UZP Nr 371/09

UCHWAŁA NR  371/09
Zarządu Powiatu Białostockiego
z dnia 26 marca 2009 roku
 
 
w sprawie sprawozdania rocznego z wykonania planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach za 2008 rok
Na podstawie 199 ust. l pkt. 2) ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1
1. Przyjmuje się sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach, w tym:
1)   z wykonania przychodów:                                                                                                                                    
  
a) plan przychodów                                          - 12 836 840,00 zł,
 b) wykonanie przychodów                                  - 13 025 069,32 zł;
2) z wykonania kosztów:                                                                                                                                                              
         a) plan kosztów                                                 -  11 820 000,00 zł,
             b) wykonanie kosztów                                    - 11 784 584,51 zł;                                                                    
2. Przyjmuje się wykaz stanu należności i zobowiązań na dzień 31 grudnia 2008 r. oraz objaśnienia do sprawozdania z wykonania planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach
- stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.
 
§ 3
Niniejszą uchwałę wraz z załącznikiem przedstawia się Radzie Powiatu Białostockiego.
 
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
Podpisał:
Wiesław Pusz – Starosta
Adam Kamiński – Wicestarosta
Barbara Grabowska – Członek Zarządu
Ireneusz Ordziejewski – Członek Zarządu
 
 


Załącznik
Do Uchwały Nr 371/09
Zarządu Powiatu Białostockiego
Z dnia 26 marca 2009 roku
 
 
 
 
 
 
 
 
WYKONANIE PLANU FINANSOWEGO
 Samodzielnego Publicznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej

W Łapach

 

 

 
za okres styczeń - grudzień 2008 roku
 
 
 
 
 
 
Łapy luty 2009


 
INFORMACJA Z WYKONANIA PLANU FINANSOWEGO
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łapach
za rok 2008
 
Przychody
 
 
 
L.p.
Przychody wg ośrodków powstawania kosztów
Plan na rok 2008 po zmianach
Wykonanie planu finansowego za rok 2008
%
1
2
3
4
5
I.
Przychody z działalności podstawowej, w tym:
12 149 590,00
12 274 661,20
101,0
 
I a) Z tytułu świadczonych usług medycznych
11 848 000,00
11 974 697,47
101,1
1.
Oddział chirurgiczny
3 276 000,00
3 338 856,94
101,9
2.
Oddział dziecięcy
664 000,00
676 996,59
102,0
3.
Oddział położniczo - ginekologiczny
1 017 000,00
983 700,80
96,7
4.
Stacja dializ
1 610 000,00
1 618 341,16
100,5
5.
Oddział wewnętrzny
2 500 000,00
2 567 607,98
102,7
6.
Pododdział noworodkowy
283 000,00
262 613,32
92,8
7.
Izba przyjęć
371 000,00
397 431,75
107,1
8.
Poradnie specjalistyczne i profilaktyka
1 110 000,00
1 113 406,72
100,3
9.
Medycyna pracy
12 000,00
12 681,00
105,7
10.
Poradnia rehabilitacyjna
499 000,00
467 402,40
93,7
11.
Porady współfinansowane
13 000,00
11 427,70
87,9
12.
Zakład Pielęgnacyjno - Opiekuńczy
493 000,00
524 231,11
106,3
 
I b) Inne badania
301 590,00
299 963,73
99,5
1.
Za kserokopie, zaświadczenia, umowy
2 500,00
3 404,70
136,2
2.
RTG Łapy za badania
36 500,00
35 879,00
98,3
3.
USG Łapy za badania
5 300,00
5 147,00
97,1
4.
Za sterylizację
130,00
122,33
94,1
5.
RTG, USG Białystok za badania
167 000,00
166 262,00
99,6
6.
EKG Łapy za badania
1 000,00
963,00
96,3
7.
Za gastroskopie
360,00
330,00
91,7
8.
Punkt przyjęć Gródek
20 800,00
20 992,70
100,9
9.
Laboratorium za badania
68 000,00
66 863,00
98,3
II.
Przychody z pozostałej działalności
248 350,00
243 838,60
98,2
1.
Czynsz za wynajem w szpitalu
19 000,00
19 106,13
100,6
2.
RTG Białystok - odzysk srebra
500,00
488,75
97,8
3.
Czynsz za garaże
1 700,00
1 660,32
97,7
4.
Wpłaty pracowników za obiady
8 400,00
8 388,76
99,9
5.
RTG Łapy - odzysk srebra
250,00
222,40
89,0
6.
Czynsz za wynajem w Przychodni
180 000,00
169 277,25
94,0
7.
Przychody z Wspólnoty Mieszkaniowej
35 000,00
41 166,16
117,6
8.
Poradnia laryngolodiczna - czynsz
3 000,00
3 015,07
100,5
9.
Wpłaty za rozmowy telefoniczne i inne
500,00
513,76
102,8
Razem przychody ze sprzedaży
12 397 940,00
12 518 499,80
101,0
III.
Pozostałe przychody operacyjne
432 400,00
417 937,08
 
IV.
Przychody finansowe
6 500,00
88 632,44
 
V.
Zyski nadzwyczajne
0,00
0,00
 
RAZEM PRZYCHODY
12 836 840,00
13 025 069,32
101,5
 
Koszty
 
 
 
