UZP 965/2022

Uchwała Nr 965/2022
ZARZĄDU POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO
z dnia 5 maja 2022 r.

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku w ramach którego funkcjonuje Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Białymstoku


Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 528), art. 19 pkt 19, art. 112 i art. 112a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z późn. zm.) w związku z § 4 Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku, w ramach którego funkcjonuje Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Białymstoku stanowiącego Załącznik do uchwały Nr XLIX/346/2021 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 4 listopada 2021 r. w sprawie utworzenia Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Białymstoku oraz połączenia z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku (Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego z 2021 r. poz. 4282) Zarząd Powiatu uchwala, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjny Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku, w ramach którego funkcjonuje Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Białymstoku, stanowiącym załącznik do uchwały Nr 837/2021 Zarządu Powiatu Białostockiego z dnia 21 grudnia 2021 r. wprowadza się następujące zmiany:

1)w § 4 ust. 4 otrzymuje brzmienie: ”Dyrektora podczas nieobecności zastępuje zastępca dyrektora.”;

2)w § 14 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „Dyrektor Centrum przy pomocy zastępcy dyrektora i pracowników Centrum sprawuje nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych funkcjonujących na podstawie ustawy o pomocy społecznej zgodnie z trybem i zasadami określonymi Zarządzeniem Starosty Powiatu Białostockiego.”;

3)w § 17 ust. 3. otrzymuje brzmienie: „Starosta Powiatu Białostockiego na wniosek dyrektora Centrum może upoważnić zastępcę dyrektora lub innych pracowników do wdawania decyzji w indywidualnych sprawach określonych w ust. 1 i 2.”;

4)w § 18 ust. 2 i ust. 3 otrzymują brzmienie:

„2. Szczegółowy zakres zadań, uprawnień i obowiązków zastępcy dyrektora, kierowników działów i pracowników Centrum określa dyrektor Centrum w zakresach obowiązków.

3.Wszystkie pisma wychodzące na zewnątrz podpisywane są przez dyrektora Centrum a w przypadku jego nieobecności przez zastępcę dyrektora, z zastrzeżeniem ust. 4.”;

5)w § 19 ust. 1 i ust. 2 otrzymują brzmienie:

„1. W skład Centrum wchodzą następujące działy i samodzielne stanowiska:

1)dyrektor – 1 etat,

2)zastępca dyrektora – 9/10 etatu,

3)dział księgowo – kadrowy – kierownik działu - główny księgowy - 1 etat, podlega bezpośrednio dyrektorowi, w skład działu wchodzi:

- stanowisko ds. spraw księgowo – kadrowych – 1 etat,

4)samodzielne stanowisko ds. nadzoru – 1/2 etatu - podległe bezpośrednio dyrektorowi,

5)samodzielne stanowisko ds. instytucjonalnej pomocy społecznej – 1 etat, podległe bezpośrednio zastępcy dyrektora,

6)dział ds. pieczy zastępczej i pomocy społecznej (w ramach którego funkcjonuje Zespół do Spraw Rodzinnej Pieczy Zastępczej) – kierownik działu – 1 etat, podlega bezpośrednio zastępcy dyrektora, w skład działu wchodzą w szczególności:

- stanowiska ds. pracy z rodziną i pracy socjalnej oraz psycholog – 5 i 9/10 etatu,

- koordynator rodzinnej pieczy zastępczej w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy lub umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny stosuje się przepisy dotyczące zlecenia - w przypadku konieczności objęcia osób prowadzących rodzinną pieczę zastępczej, na ich wniosek opieką koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej – w zależności od zgłoszonych potrzeb,

6) Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej – funkcję kierownik pełni zastępca dyrektora – 1/10 etatu podlega bezpośrednio dyrektorowi, w skład Ośrodka wchodzą:

- stanowisko ds. specjalistycznego poradnictwa – 1/10 etatu oraz specjaliści zatrudnieni w ramach umowy zlecenie - adekwatnie do potrzeb,

7) dział ds. rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych – kierownik działu – 1 etat, podlega bezpośrednio dyrektorowi, w skład działu wchodzą:

- stanowiska ds. pracy z osobami niepełnosprawnymi – 4 etaty,

8)pracownik administracyjno – biurowy – 1 etat, podległy bezpośrednio dyrektorowi,

9)kierowca - 1 etat, podległy bezpośrednio dyrektorowi.

2. Planowana liczba etatów w Centrum wynosi 19,5, które są finansowane w ramach rozdz. 85218 – powiatowe centra pomocy rodzinie – 19,3 etatu i w ramach rozdz. 85220 – jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej – 0,2 etatu a zatrudnienie koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej ramach rozdz. 85508 – rodziny zastępcze, w przypadku zgłoszenia potrzeb i zapewnienia środków finansowych.”;

6) w § 19 po ust. 4 wprowadza się ust 4a o następującej treści: „Zastępca dyrektora nadzoruje realizację zadań z zakresu pieczy zastępczej i pomocy społecznej określone w § 7,

§ 8 i § 9 niniejszego Regulaminu.”.

§ 2.Załącznik do Regulaminu określający strukturę organizacyjną Centrum otrzymuje brzmienie określone załącznikiem do niniejszej uchwały.

§ 3.Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku.

§ 4.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Podpisali:
Jan Bolesław Perkowski - Starosta
Roman Czepe - Wicestarosta
Zdzisław Łukaszewicz – Członek Zarządu
Jan Gradkowski – Członek Zarządu
Sebastian Ptaszyński – Członek Zarządu

 

Metryka strony

Podmiot udostępniający informacje: Starostwo Powiatowe w Białymstoku

Informację wytworzył / za treść informacji odpowiada: Jan Bolesław Perkowski - Starosta Roman Czepe - Wicestarosta Zdzisław Łukaszewicz – Członek Zarządu Jan Gradkowski – Członek Zarządu Sebastian Ptaszyński – Członek Zarządu

Opublikował: Joanna Kondzior

Data wytworzenia informacji / dokumentu: 05-05-2022

Data udostępnienia w BIP: 05-05-2022 14:13

Data modyfikacji informacji: 05-05-2022 14:13