Rp_XXX_05

 

 

Or.V.0041- 30 / 2005

 

Protokół Nr XXX / 2005

z obrad XXX  Sesji Rady Powiatu Białostockiego II kadencji

 w dniu 30 czerwca 2005 roku

 w Starostwie Powiatowym w Białymstoku

 

Obrady XXX Sesji Rady Powiatu Białostockiego II kadencji, w dniu 30 czerwca 2005 roku, o godz.1000, w Starostwie Powiatowym w Białymstoku, otworzył Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego – Pan Andrzej Adam Kałużyński.

Na wstępie, powitał zaproszonych gości, członków Zarządu oraz wszystkich radnych / listy obecności stanowią zał. nr 1,2 i 3 /.

Stwierdził, iż na podstawie listy obecności, w obradach uczestniczy 23 radnych, co stanowi quorum, przy którym Rada Powiatu może obradować i podejmować prawomocne uchwały. 

Przewodniczący obrad przypomniał, iż radnym został przesłany projekt porządku dziennego XXX Sesji RPB. Zaproponował wprowadzenie do porządku obrad jako pkt 11:

·    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2005 roku.

Wniosek przyjęto jednogłośnie. Następnie przegłosowano zmieniony porządek obrad.

Porządek obrad przyjęto jednogłośnie do realizacji, w brzmieniu:

1.       Otwarcie obrad XXX Sesji Rady.

2.       Przyjęcie porządku dziennego.

3.       Informacja Starosty o pracach Zarządu między Sesjami zwyczajnymi.

4.       Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Powiatu.

5.       Informacja o stanie bezpieczeństwa ppoż.  na terenie Powiatu.

6.       Informacja Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku w sprawie realizacji inwestycji w roku 2005.

7.       Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach.

8.       Podjęcie uchwały w sprawie  zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach za rok 2004.

9.       Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach.

10.    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powierzenia wykonania zadań publicznych w zakresie zapewnienia opieki i wychowania dzieciom z terenu Powiatu Białostockiego w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo – wychowawczych.

11.    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2005 roku.

12.    Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu Białostockiego do dokonywania wszelkich czynności w celu przygotowania, zatwierdzenia i realizacji projektów w ramach PHARE 2002 i 2003.

13.    Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż 3 lata.

14.    Akceptacja projektu zmiany podziału Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2005 rok.

15.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/186/2004 RPB z dnia 16 grudnia 2004 roku w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków PFOŚiGW na rok 2005 oraz Zasad udzielania dotacji ze środków PFOŚiGW na rok 2005.

16.    Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Powiatu w 2005 roku.

17.    Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Powiatu Białostockiego do udzielenia odpowiedzi na skargę Pana Tadeusza Charyło i reprezentowania przez radcę prawnego Rady Powiatu Białostockiego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym.

18.    Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Białostockiego.

19.    Podjęcie uchwał w sprawie zatwierdzenia sprawozdań z działalności stałych Komisji Rady Powiatu.

20.    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę RPB w sprawie wynagrodzenia Starosty Powiatu Białostockiego.

21.    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr II/7 /2002 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 6 grudnia 2002 roku w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Białostockiego.

22.    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr II/12/2002 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 6 grudnia 2002 roku w sprawie wyboru członków Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny Rady Powiatu Białostockiego.

23.    Interpelacje i zapytania radnych.

24.    Przyjęcie protokołów z poprzednich XXVIII i XXIX Sesji RPB.

25.    Sprawy różne. 

26.    Zamknięcie obrad XXX Sesji RPB.

 

Ad. 3

Informacja Starosty o pracach Zarządu między sesjami zwyczajnymi.

Starosta Powiatu Białostockiego - Pan Wiesław Pusz przedłożył zebranym informację o pracach Zarządu Powiatu Białostockiego między Sesjami zwyczajnymi  Rady, tj. w okresie od dnia 29 maja 2005 roku  do dnia 30 czerwca 2005 roku  / zał. nr 4 /.

W tym czasie Zarząd Powiatu obradował na 6 posiedzeniach plenarnych i zajmował się problemami w zakresie spraw związanych z:

·   majątkiem powiatowym,

·   drogami powiatowymi,

·   ochroną zdrowia i opieką społeczną,

·   oświatą, kulturą i sportem,

·   finansami i budżetem.

Ponadto Zarząd:

·    podjął decyzje o przyznaniu dotacji na sfinansowanie nagrody dla uczestników imprezy „Dzień Konia na Podlasiu”,

·    przyznał premie za miesiąc maj 2005 roku dyrektorom jednostek organizacyjnych powiatu,

·    rozpatrzył wniosek o podwyższenie wynagrodzenia dyrektorowi SP ZOZ w Łapach,

·    zapoznał się z pismami SP ZOZ Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego,

·    podjął decyzję o przyznaniu 4 pucharów wystawcom z terenu Powiatu Białostockiego na XII Regionalnej Wystawie Zwierząt Hodowlanych w Szepietowie,

·    rozpatrzył pismo Podlaskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w sprawie ufundowania nagrody uczestnikowi konkursu „Podlaska Agroliga 2005”,

·    zapoznał się z pismami PKP Oddział Regionalny w Warszawie w związku z zamiarem likwidacji niektórych odcinków linii kolejowych,

·    udzielił odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,

·    rozpatrywał wnioski i opinie stałych Komisji Rady.

Starosta i członkowie Zarządu uczestniczyli w:

·    „Dniu otwartym” organizowanym przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego,

·    VII Mistrzostwach Województwa Podlaskiego w Sporcie Pożarniczym,

·    spartakiadzie Samorządowej w Supraślu,

·    uroczystościach związanych z obchodami Święta Szkoły w Zespole Szkół w Tykocinie,

·    obchodach „Dnia Dziecka” w Krasnem i Supraślu oraz w siedzibie Starostwa Powiatowego – Dzień Dziecka dla dzieci z rodzin zastępczych,

·    uroczystości 100-lecia szkolnictwa w Dobrzyniewie Dużym,

·    imprezie sportowo- rekreacyjnej organizowanej przez Uczniowski Klub Sportowy „Osiedle Bacieczki”,

·    spotkaniu w sprawie zagospodarowania rzeki Narwi w okolicach Tykocina,

·    finale  sztafety Obszarów Chronionych Województwa Podlaskiego zorganizowanym w Narwiańskim Parku narodowym,

·    uroczystości odsłonięcia tablicy poświęconej pamięci p.płk Stanisława Nilskiego Łapińskiego w Łapach,

·    spotkaniu „Rynek Pracy – bezrobocie – promocja zatrudnienia” w  Czarnej Białostockiej i Wasilkowie,

·    spotkaniu – festynie Św. Antoniego w DPS w Jałówce,

·    uroczystościach diecezjalnych „Między Wilnem a Białymstokiem”,

·    podsumowaniu V edycji konkursu na zbiórkę surowców wtórnych w Kopnej Górze

·    uroczystym zamknięciu wykonania II etapu budowy kanalizacji sanitarnej we wsi Klepacze,

·    posiedzeniu Rady Społecznej przy SP ZOZ w Łapach,

·    posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa Urzędu Miejskiego w sprawie Centrum Powiadamiania  Ratunkowego,

·    uroczystej Sesji z okazji XV-lecia Samorządu w Urzędzie Miasta w Wasilkowie,

·    odsłonięciu i poświęceniu pomnika upamiętniającego deportację na Sybir w 1940 roku mieszkańców kolonii Zacisze,

·    obradach Kolegium Wojewody w sprawie „Utworzenia lokalnych koalicji na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego”,

·    uroczystości otwarcia remizy i przekazania samochodu pożarniczego OSP Dorożki,

·    V Mistrzostwach Województwa Podlaskiego Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w piłce nożnej,

·    uroczystych obchodach „Dni Choroszczy”,

·    wręczeniu nagród zwycięzcom IX edycji konkursu „Nasze Bezpieczeństwo” organizowanego przez Komendę Miejską Policji w Białymstoku,

·    I Powiatowym Festiwalu Akordeonowym w Wasilkowie i oficjalnym otwarciu obchodów „Dni Wasilkowa”,

·    X Jubileuszowych Spotkaniach z Naturą i Sztuką „Uroczysko 2005” w Supraślu,

·    obchodach „Dnia Konia na Podlasiu” w Turośni Kościelnej,

·    obchodach 60-lecia  LO w Łapach,

·    uroczystym zakończeniu roku szkolnego w Szkole Podstawowej im. Wspólnoty Polskiej w Białostoczku,

·    uroczystościach 200-lecia budowy kościoła w Zabłudowie oraz 25-lecia pracy w tej parafii ks. Józefa Krysiewicza.

                Rada Powiatu Białostockiego ww. informację przyjęła do wiadomości.

 

Ad. 4

Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Powiatu.

Informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Powiatu Białostockiego za okres od stycznia do maja 2005 roku, przedłożył Wysokiej Radzie Komendant Miejski Policji w Białymstoku - Pan Jacek Warchoł /pełny, pisemny materiał stanowi zał. nr 5 do niniejszego protokołu/.

Zwrócił on uwagę, iż w przeciągu omawianego okresu na terenie Powiatu Białostockiego ujawniono 1144 przestępstw, w tym 765 o charakterze kryminalnym, 37 o charakterze gospodarczym, 300 przestępstw drogowych, 33 z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii i 9 innych. Swoje wystąpienie oparł o pokaz multimedialny.

Komendant Miejski Policji w Białymstoku – Pan Jacek Warchoł poinformował zebranych, iż Komenda już w tym roku uzyskała dofinansowanie na zakup samochodów, na remonty obiektów.

Pan Jacek Warchoł omówił Wysokiej Radzie programy prewencyjne realizowane w bieżącym roku oraz te zaplanowane na okres powakacyjny, związanych z rozpoczęciem nowego roku szkolnego.

Starosta Powiatu Białostockiego, zabierając głos w dyskusji, podziękował Panu Komendantowi za przekazanie w darze 3 samochodów marki „Polonez”. Samochody te były niezbędne do tego, by przeprowadzać w  Centrum Kształcenia Praktycznego w Łapach egzaminy ze szkolenia zawodowego.

                Rada Powiatu Białostockiego ww. informację przyjęła do wiadomości.

 

Ad. 5

Informacja o stanie bezpieczeństwa ppoż.  na terenie Powiatu.

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku - Pan Jan Popławski stwierdził, iż przesłany Wysokiej Radzie materiał pisemny zawiera bardzo szczegółowe informacje, obrazujące ogrom pracy Straży Pożarnej / zał. nr 6 /. W swojej wypowiedzi zwrócił uwagę na kilka elementów, które są zawarte w tej informacji oraz poruszył te kwestie, które zamierza się jeszcze realizować w bieżącym roku.

W roku 2004 odnotowano 2772 zdarzenia, co stanowi w porównaniu do roku poprzedniego więcej o 52 akcje. Jednostki PSP i OSP do zdarzeń wyjeżdżały co 3 godziny i 12 minut, do pożarów co 5 godzin i 37 minut, do miejscowych zagrożeń co 7 godzin i 34 minuty. Sytuacja pożarowa, jaka istnieje w bieżącym roku wygląda w następujący sposób: odnotowaliśmy 1547 zdarzeń, z czego 548 na terenie Powiatu Białostockiego, w tym pożarów 352, miejscowych zagrożeń 187, fałszywych alarmów 7. Największą ilość zdarzeń odnotowano w Gminach: Łapy, Supraśl i Wasilków. Stan przygotowania jednostek OSP do działań ratowniczo- gaśniczych jest sprawdzany przez PSP podczas inspekcji operacyjno – technicznych. Od roku 2003 systematycznie średnia ocena w gminach spada od 185 w 2003 do 168 punktów w roku 2005. Jest to spowodowane zwiększonymi wymaganiami stawianymi Ochotniczym Strażom Pożarnym, szczególnie, jeżeli chodzi o wyposażenie w sprzęt łączności oraz sprzęt specjalistyczny. Wyniki inspekcji i wnioski z uwagami są przedstawiane co roku Panu Staroście oraz poszczególnym gminom. Komenda Miejska PSP prowadzi na bieżąco inwentaryzację zagrożeń występujących na terenie powiatu i jest to podstawą do prowadzenia czynności kontrolno rozpoznawczych.

Rozwój cywilizacji i różnego rodzaju zagrożeń powoduje konieczność właściwej organizacji pracy, dlatego też w dniu 8 grudnia 2004 roku otworzyliśmy w Białymstoku Centrum Powiadamiania Ratunkowego, które działa na terenie miasta i Powiatu Białostockiego. W 2003 roku została podpisana umowa użyczenia z Wojewódzką Stacją Pogotowia Ratunkowego na pomieszczenia w jednostce ratowniczo- gaśniczej w Łapach. Tam funkcjonuje Centrum Ratownicze: jest tam pogotowie, jednostka ratowniczo- gaśnicza, jednostka OSP w Łapach i ośrodek szkolenia pożarniczego. Z przykrością muszę Państwa powiadomić, iż otrzymaliśmy pismo od Dyrektora SP ZOZ WSPR w Białymstoku, iż z dniem 31 lipca 2005 roku zrywa on umowę użyczenia i wyprowadza pogotowie ratunkowe z kompleksu ratowniczego w Łapach.

Rodzaj i zakres działań prowadzonych przez OSP powoduje to, że ciągle szkolimy nieodpłatnie druhów ratowników. Komenda Miejska systematycznie współpracuje z jednostkami organizacyjnymi, samorządowymi. Ponadto podpisane są porozumienia z 44 specjalistami, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem udzielają pomocy przy akcjach ratowniczo-gaśniczych.

Na podkreślenie zasługuje fakt wykonania przez strażaków prac remontowo –budowlanych we własnym zakresie, które oszacowano na około 200.000 zł, z czego 112.000 zł to prace wykonane na rzecz Powiatowego Centrum Ratowniczego. Sukcesywnie wymieniany jest sprzęt zmechanizowany, a sprawne samochody są przekazywane jednostkom podległym.”

Pan Komendant podziękował zebranym za wspieranie Państwowej Straży Pożarnej w wykonywaniu jej zadań, a szczególnie za dofinansowanie zakupu samochodu operacyjnego.

Komenda Miejska PSP w Białymstoku od kilku lat ciągle rozwija się. Prowadzone są także zamierzenia budowlane, związane z kontynuacją budowy jednostki ratowniczo- gaśniczej przy ul. Transportowej. Jednostka ta zabezpiecza tereny Gmin Juchnowiec Kościelny i Turośń Kościelna. Kontynuowana jest również budowa jednostki ratowniczo-gaśniczej nr 2 przy ul. Gen. Andersa, która zabezpiecza potrzeby Gmin Wasilków i Dobrzyniewo. Co roku jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych, które zostały włączone do Krajowego Systemu Ratowniczego otrzymują dofinansowanie z budżetu państwa na poprawę wyposażenia w sprzęt oraz wyposażenie indywidualne strażaka. W roku ubiegłym była to kwota 106.000 zł, w roku bieżącym 123.000 zł.

W roku 2005 zamierza się wprowadzić do Krajowego Systemu Ratowniczego- Gaśniczego OSP Łapy i Supraśl. Jest to związane z przygotowaniem odpowiedniego sprzętu w tych jednostkach oraz przeszkoleniem funkcyjnych strażaków.

Pan Jan Popławski – Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku poinformował zebranych o planowanych zmianach w PSP, gdyż ustawy obligujące do działania zostały po raz kolejny znowelizowane. W chwili obecnej oczekuje się na przepisy wykonawcze do tych ustaw.

Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Białostockiego – Pan Andrzej Osmolski poprosił o przybliżenie zebranym problemu dotyczącego przeniesienia pogotowia funkcjonującego w Łapach z obiektu Centrum Ratowniczego.

Pan Jan Popławski – Komendant PSP w Białymstoku wyjaśnił zebranym, iż w 2003 roku została podpisana umowa z SP ZOZ WSPR w Białymstoku. Dotyczyła ona wynajmu pomieszczeń na potrzeby pogotowia ratunkowego. „Jednostka ratowniczo – gaśnicza jest zakładem pracy bezpośrednio podporządkowanym i podległym Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, jako jednostka paramilitarna. Umowa ta miała charakter pomocy w funkcjonowaniu pogotowia. Problem pojawił się wówczas, gdy pogotowie uzyskało kontrakt w NFZ na nocną pomoc medyczną i bez uzgodnienia z właścicielem obiektu zaczął przyjmować chorych do obiektu. Istotnym elementem jest to, iż obiekt nie jest przystosowany do przyjmowania pacjentów. Miał on służyć tylko do stacjonowania służb ratowniczych, a nie przyjmowania chorych. Przypomnę, że jednostka paramilitarna, wyposażona w bardzo drogi sprzęt specjalistyczny, nie przystosowana do przyjmowania pacjentów, a przede wszystkim nie zabezpieczona przed ciągłym przebywaniem w niej dużej grupy osób z zewnątrz nie może zgodzić się na takie warunki. W uzgodnieniu z Podlaskim Wojewódzkim Komendantem PSP podjęliśmy decyzję nie zezwalającą na przyjmowanie pacjentów w tym obiekcie. Efektem tego było jednostronne zerwanie umowy najmu pomieszczeń przez SP ZOZ WSPR.”

Dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie złożył zebranym Pan Bogdan Kalicki – Dyrektor SP ZOZ w Łapach. „Problemem w tej sprawie nie była różnica kwot oferowanych za opiekę nocną, ponieważ stawka kapitacyjna za opiekę nocną i świąteczną jest jednolita dla wszystkich i ustalana w drodze negocjacji. Fundusz mówi ile zapłaci i na tym negocjacje się kończą. Problemem było to, że Porozumienie Zielonogórskie scedowało to zadanie na Wojewódzką Stację Pogotowia Ratunkowego i zabroniło podmiotom zrzeszonym w tym porozumieniu wyznaczania kogoś innego na realizację tego programu. Po zakończeniu konkursu wynajęliśmy pogotowiu pomieszczenia po poradni chorób płuc na ul. Piaskowej w Łapach i od lutego 2005 roku mamy zawarta umowę z pogotowiem na dzierżawę tych pomieszczeń w celu zapewnienia nocnej i świątecznej opieki ambulatoryjnej”.

Radny Pan Krzysztof Silwon podejmując temat stanu dróg pożarowych na osiedlach przy budynkach wielomieszkaniowych. Stwierdził, iż jego zdaniem jest to dość poważne zagrożenie związane z czasem dojazdu samochodów bojowych do ewentualnego pożaru, ponieważ drogi te są ciągle zastawiane. Zapytał, czy ten problem jest podejmowany i jak wyglądają działania zmierzające do niwelacji tego problemu.

Pan Jan Popławski- Komendant Miejski PSP w Białymstoku potwierdził, iż jest to dość delikatny, ale jednocześnie powszechny problem. „Systematycznie występujemy do Prezesów Spółdzielni Mieszkaniowych o zajęcie się tym problemem, ponieważ zgodnie z art.4 ustawy o ochronie przeciwpożarowej za bezpieczeństwo pożarowe, w tym także za dojazdy do poszczególnych obiektów odpowiada właściciel, użytkownik lub najemca. Organem, który musi zapewnić dojazd do obiektu jest Prezes SM. Problem jest jednak bardziej skomplikowany, gdyż nad Prezesem jest Rada Nadzorcza złożona z mieszkańców tegoż osiedla i w przypadku dość dotkliwego egzekwowania od mieszkańców tego obowiązku niejako konsekwencje ponosi sam Prezes. Mieliśmy taki przypadek, gdy chciano odwołać Prezesa z tego powodu.”

Starosta Powiatu Białostockiego, wracając do tematu Pogotowia Ratunkowego podniósł kwestię dotyczącą ciężarów finansowych ponoszonych z tego tytułu przez SP ZOZ w Łapach.

Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach – Pan Bogdan Kalicki wyjaśnił, iż ww. sprawa była przedmiotem wystąpienia Rady Powiatu Białostockiego. „Pacjenci z pogotowia są kierowani do szpitala w Łapach. Dochodzi do takich absurdów, że do szpitala kierowane są takie przypadki, które nie powinny być objęte leczeniem szpitalnym np. podanie surowicy przeciwtężcowej, wymiana cewnika, a to są proste czynności pozostające w kompetencji lekarza p.o.z. Obecnie szpital obciążany jest przeprowadzaniem szereg badań laboratoryjnych bądź też RTG. Szpital zostaje z tym problemem, co z tym pacjentem zrobić, ponieważ odesłanie osoby do domu bez przeprowadzenia badań może rodzić pewne konsekwencje. Pieniądze za tą decyzję opartą o badania otrzymuje pogotowie. Jest to zbędne, z punktu widzenia szpitala, obciążanie kosztami, a kto inny otrzymuje na to środki. Jest to też element marnotrawienia środków publicznych, dlatego, że do szpitala z punktu widzenia systemu ubezpieczeń zdrowotnych powinni być kierowani pacjenci, którzy nie mogą być leczeni w warunkach ambulatoryjnych. Pogotowie niejako jest dostarczycielem klientów, za których my możemy obciążać NFZ, ale nie na tym polega leczenie ludzi, którzy mogą w domu przebywać. Jest to problem nie tylko naszego szpitala, ale wszystkich szpitali, którzy są zmuszeni do współpracy z pogotowiem białostockim. Wszędzie to funkcjonuje nieprawidłowo. Ostatnio pogotowie doprowadziło do tego, że zespoły wyjazdowe przywożą pacjentów na izbę przyjęć i nie czekają na zjawienie się lekarza, który zakwalifikuje bądź też nie pacjenta do szpitala, tylko odjeżdżają. My zostajemy w całości z problemem, co dalej zrobić z pacjentem.”

Rada Powiatu Białostockiego ww. informację przyjęła do wiadomości.

Ogłoszono 20 minutową przerwę w obradach.

 

Ad. 6

Informacja Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku w sprawie realizacji inwestycji w roku 2005.

                Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku – Pan Marek Jędrzejewski przedstawił Wysokiej Radzie informację dotyczącą realizacji inwestycji w roku 2005 roku.           

„Przyjęty sposób realizacji programu inwestycyjnego, uchwalonego przez Radę Powiatu Białostockiego, w zakresie dróg powiatowych zakłada w odniesieniu do przeważającej większości zadań możliwość pozyskania środków finansowych zewnętrznych, najczęściej unijnych. Aby pozyskać środki unijne należy przeprowadzić postępowanie związane z aplikacją wniosku pomocowego. Uprzednio trzeba dysponować dokumentacją projektową oraz studium wykonalności zadania. Po złożeniu wniosku należy odczekać kilkanaście tygodni lub kilka miesięcy aby uzyskać informację o tym, czy wniosek znalazł akceptację, i dofinansowanie. W tym czasie nad wnioskiem pracuje Panel Ekspertów ustalając punktację dla złożonych wniosków, dalej obraduje nad nim Regionalny Komitet Sterujący i rekomenduje wybrane do wsparcia zadania Zarządowi Województwa Podlaskiego.

W chwili obecnej Powiat Białostocki ma poza sobą procedurę aplikowania do działania 3.2. ZPORR pod nazwą Obszary Podlegające Restrukturyzacji. Składano wnioski na: przebudowę dróg : przejście przez Dobrzyniówkę, przejście przez Dobrzyniewo Fabryczne i Nowe Aleksandrowo i przebudowę drogi Hryniewicze – Olmonty – Stanisławowo. Wszystkie wnioski, objęte finansowaniem ze środków Powiatu w 2005 roku w zakresie wkładu własnego, nie uzyskały w tym działaniu akceptacji i dofinansowania. Ogółem w działaniu 3.2. złożono do Urzędu Marszałkowskiego 47 wniosków w tym 35 drogowych, które uzyskały pozytywną ocenę merytoryczną Urzędu Marszałkowskiego na ogólną wartość 69.521.938,82 zł (w tym dofinansowanie z EFRR 49.460.699,39 zł). Przez Panel Ekspertów nie przeszło 19 wniosków drogowych (w tym Hryniewicze – Olmonty – Stanisławowo). Zarząd Województwa rozdysponował całą przewidzianą kwotę tj. 13.676.885,90 zł.

Ponadto Powiat aplikował do działania 1.1. ZPORR pod nazwą Modernizacja i Rozbudowa Regionalnego Układu Transportowego. Zgłoszono następujące zadania: Przebudowa drogi Białystok – Kruszewo oraz Przebudowa drogi Zabłudów – Michałowo – Gródek. Zadania te są w zakresie wkładu własnego w części pokryte  ze środków budżetu Powiatu 2005 roku.  Do dziś nie ma rozstrzygnięć co do akceptacji tych przedsięwzięć, przez Zarząd Województwa Podlaskiego. Istnieje uprawdopodobnione (uwiarygodnione) prawdopodobieństwo, że w lipcu dowiemy się o możliwościach pozyskania środków pomocowych w działaniu 1.1.

Województwo Podlaskie w ramach działania 1.1. ZPORR otrzymało na lata 2004 – 2006 kwotę 31.785.600 EURO (ponad 150 mln zł). Dla porównania Województwo Lubelskie 54,8 mln EURO, Województwo Podkarpackie 53,7 mln EURO, Województwo Warmińsko – Mazurskie 50,3 mln EURO.

                W roku 2004 Zarząd Województwa Podlaskiego rozdysponował kwotę 78.259.559,15 zł. W naborze roku 2005 do działania 1.1. wpłynęło 29 wniosków na łączną kwotę 219.214.243,93 zł. Panel ekspertów rekomendował Regionalnemu Komitetowi Sterującemu 20 wniosków na kwotę 176.191.025,22 zł. Regionalny Komitet Sterujący rekomendował do dofinansowania Zarządowi Województwa Podlaskiego 19 wniosków na kwotę 152.195.969,35 zł. Przez wszystkie etapy przeszły dwa wnioski złożone przez Powiat Białostocki. Do dyspozycji Zarządu Województwa Podlaskiego pozostaje kwota ok. 73,8 mln zł.

Przed nami znajduje się możliwość aplikowania do działania 3.1. ZPORR pod nazwą Obszary Wiejskie. Mając na uwadze zaangażowanie środków finansowych Powiatu, z budżetu 2005 roku, będą to następujące zadania:

1.       przebudowa drogi – przejście przez Dobrzyniówkę

2.       przebudowa drogi – przejście przez Dobrzyniewo Fabryczne i Nowe Aleksandrowo

3.       przebudowa drogi – przejście przez Średzińskie

4.       przebudowa drogi Cibory Witki – Cibory Gałeckie

5.       przebudowa mostu w Szerenosach

          W przypadku zadań finansowanych przez budżet Powiatu w roku 2006, w odniesieniu do których zamierzamy aplikować w 2005 roku do działania 3.1. mamy następujące zadania:

1. przebudowa drogi Łapy Kołpaki – Gąsówka Somachy

2. przebudowa drogi Słomianka - Zajki   

3. remont kapitalny drogi Krynickie – Zabłudów

4. przebudowa drogi Folwarki Małe - Folwarki Tylwickie

5. przebudowa drogi Sofipol - Załuki – Nowosiółki

6. przebudowa drogi Juchnowiec Kościelny – Stacja Lewickie – Brończany

          Do dnia dzisiejszego nie jest określony przedział czasowy przeznaczony do naboru tych wniosków, orientacyjnie będzie to III kwartał 2005 roku.

          Decyzje o ewentualnym uznaniu i dofinansowaniu powyższych zadań mogą być wypracowane w listopadzie, a może w grudniu br., a grudzień nie  jest właściwy do rozpoczynania i prowadzenia robót drogowych.

          W działaniu 3.1. przewiduje się rozdysponowanie kwoty ok. 35,0 mln zł.

          W miesiącu czerwcu br. Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku przygotował dwa wnioski do dofinansowania w ramach Kontraktu Wojewódzkiego dla województwa podlaskiego na lata 2005 – 2006:

       1. Przebudowa drogi powiatowej Nr 1469 B – przejście przez miejscowość  Dobrzyniówka. Łączna wartość zadania 1.069.87 zł w tym kontrakt 719.087 zł

       2. Przebudowa dróg powiatowych w miejscowościach Dobrzyniewo Fabryczne i Nowe Aleksandrowo. Łączna wartość zadania 1.409.203,65 zł w tym kontrakt 1.059.203,65 zł.

W Kontrakcie Wojewódzkim do rozdysponowania w priorytecie I  Rozwój systemu transportowego województwa znajduje się kwota 5,964 mln zł.

                Do Kontraktu Wojewódzkiego złożono 230 wniosków, w tym wniosków drogowych 101.

 W miesiącu lutym br. przygotowaliśmy wniosek do Programu  Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina  Interreg IIIA na przebudowę drogi Królowy Most – Kołodno. Brak jest wiążącej informacji o wynikach aplikowania.

Również w miesiącu lutym przygotowaliśmy wniosek do Euroregionu Niemen na opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę drogi powiatowej Bobrowniki – Łupany. Wniosek zweryfikowany został pozytywnie. Trwa procedura przetargowa w celu wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej. Łącznie w 2005 roku przygotowaliśmy 9 wniosków pomocowych, a w trakcie przygotowania jest 11-12 wniosków pomocowych

                Pragnę zasygnalizować ewentualność pojawienia się problemów z wydatkowaniem pieniędzy przeznaczonych na inwestycje drogowe w 2005 roku. Łączna suma  środków Powiatu gwarantujących „wkład własny” w działaniu 3.1. to  350 + 270 + 350 + 420 + 110 = 1.500.000 zł,  a wraz z środkami pomocowymi Unii Europejskiej 1070 + 1436 + 515 + 1600 + 430 = 5.051.000 zł.

         Łączna suma środków  Powiatu gwarantujących „wkład własny” w działaniu 1.1. to 250 + 200 = 450.000 zł, a wraz z środkami pomocowymi  1000 + 3200 = 4.200.000 zł.

         Jeżeli nie wydatkujemy pieniędzy, o których mowa wyżej  może w budżecie Powiatu pojawić się znacząca nadwyżka finansowa na koniec 2005 roku lub potrzeba umieszczenia tychże kwot wśród wydatków niewygasających.   Inne rozwiązania ?

        Powiatowy Zarząd Dróg w B-stoku prowadząc merytoryczne rozpoznanie sprawy środków unijnych dostrzegł pewne możliwości częściowego zapobiegnięcia opisanej sytuacji. Częściowego ponieważ nie każdą inwestycję można zakwalifikować do działań , o których zaraz powiem. Otóż, aplikowanie z wnioskiem pomocowym jest dopuszczalne również w przypadku rozpoczęcia procedury przetargowej na zadanie w ramach środków własnych, a także podpisania umowy z Wykonawcą robót, lub nawet w przypadku rozpoczęcia fizycznie robót budowlanych. Spowodowaliśmy już rozpoczęcie procedury przetargowej dla zadań, dla których było to możliwe. Prawdopodobnie, we wrześniu, w przypadku otrzymania korzystnych ofert,  ruszą niektóre roboty w ramach posiadanych środków własnych.”

                Radny Pan Walenty Sic poprosił o przybliżenie informacji dotyczącej realizacji mostu na rzecze w miejscowości Szerenosy.

                Pan Marek Jędrzejewski wyjaśnił, iż w pierwszej dekadzie lipca 2005 roku ma się uprawomocnić decyzja podziałowa w odniesieniu do działek gruntu, których posiadanie jest niezbędne do realizacji tego zadania. Decyzję tą wydaje Wójt Gminy. Wymaga ona jeszcze uprawomocnienia się, co przedłuża się w czasie o kolejne 14 dni. W późniejszym czasie odbędzie się spotkanie z właścicielami działek, celem doprecyzowania ich oczekiwań i możliwości powiatu, spisania protokołu uzgodnień i zawarcia aktu notarialnego.

                Rada Powiatu Białostockiego powyższą informacje przyjęła do wiadomości.

 

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach.

Starosta Powiatu Białostockiego tytułem wstępu, poinformował zebranych, iż  dnia 31 maja 2005 roku odbyła się Rada Społeczna przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Łapach, której przedmiotem było uchwalenie Statutu SP ZOZ w Łapach. Dla jego ważności niezbędne jest zatwierdzenie go przez Radę Powiatu Białostockiego w formie uchwały Rady. Stosowny projekt uchwały został przedłożony Radzie / zał. nr 8 /.

Pan Bogdan Kalicki – Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach wyjaśnił: „Statut uchwalony przez Radę Społeczną jest bardziej przejrzysty i sprowadza się do tego, że struktura w nim zawarta dotyczy tylko szpitala i poradni. Szczegółową strukturę będzie zawierał regulamin organizacyjny, by w razie konieczności zmian, były one szybsze, bez konieczności zwoływania Rady Społecznej oraz akceptacji przez Podlaskie Centrum Zdrowia Publicznego”.

Radny Pan Wojciech Bukłaha poprosił o wyjaśnienie kwestii dotyczących podstawowej opieki zdrowotnej. Kolejne pytanie dotyczyło tego, czy rozważana była kwestia przejęcia  pogotowia ratunkowego przez szpital.

Pan Bogdan Kalicki stwierdził, iż poprzedni statut regulował bardzo szczegółowo strukturę szpitala, a nawet poszczególnych oddziałów. Z wejściem w życie nowego rozporządzenia zaistniała potrzeba dokonania zmian w statucie, bądź uchwalenie nowego statutu i uszczegółowienie w regulaminie także profili medycznych udzielanych w ramach poszczególnych oddziałów. Przyjęte rozwiązanie uwzględnienia tych kwestii w statucie i regulaminie organizacyjnym wydała się najlepszą formą zawarcia tych zmian. Jeżeli chodzi o pogotowie problem jest szerszy. „W zakresie ambulatoryjnej opieki nocnej i świątecznej szpital jest chętny do prowadzenia tych zadań, natomiast jeśli chodzi o zespoły wyjazdowe, należy mieć na uwadze to, że pogotowie białostockie ma zawartą umowę z funduszem na 3 lata. Jeśli fundusz nie ogłosi konkursu na te świadczenia, to angażowanie  jakichkolwiek środków w tworzenie takiej struktury nie ma sensu. Poniesienie kosztów bez nadziei na ich odzyskanie i wypracowanie jakiegoś zysku byłoby niecelowe. Na obecną chwilę nie jest jeszcze jasne , co fundusz będzie kontraktował w przyszłym roku, w jakich zakresach będą miały miejsce konkursy. Gdyby taka możliwość zaistniała, z całą pewnością będziemy zastanawiać się nad możliwością ubiegania się o kontrakt w tym zakresie”.

Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Pani Alicja Małgorzata Bychowska poinformowała zebranych, iż Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny wydała pozytywną opinię do omawianego projektu uchwały.

Przystąpiono do głosowania.

Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/234/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku w sprawie zatwierdzenia Statutu Samodzielnego Publicznego zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach /zał. nr 9/.

 

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie  zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach za rok 2004.

Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach – Pan Bogdan Kalicki zreferował zebranym projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego SP ZOZ w Łapach za rok 2004 / zał. nr 10 /.

Poinformował zebranych, iż rok ubiegły był pierwszym od wielu lat, kiedy działalność ZOZ w Łapach zamknęła się zyskiem w wysokości 256.126 zł, dzięki czemu zobowiązania spadają. W stosunku do zakończenia roku 2003 jest to spadek o blisko 830.000 zł za rok ubiegły. Jest to głównie wynik obniżenia kosztów, bo koszty z działalności operacyjnej w 2003 roku wynosiły 9.219.000 zł, za rok 2004  wynosiły 7.505.000 zł. Jest to więc dość pokaźna redukcja kosztów plus niewielki wzrost kontraktu z NFZ. Dzięki temu kapitał własny jest znacznie mniejszy, aczkolwiek nadal ujemny. Poprzez to ZOZ uzyskał pewną stabilność finansową, co daje szansę na sprawne funkcjonowanie w przyszłości i powolne, ale sukcesywne zmniejszanie poziomu zobowiązań.

Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Pani Alicja Małgorzata Bychowska poinformowała zebranych, iż Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny wydała pozytywną opinię do omawianego projektu uchwały.

Pan Krzysztof Obukowicz przedstawił pozytywną opinię Komisji Budżetu i Finansów oraz Rozwoju i Promocji Powiatu do ww. projektu uchwały.

Wobec braku pytań, przystąpiono do głosowania.

Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/235/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach za rok 2004  /zał. nr 11/.

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach.

Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach – Pan Bogdan Kalicki zreferował zebranym projekt uchwały Rady Powiatu sprawie zaopiniowania programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach / zał. nr 12 /.

Dnia 15 kwietnia br. weszła w życie ustawa o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej. Daje ona możliwość uzyskania pomocy z budżetu państwa w postaci pożyczki na restrukturyzację  finansową, z tym, że pieniądze te są ściśle znaczone, tzn., że są ustawowo określone cele, na które mogą być one wydatkowane. Przede wszystkim z tej kwoty mogą być zrealizowane zaległości w stosunku do pracowników z tytułu tzw. ustawy 203 w kwocie głównej / „203” za 2001 i „313” za rok 2002/, zobowiązania publiczno-prawne /ZUS i PFRON/, w części nie podlegającej umorzeniu, zobowiązania cywilno-prawne czyli wobec dostawców oraz prowizja od pożyczki, którą udzieli budżet za pośrednictwem PGK. Aby ubiegać się o tą pożyczkę należy przystąpić do restrukturyzacji finansowej, którą mogą być objęte ZOZ-y posiadające zobowiązania znane na 31.12.2004 roku, zatrudniające powyżej 50 osób. SP ZOZ w Łapach te warunki spełnia. Aby przystąpić do tego procesu niezbędny jest projekt programu restrukturyzacyjnego zaopiniowany przez organ założycielski. Został on przygotowany na podstawie wzoru dokumentacji zamieszczonej na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia, który niejako narzuca jego kształt.

Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Pani Alicja Małgorzata Bychowska poinformowała zebranych, iż Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny wydała pozytywną opinię do omawianego projektu uchwały.

Pan Krzysztof Obukowicz przedstawił pozytywną opinię Komisji Budżetu i Finansów oraz Rozwoju i Promocji Powiatu do ww. projektu uchwały.

Wobec braku pytań, przystąpiono do głosowania.

Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/236/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku w sprawie opinii do projektu programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach za rok 2004  /zał. nr 13/.

 

Ad. 10

Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powierzenia wykonania zadań publicznych w zakresie zapewnienia opieki i wychowania dzieciom z terenu Powiatu Białostockiego w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo – wychowawczych.

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku – Pani Elżbieta Anna Turczewska zreferowała zebranym projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie powierzenia wykonania zadań publicznych w zakresie zapewnienia opieki i wychowania dzieciom z terenu Powiatu Białostockiego w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo – wychowawczych /zał. nr 14/.

Przypomniała, iż: „Uchwała Rady Powiatu Białostockiego z dnia 21 października 2004 roku w sprawie powierzenia wykonania zadań publicznych w zakresie zapewnienia opieki i wychowania dzieciom z terenu Powiatu Białostockiego w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo – wychowawczych upoważniała  Zarząd Powiatu Białostockiego do podpisywania porozumień w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci z Powiatu Białostockiego w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo – wychowawczych zgodnie z art.86 ustawy o pomocy społecznej z miastem Białystok i Zarządem Powiatu Hanjowskiego, gdyż  w na dzień podjęcia tej uchwały nasze dzieci przebywały tylko na terenie tych powiatów. Postanowieniem Sądu Rejonowego w Białymstoku dziecko z terenu Powiatu Białostockiego zostało umieszczone w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Piaseczyńskiego. Powiat ten jako właściwy ze względu na miejsce zamieszkania rodziny zastępczej wystąpił o podpisanie porozumienia w sprawie ponoszenia wydatków, do których pokrywania jest zobowiązany Powiat Białostocki. W związku z powyższym konieczna jest zmiana uchwały RPB z dnia 21.10.2004 roku w taki sposób, by uwzględnić w jej treści jeszcze Powiat Piaseczyński, aby było możliwe podpisanie porozumienia w tej sprawie. Środki na realizację tego porozumienia zostały już zabezpieczone w budżecie powiatu na sesji majowej z chwilą otrzymania postanowienia z sądu o umieszczeniu tego dziecka w rodzinie zastępczej”.

Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Pani Alicja Małgorzata Bychowska poinformowała Wysoką Radę, iż Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny ww. projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.

 Wobec braku pytań, przystąpiono do głosowania.

Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/237/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku zmieniającą uchwałę w sprawie powierzenia wykonania zadań publicznych w zakresie zapewnienia opieki i wychowania dzieciom z terenu Powiatu Białostockiego w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo- wychowawczych /zał. nr 15/.

 

Ad. 11

Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2005 roku.

Pani Elżbieta Anna Turczewska - Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku przedstawiła Wysokiej Radzie projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2005 roku /zał. nr 16/.

                Pani Elżbieta Anna Turczewska wyjaśniła, iż przedstawiony projekt uchwały, zmieniający uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki PFRON w 2005 roku wprowadza tylko dwie zmiany dotyczące wysokości środków na realizację dwóch zadań, tj. zmniejszenie środków finansowych na pożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej lub rolniczej o 30.000 zł. Obecnie zaplanowane środki na realizację tego zadania wynoszą 50.000 zł i do dnia dzisiejszego nie wpłynął żaden wniosek o udzielenie takiej pożyczki. Zgłaszane potrzeby przez osoby niepełnosprawne wskazują, że należy przeznaczyć dodatkowe fundusze na dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych, gdyż obecnie zaplanowane środki na realizację tego zadania w wysokości 250.000 zł zostały już rozdysponowane  i w większości zostały już one wypłacone. Do rozpatrzenia pozostało około 30 wniosków i kwota ok. 30.000 zł pozwoli na ich realizację.

„ Biorąc pod uwagę fakt, iż w II półroczu jest stosunkowo mniej wniosków na dofinansowane do uczestnictwa w turnusach rehabilitacyjnych, kwota ta pozwoli na zabezpieczenie zgłaszanych potrzeb. Biorąc pod uwagę realizację  pozostałych zadań, w ramach tych środków jest możliwa ich realizacja na bieżąco z wyłączeniem dofinansowania do likwidacji barier architektonicznych, gdyż w żadnym roku tych potrzeb nie jesteśmy w stanie zrealizować w 100%.Z informacji uzyskanych z PFRON wynika, iż w lipcu br. otrzymamy pismo w sprawie zwiększenia środków na realizację tego zadania. Przedstawiony Wysokiej Radzie projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez Powiatową Społeczną Radę ds. Osób Niepełnosprawnych przy Staroście Białostockim w dniu 27 czerwca 2005 roku”.

Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Pani Alicja Małgorzata Bychowska poinformowała Wysoka Radę, iż Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny ww. projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie.

Również pozytywną opinię do omawianego projektu uchwały wydała Komisja Budżetu i Finansów oraz Rozwoju i Promocji Powiatu, o czym poinformował zebranych Przewodniczący tejże Komisji – Pan Krzysztof Obukowicz.

 Wobec braku pytań, przystąpiono do głosowania.

Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/238/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku zmieniającą uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2005 roku /zał. nr 17/.

 

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu Białostockiego do dokonywania wszelkich czynności w celu przygotowania, zatwierdzenia i realizacji projektów w ramach PHARE 2002 i 2003.

Pani Alina Dźwilewska – Główny Specjalista w Wydziale Spraw Społecznych omówiła zebranym potrzebę podjęcia uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu Białostockiego do dokonywania wszelkich czynności w celu przygotowania, zatwierdzenia i realizacji projektów w ramach PHARE 2002 i 2003 /zał. nr 18/.

W dniu 14 lutego 2005 roku Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Wojewódzki Urząd Pracy ogłosiły konkurs pod nazwą: „Program modernizacji oferty edukacyjnej”. W ramach tego konkursu nagrodą było pozyskanie dotacji na zakup sprzętu informatycznego dla szkół biorących udział w tym konkursie. Do niego w województwie podlaskim przystąpiło 39 szkół, w tym 3 szkoły z Powiatu Białostockiego: ZSMR w Supraślu, ZSM w Łapach i ZS w Michałowie. Dużym sukcesem jest to, że na 39 placówek dotację otrzymało 7 szkół, w tym ZSM w Łapach. Wysokość dotacji wynosi 22.145€. Warunki umowy są takie, że aby uzyskać zaliczkę w wysokości 80% musi być zabezpieczenie w formie weksla in blanco i deklaracji wekslowej”.

Pan Andrzej Adam Kałużyński poprosił o przedstawienie Wysokiej Radzie opinii Komisji.

Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów oraz Rozwoju i Promocji Powiatu – Pan Krzysztof Obukowicz poinformował, iż Komisja w tej sprawie wydała pozytywną opinię do omawianego projektu uchwały.

Pan Wojciech Bukłaha – Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki przedstawił zebranym pozytywną opinię Komisji do tejże uchwały.

Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/239/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku  w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu Białostockiego do dokonywania wszelkich czynności w celu przygotowania, zatwierdzenia i realizacji projektów w ramach Programu PHARE 2002 i PHARE 2003 /zał. nr 19/.

 

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż 3 lata.

Pani Krystyna Orłowska – Kierownik Referatu Gospodarki Gruntami Nierolnymi zreferowała Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż 3 lata /zał. nr 20/.

„Przedłożony Wysokiej Radzie projekt uchwały w sprawie  określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata, został opracowany w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami, po jej nowelizacji dokonanej zmianami wprowadzonymi          w życie z dniem 22 września 2004 r. oraz z uwagi na doświadczenia nabyte przy stosowaniu obowiązującej dotychczas uchwały Rady Powiatu z dnia 30 marca 2000 r. uchwalonej przez radnych poprzedniej kadencji.

                Proponowany tekst uchwały określa zasady ujęte w ośmiu rozdziałach i 25 paragrafach, ujmujących szczegółowo kompetencje Zarządu Powiatu, wynikające bezpośrednio z ustawy, jak też proponowane częściowe przekazanie kompetencji Rady na rzecz Zarządu.

                Najbardziej obszerny rozdział drugi określa szczegółowo zasady zbywania nieruchomości i lokali.

Najważniejsze ustalenia to:

-    ogólna zasada – to zbywanie nieruchomości w trybie przetargowym

-    przy zbywaniu lokali mieszkalnych  pierwszeństwo w nabyciu przysługuje ich najemcom

-    w trybie bezprzetargowym można zbyć nieruchomość na rzecz osoby, która ją dzierżawi, na podstawie umowy zawartej na co najmniej 10 lat

-    w trybie bezprzetargowym można zbyć nieruchomości na rzecz Skarbu  Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, za cenę niższą niż ich wartość rynkowa.

Zbywanie nieruchomości lub lokali w trybie przetargowym odbywa się na następujących zasadach:

-    przedmiotem przetargu, prócz spełnienia innych wymogów określonych  w  warunkach przetargu, jest:

a)       cena wywoławcza – w przypadku sprzedaży nieruchomości gruntowych i lokalowych,

b)       cena wywoławcza obejmująca wartość budynku lub lokalu oraz wartość udziału w prawie użytkowania wieczystego gruntu, do ustalenia opłat, o których mowa w art. 71 ustawy.

-    cenę wywoławczą w pierwszym przetargu ustala się w wysokości nie niższej  niż jej wartość.

-    jeżeli pierwszy przetarg zakończył się wynikiem negatywnym, cenę  wywoławczą, w drugim przetargu, ustala się w wysokości niższej niż wartość nieruchomości, jednak nie niższej niż 50% tej wartości.

-    jeżeli drugi przetarg zakończył się wynikiem negatywnym, nieruchomość może być zbyta w drodze rokowań lub kolejnych przetargów:

a)       rokowania – cenę nieruchomości ustala się z nabywcą  w wysokości nie niższej niż 40% jej wartości,

b)       przetarg – stosuje się zasady obowiązujące przy organizowaniu drugiego przetargu.

            Cenę wywoławczą ustala się w oparciu o wycenę rzeczoznawcy majątkowego sporządzoną nie dalej jak 12 miesięcy przed podjęciem uchwały o przeznaczeniu do zbycia. Operat szacunkowy może być wykorzystany po upływie 12 miesięcy, po potwierdzeniu jego aktualności przez rzeczoznawcę majątkowego. W związku  z powyższym ustalono, że  postanowienia dotyczące ceny sprzedaży nieruchomości lub lokalu będą wiązać w okresie 12 miesięcy od dnia podjęcia uchwały.

Zarząd Powiatu, po uzgodnieniu z Komisją Infrastruktury, proponuje  bonifikaty od ceny sprzedaży w przypadku przeznaczenia do zbycia w trybie bezprzetargowym następujących nieruchomości:

-    zbywanych na rzecz osób fizycznych i prawnych, które prowadzą działalność charytatywną, opiekuńczą, kulturalną, leczniczą, oświatową, naukową, badawczo-rozwojową, wychowawczą, sportową lub turystyczną, na cele nie związane z działalnością zarobkową, a także organizacjom pożytku publicznego na cele prowadzonej działalności pożytku publicznego – w wysokości do 80%,

-    kościołom i związkom wyznaniowym mającym uregulowane stosunki z państwem, na cele działalności sakralnej – w wysokości  do 99%,

 

-    zbywanej jako lokal mieszkalny – w wysokości do 50%,

-    w innych przypadkach sprzedaży nieruchomości, o których mowa w art. 68 ust. 1 ustawy, Zarząd Powiatu może udzielić bonifikaty wyłącznie za zgodą Rady Powiatu

-    w przypadku sprzedaży lokalu w trybie bezprzetargowym zapłata może być rozłożona, na wniosek nabywcy, na raty roczne, przy obowiązkowym zabezpieczeniu hipotecznym.

Oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowej zabudowanej garażem dokonuje się na okres nie dłuższy niż 99 lat.

Zamiany nieruchomości lub lokali dokonuje się w wypadkach uzasadnionych interesami Powiatu, a  w  szczególności ze względu na:

-    zamierzenia inwestycyjne

-    konieczność realizacji zadań własnych i zleconych,

-    obowiązki wynikające z przepisów szczególnych,

-    realizację innych celów publicznych.

Również nabywania nieruchomości i lokali dokonuje się w wypadkach uzasadnionych interesami Powiatu, a w szczególności  z uwagi na:

-    potrzeby inwestycyjne,

-    potrzeby realizacji zadań własnych,

-    postanowienia przepisów szczególnych,

-    realizację innych celów publicznych

Najemców i dzierżawców wyłania się w drodze przetargu, z zastrzeżeniem  nieruchomości i lokali wynajmowanych lub wydzierżawianych:

-    na potrzeby administracji publicznej,

-    na potrzeby powiatowych jednostek organizacyjnych,

-    na które nie wyłoniono strony umowy w kolejnych dwóch przetargach ogłoszonych w trybie § 15 i 16 niniejszej uchwały.

Za zgodą Rady Powiatu można odstąpić od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umów użytkowania, najmu lub dzierżawy.

Projekt niniejszej uchwały zobowiązuje Zarząd Powiatu do składania Radzie rocznych sprawozdań z wykonania uchwały.”

                Wicestarosta – Pan Damian Raczkowski poinformował zebranych, iż Zarząd Powiatu Białostockiego przyjął poprawki zasugerowane przez Komisję Infrastruktury Technicznej i dokonał autopoprawki w § 7 ust.1 pkt 2.

Pytań i uwag do przedłożonego projektu uchwały nie zgłoszono, wobec czego Przewodniczący RPB poprosił o zapoznanie Wysokiej Rady z opinią Komisji.

Przewodniczący Komisji Infrastruktury Technicznej stwierdził, iż Komisja Infrastruktury Technicznej,  pozytywnie zaopiniowała  projekt uchwały w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania i wynajmowania na okres dłuższy niż 3 lata z uwagą w brzmieniu: „kościołom i związkom wyznaniowym mającym uregulowane stosunki z państwem, na cele działalności sakralnej – w wysokości do 99%

Rada Powiatu Białostockiego, przy 21 głosach „za” i 2 głosach „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XXX/240/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku  w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż 3 lata /zał. nr 21/.

 

Ad. 14

Akceptacja projektu zmiany podziału Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2005 rok.

Naczelnik Wydziału Rolnictwa i Środowiska – Pani Monika Ratyńska przedstawiła Wysokiej Radzie projekt zmiany podziału Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2005 rok /zał. nr 22/.

„W pierwotnym podziale powiatowego funduszu gospodarki wodnej i ochrony środowiska, który był zatwierdzony przez RPB w styczniu 2005 roku proponuje się wprowadzić następujące zmiany. W pkt. 10 pod hasłem edukacja ekologiczna należy dopisać kwotę 2.600 zł. Są to środki, które Starostwo Powiatowe w Białymstoku otrzymało od sponsorów na przeprowadzenie V Edycji konkursu na zbiórkę surowców wtórnych. Kolejną zmianą jest dopisanie kwoty 140.000 zł na zadania modernizacyjne i inwestycyjne służące ochronie środowiska i gospodarce wodnej. Proponuje się dokonanie podziału tej kwoty w następujący sposób: dla DD w Krasnem na modernizację oczyszczalni ścieków –15.000 zł, DPS w Czerewkach na modernizację oczyszczalni ścieków – 125.000 zł.”

Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Środowiska – Pan Józef Ryszard Sikorski zapoznał zebranych z pozytywną opinią Komisji do omawianego projektu zmiany podziału PFOŚiGW na 2005.

                Również Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów oraz Rozwoju i Promocji Powiatu – Pan Krzysztof Obukowicz zapoznał zebranych z pozytywną opinią Komisji do ww. projektu.

                Pytań i uwag nie zgłoszono, wobec czego Przewodniczący RPB zarządził głosowanie w tej sprawie.

        Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, pozytywnie zaakceptowała zmiany podziału Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2005 rok /zał. nr 23/.

 

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/186/2004 RPB z dnia 16 grudnia 2004 roku w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków PFOŚiGW na rok 2005 oraz Zasad udzielania dotacji ze środków PFOŚiGW na rok 2005.

Pani Monika Ratyńska – Naczelnik Wydziału Rolnictwa i Środowiska zreferowała zebranym projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/186/2004 RPB z dnia 16 grudnia 2004 roku w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków PFOŚiGW na rok 2005 oraz Zasad udzielania dotacji ze środków PFOŚiGW na rok 2005 /zał. nr 24/.

„W uchwale z dnia 16 grudnia 2004 roku należy zmienić  załącznik  nr 1, który stanowi zestawienie przychodów i wydatków PFOŚiGW. Zmiana ta wynika z tego, iż otrzymaliśmy darowiznę w kwocie 2.600 zł na prowadzenie V Edycji konkursu dla dzieci na zbiórkę surowców wtórnych i kwotę tę dopisuje się w przychodach ogółem pod pozycją darowizny i również w rozchodach dopisuje się pod poz.2, tj. realizacja powiatowego planu gospodarki odpadami, gdzie między innymi zawarta jest edukacja ekologiczna.”

Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Środowiska – Pan Józef Ryszard Sikorski zapoznał zebranych z pozytywną opinią Komisji do omawianego projektu zmiany podziału PFOŚiGW na 2005.

                Również Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów oraz Rozwoju i Promocji Powiatu – Pan Krzysztof Obukowicz zapoznał zebranych z pozytywną opinią Komisji do ww. projektu.

                 Radny Pan Wojciech Bukłaha poprosił o wyjaśnienie kwestii dotyczącej działu 2,poz.1, tj. z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska. Zapytał, czy są to kary za niewłaściwe korzystanie ze środowiska?

                Pani Monika Ratyńska wyjaśniła, iż są to kwoty, które przedsiębiorstwa i jednostki organizacyjne wpłacają do Urzędu Marszałkowskiego w ramach opłat za korzystanie ze środowiska i wprowadzanie w nim zmian. „Jeśli chodzi o podział tych kwot, to do powiatowego funduszu wpływa 10% kwot za składowanie odpadów na składowiskach oraz  za wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza. Na rok bieżący została zaplanowana kwota 250.000 zł, ponieważ Urząd Marszałkowski nie informuje nas o przewidywanych wpływach na ich konto. Plan więc oparty jest o wpływy środków z poprzedniego roku.”

Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/241/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku  w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/186/2004 RPB z dnia 16 grudnia 2004 roku w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków PFOŚiGW na rok 2005 oraz Zasad udzielania dotacji ze środków PFOŚiGW na rok 2005 /zał. nr 25/.

 

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Powiatu w 2005 roku.

                Pani Maria Borodziuk – Skarbnik Powiatu Białostockiego przedstawiła zebranym projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok /zał. nr 26/.

               Od czasu rozpatrywania projektu zmian w budżecie powiatu na bieżący rok przez poszczególne Komisje Rady upłynęło blisko 3 tygodnie. W tzw. międzyczasie wystąpiła konieczność dokonania dalszych zmian.”

                Pani Maria Borodziuk omówiła zaproponowane w projekcie uchwały zmiany, zwracając szczególną uwagę na zaproponowane Radzie różnice od czasu dostarczenia pierwotnej wersji projektu zmian w budżecie. Zostały one wprowadzone dwoma autopoprawkami Zarządu Powiatu: „W zakresie dochodów, o ile pierwotnie planowano zwiększenie planu dochodów o 680.000 zł, to obecnie wprowadzając dodatkowe pozycje po stronie dochodów zwiększa się plan dochodów budżetu powiatu o kwotę 1.117.715 zł. Dodatkowe zwiększenia w stosunku do planu pierwotnego pochodzą z takich pozycji: w dziale rolnictwo i łowiectwo zwiększenie jest o kolejne 5.000 zł  z racji podpisania drugiego porozumienia z Marszałkiem Województwa o udzieleniu kolejnej dotacji w kwocie 5.000 zł z Wojewódzkiego Funduszu Gruntów Rolnych. W dziale transport i łączność, w związku z podpisaniem umowy z Dyrekcją Euregionu Niemen o dofinansowanie  zadania w zakresie opracowania dokumentacji technicznej  z dofinansowaniem ze środków PHARE 2003 z Euregionu Niemen wprowadza się kwotę 30.355 zł. Jest to kwota w złotówkach przeliczona na 7.500€, bo tyle wyniesie dofinansowanie z Funduszu Europejskiego. Również w międzyczasie zostały podpisane dwa kolejne porozumienia z Gminą Supraśl i Suraż. Gmina Suraż udziela dotacji powiatowi w wysokości 30.000 zł i 6.000 zł to dodatkowa dotacja z Gminy Supraśl. Również, dosłownie 3 dni temu wpłynęła decyzja Ministra Finansów, na mocy której otrzymaliśmy kwotę 280.000 zł. Jest to kwota pochodząca z rezerwy subwencji ogólnej dla JST. Są to środki, zgodnie z naszym wnioskiem na inwestycje rozpoczęte przed 1 stycznia 1999 roku. Także przez Zarząd została podpisana umowa o dofinansowanie ze środków PHARE 2002 projektu realizowanego na rzecz ZSM w Łapach. Kwota ponad 22.000€ przeliczona na złotówki stanowić będzie dotację w wysokości 87.476 zł. To są wszystkie zmiany, które dotyczą zwiększenia planu dochodów budżetu. Sumując z poprzedniej uchwały, już w jednolitym tekście zmiany w planie dochodów wyniosą 1.117.615 zł. Po stronie wydatków, czyli w załączniku nr 2 na odpowiednio kwoty otrzymanych dotacji, subwencji zwiększa plan wydatków. Jeżeli chodzi o inwestycje, to również dosłownie wczoraj zostały podjęcie decyzje dot. inwestycji drogowej, konkretnie chodzi o poz. Nr 6 w załączniku nr 4.1. W tej pozycji zapisane było zadanie pod jednym tytułem: „przebudowa dróg powiatowych w miejscowości Dobrzyniewo Fabryczne i Nowe Aleksandrowo, w związku z podpisaniem aneksu do porozumienia zawartego z Wójtem Gminy Dobrzyniewo te dwa zadania zostają rozłączone i w poz. 6 występuje zadanie „przebudowa drogi powiatowej w miejscowości Dobrzyniewo. Będzie to projekt złożony do ZPORR działanie 3.1, a pierwotnie w poz. 22, gdzie planowana była realizacja drogi w miejscowości Nowe Aleksandrowo z nadwyżki budżetu powiatu w kwocie 120.000 zł pojawia się kwota większa, oczywiście w ramach tych samych środków, które  były na oba zadania przewidziane i również to zadanie będzie aplikowało do działania ZPORR 3.1. Jeśli chodzi o załącznik 4.1, tutaj, w związku z podpisanymi porozumieniami z Gminą Supraśl i Suraż, w dokumentacjach przyszłościowych zwiększa się wydatki z wyszczególnieniem konkretnie na rozbudowę drogi Sobolewo – Kuriany, na studium wykonalności ulic Cieliczańskiej i Konarskiego w Supraślu oraz na studium wykonalności na przebudowe drogi Doktorce – Zawyki – Suraż. Pozostałe załączniki, które zostały w obecnej wersji Państwu dołączone tj. załącznik nr 5. Prezentowany jest tutaj plan przychodów i wydatków gospodarstw pomocniczych. Mamy 3 gospodarstwa pomocnicze: warsztatów szkolnych ZS w Michałowie, DPS w Choroszczy, DPS w Jałówce. W lutym Wysoka Rada podjęła uchwałę w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych w miejsce zlikwidowanych ustawą o finansach publicznych środków specjalnych jednostek. Otóż 8 jednostek powiatu utworzyło rachunki dochodów własnych i zgodnie z ustawą o finansach publicznych plan przychodów i wydatków tychże rachunków dochodów własnych powinien stanowić załącznik do budżetu powiatu, stąd załącznik nr 6, w którym plany przychodów i wydatków rachunków dochodów własnych 8 naszych jednostek zostały zaprezentowane. W związku z podjęciem przez Radę w dniu dzisiejszym uchwały w sprawie zmiany zestawienia przychodów i wydatków PFOŚiGW również w zał. nr 7 prezentuje się aktualny, uchwalony przed chwilą plan przychodów i wydatków PFOŚiGW. W zał. nr 8 aktualizuje się plan przychodów i rozchodów budżetu. Ta aktualizacja jest następstwem podjętej uchwały RPB w dniu 2 czerwca 2005 roku, kiedy to został zwiększony deficyt budżetowy o kwotę proponowanej nadwyżki i wolnych środków, stąd, po stronie planowanych przychodów z kredytów czy pożyczek kwotowo to się nie zmienia, ale w informacjach uzupełniających pokazuje się pokrycie deficytu budżetowego, zgodnie z uchwałą RPB podjętą w dniu 2 czerwca br. na sesji nadzwyczajnej. Również konsekwencją znacznego już od początku roku zwiększenia planu dochodów, stąd w załączniku nr 9 prognoza planowanego długu do planowanych dochodów. Z tego tez powodu załącza się aktualny załącznik nr 10, który przedstawia prognozy budżetu powiatu i spłaty zobowiązań w latach 2004 –2010, szczególnie ze względu na zmiany, które miały miejsce od 20 stycznia 2005 roku do chwili obecnej, zmiany zwiększające znacznie plan dochodów, jak tez plan wydatków, co również przy obliczaniu wskaźnika udziału procentowego obciążenia budżetu obsługą zadłużenia do dochodów ogółem znacznie się poprawia i jest aktualne”.

                Pozytywną opinię Komisji Budżetu i Finansów oraz Rozwoju i Promocji Powiatu do omawianego projektu uchwały przedstawił zebranym Pan Krzysztof Obukowicz- Przewodniczący tejże Komisji.

                Radny Pan Józef Ryszard Sikorski poprosił o wyjaśnienie, kwestii dotyczącej ubiegania się do działania ZPORR. Zgodnie z posiadanymi informacjami wnioski te miały być złożone do działania 3.2.

                Pani Maria Borodziuk wyjaśniła, iż w działaniu 3.2 wniosek ten /jako jeden/ został zaopiniowany negatywnie, dlatego obecnie będą przygotowane dwa odrębne wnioski celem złożenia do ZPORR do działania 3.1.

                Więcej pytań i uwag nie zgłoszono.

                Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę  Nr XXX/242/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku w sprawie zmian w budżecie Powiatu na 2005 rok /zał. nr 27/.

 

Ad.17

Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Powiatu Białostockiego do udzielenia odpowiedzi na skargę Pana Tadeusza Charyło i reprezentowania przez radcę prawnego Rady Powiatu Białostockiego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym.

Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego poinformował zebranych, iż Pan Tadeusz Charyło złożył kolejny pozew do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego o uchylenie Uchwały Nr XXIII/187/2004 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 16 grudnia 2004 roku. W związku z powyższym istnieje potrzeba ponownego upoważnienia Przewodniczącego Rady Powiatu Białostockiego do udzielenia odpowiedzi na skargę Pana Tadeusza Charyło w sprawie oznaczonej Sygn. akt II SO/Bk 95/05 oraz upoważnienia radcy prawnego do reprezentowania Rady Powiatu Białostockiego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w sprawie skargi Pana Tadeusza Charyło / zał. nr 28 /.

Pan Andrzej Adam Kałużyński odczytał Wysokiej Radzie projekt wystąpienia do WSA w tej sprawie / zał. nr 29/.

 Pytań nie zgłoszono, wobec czego Przewodniczący Rady poprosił o opinię Komisji.

Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego, Przedsiębiorczości i Rynku Pracy - Pan Jan Kaczmarek zapoznał radnych z pozytywną opinią Komisji do omawianego projektu uchwały Rady.

Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/243/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Powiatu Białostockiego do udzielenia odpowiedzi na skargę Pana Tadeusza Charyło i reprezentowania przez radcę prawnego Rady Powiatu Białostockiego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym /zał. nr 30/.

 

Ad. 18

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Białostockiego.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Pan Wiktor Brzosko przypomniał zebranym, iż  roczne sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Białostockiego zostało przedłożone Wysokiej Radzie w formie pisemnej wraz z projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania rocznego z działalności Komisji Rewizyjnej RPB /zał. nr 31/.

Poinformował zebranych, iż Komisja Rewizyjna powyższe sprawozdanie zaopiniowała pozytywnie.

Starosta Białostocki, zabierając głos przekazał zebranym informacje o tym, iż Starostwo Powiatowe w Białymstoku było w ostatnim czasie kontrolowane przez 3 kontrolerów Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku. Wyniki tej kontroli są zadowalające, niemniej jednak w wyniku dokonanej analizy pracy Komisji stałych zgłoszono uwagi dotyczące formy zatwierdzania sprawozdań Komisji. Zdaniem kontrolujących zatwierdzanie sprawozdań winno być w formie uchwał, stąd w tym porządku kolejne uchwały, porządkujące prace Komisji.

Pytań i uwag nie zgłoszono.

Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/244/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku  w sprawie zatwierdzenia sprawozdania rocznego z działalności Komisji rewizyjnej Rady Powiatu Białostockiego /zał. nr 32/.

 

Ad. 19

Podjęcie uchwał w sprawie zatwierdzenia sprawozdań z działalności stałych Komisji Rady Powiatu.

Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego – Pan Andrzej Adam Kałużyński poprosił Przewodniczących poszczególnych Komisji o przedstawienie sprawozdań z prac Komisji:

·          Komisji Budżetu i Finansów oraz Rozwoju i Promocji Powiatu – Pana Krzysztofa Obukowicza /zał. nr 33/,

·          Komisja Rolnictwa i  Środowiska –Pana Józefa Ryszarda Sikorskiego /zał. nr 34/,

·          Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny – Panią Alicję Małgorzatę Bychowską /zał. nr 35/,

·          Komisja Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki – Pana Wojciecha Bukłaha /zał. nr 36/,

·          Komisji Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego, Przedsiębiorczości i Rynku Pracy – Pana Jana Kaczmarka /zał. nr 37/,

·          Komisji Infrastruktury Technicznej – Pana Krzysztofa Silwona  /zał. nr 38/.

Następnie, Wysoka Rada zapoznała się z pozytywnymi opiniami poszczególnych Komisji do omawianych sprawozdań z działalności Komisji.

Wobec braku pytań i uwag przystąpiono do głosowania stosownych projektów uchwał:

 

Ø        Komisji Budżetu i Finansów oraz Rozwoju i Promocji Powiatu

Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/245/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku  w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Komisji Budżetu i Finansów oraz Rozwoju i Promocji Powiatu Rady Powiatu Białostockiego /zał. nr 39/,

 

Ø        Komisja Rolnictwa i  Środowiska 

Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/246/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku  w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Komisji Rolnictwa i Środowiska Rady Powiatu Białostockiego /zał. nr 40/,

 

Ø        Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny

 Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/247/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku  w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny Rady Powiatu Białostockiego  /zał. nr 41/,

 

Ø        Komisja Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki

 Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/248/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku  w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Komisji Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki Rady Powiatu Białostockiego  /zał. nr 42/,

 

Ø        Komisji Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego, Przedsiębiorczości i Rynku Pracy 

 Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/249/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku  w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego, Przedsiębiorczości i Rynku Pracy Rady Powiatu Białostockiego  /zał. nr 43/,

 

Ø        Komisji Infrastruktury Technicznej 

 Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, podjęła uchwałę Nr XXX/250/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku  w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Komisji Infrastruktury Technicznej Rady Powiatu Białostockiego /zał. nr 44/.

 

Ad. 20

Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę RPB w sprawie wynagrodzenia Starosty Powiatu Białostockiego.

Wicestarosta Powiatu Białostockiego Pan Damian Raczkowski przypomniał zebranym, iż powyższy projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji stałych Rady Powiatu /zał. nr 45/.

Zarząd Powiatu Białostockiego wystąpił do Rady z projektem uchwały zmieniającej uchwałę RPB w sprawie wynagrodzenia Starosty Powiatu Białostockiego, przedstawiając w załączeniu uzasadnienie swojego stanowiska /zał. nr 46/. Zaznaczył, iż ostatnia regulacja wynagrodzenia Starosty miała miejsce pod koniec 2002 roku.

Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego zapytał, czy są uwagi lub pytania w tej sprawie. Ponieważ uwag nie zgłoszono, Przewodniczący poprosił o opinie Komisji do projektu uchwały:

·          Komisji Rewizyjnej –Pana Wiktora Brzosko – opinia pozytywna

·          Komisji Budżetu i Finansów oraz Rozwoju i Promocji Powiatu – Pana Krzysztofa Obukowicza – opinia pozytywna

·          Komisja Rolnictwa i  Środowiska –Pana Józefa Ryszarda Sikorskiego opinia pozytywna

·          Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny – Panią Alicję Małgorzatę Bychowską opinia pozytywna

·          Komisja Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki – Pana Wojciecha Bukłaha opinia pozytywna

·          Komisji Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego, Przedsiębiorczości i Rynku Pracy – Pana Jana Kaczmarka – opinia pozytywna

·          Komisji Infrastruktury Technicznej – Pana Krzysztofa Silwona   opinia pozytywna.

Rada Powiatu Białostockiego, przy 2 głosach „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XXX/251/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku zmieniającą uchwałę RPB w sprawie wynagrodzenia Starosty Powiatu Białostockiego  /zał. nr 47/.

 

Ad. 21

Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr II/7 /2002 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 6 grudnia 2002 roku w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Białostockiego.

Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego poinformował zebranych, iż ww. sprawa była już przedmiotem obrad Sesji RPB  w dniu 19 maja 2005 roku. Wówczas, w wyniku głosowania, uchwała nie została podjęta. Radny Pan Krzysztof Silwon złożył kolejny wniosek w tej sprawie, poddając w wątpliwość przebieg głosowania /zał. nr 48/. W tej sprawie zasięgnięto opinii radcy prawnego Starostwa Powiatowego w Białymstoku / zał. nr 49/. W dniu 16 czerwca 2005 roku wpłynęło kolejne pismo Pana Krzysztofa Silwona w tej sprawie / zał. nr 50/. Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego – Pan Andrzej Adam Kałużyński uznał, iż najlepszym wyjściem będzie rozpoczęcie całej procedury od początku, by w ten sposób umożliwić radnemu przedstawienie argumentów Radzie Powiatu. Przygotowany został stosowny projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr II/7/2002 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 6 grudnia 2002 roku w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Białostockiego / zał. nr 51/.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Pan Wiktor Brzosko zapoznał Wysoką Radę z opinią Komisji do omawianego projektu uchwały. Dodał, iż opinia była pozytywna, choć nie jednogłośna.

Zarząd Powiatu Białostockiego w tej sprawie podtrzymał swoje dotychczasowe stanowisko.

Pan Andrzej Adam Kałużyński zarządził głosowanie.

Rada Powiatu Białostockiego, przy 11 głosach „za”, 9 głosach „przeciw” i 3 „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XXX/252/2005 z dnia 30 czerwca 2005 roku  zmieniającą uchwałę Nr II/7/2002 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 6 grudnia 2002 roku w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Białostockiego /zał. nr 52/.

 

Ad. 22

Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr II/12/2002 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 6 grudnia 2002 roku w sprawie wyboru członków Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny Rady Powiatu Białostockiego.

Konsekwencją wyżej podjętej uchwały oraz złożonego przez Pana Krzysztofa Silwona wniosku jest przedstawienie Wysokiej Radzie projektu uchwały zmieniającej uchwałę Nr II/12/2002 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 6 grudnia 2002 roku w sprawie wyboru członków Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny Rady Powiatu Białostockiego / zał. nr 53/.

Uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego Przewodniczący Rady Powiatu poprosił o przedstawienie opinii Komisji.

Pani Alicja Małgorzata Bychowska – Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny zapoznała zebranych z pozytywną opinią Komisji do omawianego projektu uchwały.

Pan Andrzej Adam Kałużyński zarządził głosowanie.

Rada Powiatu Białostockiego, w wyniku głosowania, przy 8 głosach „za”, 11 głosach „przeciw” i 3 „wstrzymujących się”, nie podjęła uchwały zmieniającej uchwałę Nr II/7/2002 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 6 grudnia 2002 roku w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Białostockiego.

Wobec powyższego faktu, Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Białostockiego – Pan Andrzej Osmolski zwrócił uwagę zebranych na zapis Statutu Powiatu Białostockiego mówiący o tym, iż radny winien uczestniczyć w pracach, co najmniej 2 stałych Komisji Rady Powiatu.

Obecnie stan faktyczny rozmija się z zapisem Statutu. Poprosił o opinię radcy prawnego Starostwa Powiatowego w Białymstoku w tej kwestii.

                Pani Jolanta Niewińska – radca prawny Starostwa Powiatowego w Białymstoku stwierdziła: „Szanowni Państwo, rzeczywiście taki zapis w naszym Statucie jest, tym niemniej skomentowałaby to tak, że Pan radny nie uchyla się od tego obowiązku. Akurat, tak wyszło w głosowaniu, iż nie stał się on członkiem Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Rodziny z przyczyn niezależnych od niego. Nie umiem przesądzić jakie są tego skutki, ale nie sądzę, by były to skutki ujemne dla Pana Radnego. Pan Krzysztof Silwon swój akces przystąpienia do Komisji złożył, a że przyczyny obiektywne zadecydowały inaczej, nie jest to jego winą”.

 

Ad. 23

                Interpelacje i zapytania radnych.

                W punkcie, interpelacje i zapytania radnych o głos poprosił Pan Walenty Sic.

W związku z artykułem w Biuletynie informacyjnym Urzędu Gminy w Juchnowcu Kościelnym, w którym jest mowa o nieefektywnej pracy Powiatowego Zarządu Dróg na drogach powiatowych na terenie tejże gminy, autor artykułu pisze, że takie prace, jak łatanie dziur i koszenie poboczy są wykonywane dopiero po interwencjach sołtysów. Proszę Pana Dyrektora o skomentowanie tej informacji. Wobec tego miałbym tez taki apel, by PZD dokonało lustracji dróg i ich stanu oraz usunięcie stwierdzonych zagrożeń. Ze swej strony również podejmuję się złożenia odpowiednich wniosków na piśmie do PZD w Białymstoku w celu poprawienia przejezdności i wzrostu bezpieczeństwa na drogach powiatowych w Gminie Juchnowiec Kościelny”.

                Kolejne interpelacje złożył Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Białostockiego – Pan Zenon Żukowski. Pierwsza interpelacja dotyczyła promocji i reklamy Powiatu Ziemskiego Białostockiego: „Bardzo proszę o przeanalizowanie i jeśli to możliwe o realizację celów j.w. poprzez:

·    Umieszczenie logo z motywami flagi, herbu, nazwy powiatu, adresu  e-mailowego na samochodach dostawczych wszystkich jednostek powiatu,

·    Umieszczenie przed budynkiem Starostwa Powiatowego w Białymstoku przy ul. Borsuczej 2 na wysokości żywopłotu z napisem ODR trzech masztów na flagi,

·    Umiejscowienie na powierzchni czołowej daszku nad schodami wejściowymi do budynku Starostwa dużego napisu: „Starostwo Powiatowe w Białymstoku”.”

Druga interpelacja Radnego Pana Zenona Żukowskiego dotyczyła zagrożenia poczucia bezpieczeństwa na drodze krajowej Białystok – Augustów w obrębie wsi Sielachowskie – Jurowce: „Na drodze krajowej Białystok – Augustów, na wysokości mostu drogowego na rzece Supraśl w odległości ok. 100 m od mostu w wyniku oddziaływania dużych cieków wodnych: rzeka  i dalej po lewej jak i prawej stronie drogi ujęcia wody ze studniami głębinowymi oraz teren torfowisk niskich /łąkowych/ występuje bardzo duża ilość niewytłumaczalnych wypadków drogowych, stanowiących istotne zagrożenie ludziom, którzy muszą codziennie, wielokrotnie przemieszczać tak niebezpieczne miejsce. Proszę o zwrócenie się w tej sprawie do Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w celu zbadania natężenia ruchu pojazdów na tym odcinku oraz weryfikacji wypadków w tym miejscu, ustawienia znaku „niebezpieczny punkt”, ustawienia świateł żółtych pulsujących w celu wzmożenia uwagi kierowców.”

Następną interpelację złożył Pan Jan Kaczmarek – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego, Przedsiębiorczości i Rynku Pracy:

„Komisja Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego, Przedsiębiorczości i Rynku Pracy  22 marca 2005 roku zawnioskowała do  Zarządu Powiatu Białostockiego o sprawdzenie możliwości polepszenia jakości nauki języków obcych, w szkołach prowadzonych przez Powiat Białostocki, połączonych z możliwością kontaktu uczniów z językiem obcym i odbyciem praktyk za granicą. Wydział Spraw Społecznych przygotował stosowną informację, niemniej jednak Komisja uznała ją za niewystarczającą. Pozytywnie ocenione zostały działania ZSMR w Supraślu i ZSM w Łapach.

Komisja Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego, Przedsiębiorczości i Rynku Pracy  wnioskuje więc do Zarządu Powiatu o zwrócenie przez Dyrektorów szkół powiatowych większej uwagi na realizację tej formy nauki języków obcych z naciskiem na zwiększenie ilości wyjazdów uczniów na praktyki zagraniczne połączone z nauką języków obcych”.

W tym punkcie, w wyniku uwag Przewodniczącego RPB dot. zachowania procedury przedkładania radnym materiałów dotyczących zmian w budżecie powiatu, Pani Maria Borodziuk przedstawiła Wysokiej Radzie swoje stanowisko w tej kwestii: „Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, zmiany, które miały miejsce zostały wprowadzone decyzjami Zarządu. Ja jestem tylko wykonawcą decyzji Zarządu. Jeśli chodzi o posiedzenie Komisji Finansów, to zapewne Państwo pamiętają, że o tym, iż ta uchwała będzie uzupełniona o te wielkości, nie było jeszcze tylko wiadome, czy na pewno wpłynie decyzja Ministra Finansów, a wpłynęła dopiero dwa dni temu, Komisja była przeze mnie ustnie informowana... Jedyna rzecz, o której sądzę, że Komisja Finansowa nie mogła wiedzieć, to ostatnia decyzja podjęta wczoraj przez Zarząd Powiatu o podzieleniu zadania Dobrzyniewo Fabryczne – Nowe Aleksandrowo na dwa zadania, co nie ma absolutnie żadnego wpływu na jakiekolwiek inne zapisy w budżecie po stronie wydatków, bo jest to w ramach tej samej kwoty, tylko są te dwa zadania. Ja osobiście, jeżeli wolno mi powiedzieć, bardzo cieszyłabym się z tego, aby Wydział Finansowy miał odpowiednio tydzień, a nawet dwa tygodnie na przygotowanie kolejnych zmian i wówczas pragnę zapewnić, że nie byłoby ani poprawek, ani drobnych pomyłek pisarskich. Niemniej jednak tego typu postawa Skarbnika uniemożliwiałaby wręcz prawidłowe wykonywanie budżetu. Ja zdaję sobie sprawę z tego, że być może pewne materiały, które Państwo dostajecie, są przekazywane troszeczkę za późno. Być może nie są one do końca doskonałe, chociaż bardzo się staramy, ale wszystko robimy, nawet pracując do późnych godzin, w ostatniej chwili tuż przed sesją, żeby budżet był aktualny i zapisy w budżecie umożliwiały wykonywanie zadań. Budżet nie jest celem samym w sobie. Moim zdaniem jest to tylko narzędzie do wykonywania zadań. Jeżeli w tej chwili, tych zmian, które zostały w tzw. międzyczasie wprowadzone Państwo byście nie uchwalili, to nie można byłoby ani rozstrzygnąć przetargów, ani podpisać umów. Wiem, że Państwa niecierpliwi to, co mówię, ale niemniej chciałam to wyjaśnić”.

 

Ad. 24

Przyjęcie protokołów z poprzednich XXVIII i XXIX Sesji RPB.

                Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego – Pan Andrzej Adam Kałużyński  przypomniał zebranym, iż  XXVIII Sesja Rady Powiatu Białostockiego II kadencji odbyła się w dniu 19 maja 2005 roku w Domu Dziecka w Krasnem, a XXIX Nadzwyczajna Sesja RPB w dniu 2 czerwca 2005 roku. Protokoły były wyłożone do wglądu i zgłoszenia uwag. Zapytał, czy ktoś z radnych zgłasza do nich uwagi? 

                Uwag nie zgłoszono, wobec czego przystąpiono do głosowania.

                Rada Powiatu Białostockiego, jednogłośnie, przyjęła protokół Nr XXVIII/2005 z dnia  19 maja 2005 roku i protokół Nr XXIX/2005 z dnia 2 czerwca 2005 roku.

 

Ad. 25

                Sprawy różne.

                W sprawach różnych, Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego – Pan Andrzej Adam Kałużyński zapoznał zebranych z zaproszeniem na Regionalne Zawody Jeździeckie w Skokach w Supraślu na dzień 3 lipca 2005 roku.

                Ponadto, Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, iż w nawiązaniu do stanowiska Rady Powiatu Białostockiego w sprawie sposobu transportu pacjentów z miejsca zdarzenia do szpitali powiatowych i wymuszaniem zleceń na płatny transport sanitarny do właściwych szpitali specjalistycznych, Rada Powiatu otrzymała pismo z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego /zał. nr 54/ oraz z Narodowego Funduszu Zdrowia Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego w Białymstoku, w tej sprawie /zał. nr 55/. NFZ prosi o sprecyzowanie przedstawionych zarzutów. W związku z powyższym został przygotowany projekt pisma, który radni otrzymali w formie pisemnej / zał. nr 56/. Przewodniczący RPB zapytał, czy są do tej treści uwagi bądź wnioski.

                Uwag nie zgłoszono, wobec czego, przewodniczący poprosił o upoważnienie jego osoby do podpisania ww. pisma.

                Rada Powiatu Białostockiego, zaakceptowała jednogłośnie, treść pisma i upoważniła Pana Andrzeja Adama Kałużyńskiego – Przewodniczącego RPB do jego podpisania / zał. nr 57/.

                Również w sprawach różnych Przewodniczący obrad zapoznał Wysoką Radę z informację Zarządu Powiatu Białostockiego dotyczącą  zamiaru sprzedaży lokali mieszkalnych nr 9 i 12, znajdujących się w budynku wielomieszkaniowym, położonym przy ul. Piłsudskiego 64A w Supraślu wraz z oddaniem ułamkowej części nieruchomości gruntowej w użytkowanie wieczyste / zał. nr 58/. Zbycie nastąpi w trybie bezprzetargowym, na rzecz ich najemców.

                Rada Powiatu ww. informację przyjęła do wiadomości.

 

Ad. 26

Zamknięcie obrad XXX Sesji RPB.

                Wobec wyczerpania porządku obrad, Przewodniczący Rady Powiatu Białostockiego – Pan Andrzej Adam Kałużyński zamknął obrady XXX Sesji Rady Powiatu II kadencji, w dniu 30 czerwca 2005 roku, o godz. 1440.

 

Protokołowała:

Bogumiła Malinowska

 

Przewodniczący Rady

Andrzej Adam Kałużyński

 

 

 

 

Niniejszy protokół został przyjęty podczas obrad XXXI Sesji Rady Powiatu w dniu 25.08.2005r.


Metryka strony

Podmiot udostępniający informacje: Anna Szczepańska

Opublikował: Hanna Tołłoczko

Data wytworzenia informacji / dokumentu: 24-08-2004

Data udostępnienia w BIP: 02-09-2005 11:13

Data modyfikacji informacji: 02-09-2005 11:06