L.p.
Koszty wg tytułów
Plan na rok 2008 po zmianach
Wykonanie planu finansowego za rok 2008
%
1
2
3
4
5
I.
Koszty działalności operacyjnej
11 562 000,00
11 544 115,32
99,8
1.
Zużycie materiałów i energii,
w tym:
2 400 000,00
2 401 152,63
100,0
 
materiały
2 160 000,00
2 167 025,45
100,3
 
energia
240 000,00
234 127,18
97,6
2.
Usługi
2 877 000,00
2 893 988,23
100,6
3.
Podatki i opłaty
68 000,00
66 999,86
98,5
4.
Wynagrodzenia
4 925 000,00
4 909 698,76
99,7
5.
Świadczenia na rzecz pracowników
950 000,00
931 510,54
98,1
6.
Amortyzacja
252 000,00
253 690,66
100,7
7.
Pozostałe koszty
90 000,00
87 074,64
96,7
II.
Pozostałe koszty operacyjne
200 000,00
207 262,67
 
III.
Koszty finansowe
58 000,00
33 206,82
 
IV.
Straty nadzwyczajne
0,00
0,00
 
RAZEM KOSZTY
11 820 000,00
11 784 584,81
99,7
Wynik finansowy SP ZOZ
1 016 840,00
1 240 484,51
 
Wynik ze sprzedaży
835 940,00
974 384,48
 
Wynik z działalności operacyjnej
1 068 340,00
1 185 058,89
 
Wynik z działalności gospodarczej
1 016 840,00
1 240 484,51
 
 
Za okres styczeń – grudzień 2008 roku SP ZOZ w Łapach wykonanie planu finansowego zamknęło się dodatnim wynikiem finansowym w wysokości 1 240 484,51 zł.
 
Wynik finansowy za rok 2008:
                                                                   Planowany                            Wykonanie
Wynik z działalności podstawowej     – zysk       835 940,00 zł          zysk -       974 384,48 zł
            z działalności operacyjnej        - zysk    1 068 340,00 zł           zysk -    1 185 058,89 zł
            z działalności gospodarczej     – zysk    1 016 840,00 zł         zysk –    1 240 484,51zł.
 
            W SPZOZ w Łapach z podstawowej działalności gospodarczej za rok 2008 osiągnięto dodatni wynik finansowy w wysokości 974 384,48 zł.
 
Przychody ze sprzedaży w tym okresie zostały wykonane w wysokości
12 518 499,80 zł, co stanowi 101 % wartości planowanej na poziomie 12 397 940,00 zł.
         Przychody szpitala z tytułu świadczenia usług zdrowotnych zostały zrealizowane
w wysokości 12 274 661,20 zł, co stanowi 101 % planu, tj. kwoty 12 149 590 zł.
W większości jednostek działalności podstawowej szpitala (oprócz poradni rehabilitacyjnej, oddziału położniczo – ginekologicznego, pododdziału noworodkowego i porad współfinansowanych) wartość wykonanych świadczeń zdrowotnych została wykonana niemalże na poziomie zakładanym w planie finansowym.
W stosunku do zawartej umowy z płatnikiem systemowym - NFZ w rodzaju leczenie szpitalne wartość wykonanych usług zdrowotnych na oddziale położniczo – ginekologicznym oraz pododdziale noworodkowym zrealizowana została poniżej planu. Pozostałe oddziały zrealizowały świadczenia powyżej limitu określonego w kontrakcie na rok 2008. Wartość tych nadwykonań uwzględniona jest w ogólnej kwocie przychodu w poszczególnych jednostkach. Jednakże do dnia sporządzenia niniejszego sprawozdania brak jest informacji dotyczącej negocjacji co do zapłaty za wykonane usługi ponad limit określony w umowie i prawdopodobnej kwoty ugody w tym zakresie. Uzyskano jedynie wiadomość o planowanej realizacji zapłat za świadczenia zdrowotne w grupie zabiegów oraz izbie przyjęć.
W innych rodzajach umów z Narodowym Funduszem Zdrowia występuje wykonanie niższe niż wartość zakontraktowana. Sytuacja ta wynika z tego, że ostatnie aneksy do zawartych umów zawarte zostały w ostatnim kwartale 2008, niektóre pod koniec grudnia powyżej możliwości ich wykonania w tym okresie.
Wartość przychodu w poszczególnych jednostkach działalności podstawowej za udzielone świadczenia zdrowotne w roku 2008 (kwoty nie obejmują środków na wzrost wynagrodzeń) w stosunku do zawartej z NFZ umowy przedstawia poniższa tabela:
 
Nazwa jednostki
Wartość limitu określonego w umowie z NFZ
Wartość wykonania
Wartość opłacona przez NFZ
Wartość wykonania ponad limit/
niewykonania
Oddział wewnętrzny
2 200 383,50
2 262 879,50
2 199 711,50
62 496,00
Oddział dziecięcy
584 137,00
596 713,00
584 041,00
12 576,00
Pododdział noworodkowy
249 640,00
231 592,00
231 592,00
- 18 048,00
Oddział położniczo – ginekologiczny
895 628,70
867 500,70
867 500,70
-28 128,00
Oddział chirurgiczny
2 879 728,70
2 938 868,06
2 879 386,46
59 139,36
Izba przyjęć
327 210,00
353 392,58
327 210,00
26 182,58
Porady diagnostyczne kosztochłonne
16 645,00
11 427,70
11 427,70
- 5 217,30
Profilaktyka
7 893,60
561,60
561,60
- 7 332,00
Poradnie specjalistyczne
1 029 476,60
993 823,20
993 823,20
- 35 653,40
Poradnia rehabilitacyjna
457 322,40
425 174,40
 425 174,40
- 32 148,00
Zakład Pielęgnacyjno – Opiekuńczy
386 325,05
385 090,59
385 090,59
- 1 234,46
Stacja dializ
1 554 000,00
1 504 790,00
1 504 790,00
- 49 210,00
Razem
10 588 390,55
10 571 813,33
10 410 348,65
- 16 577,22
 
Ogólnie we wszystkich rodzajach umów SP ZOZ ma niewykonanie w kwocie 16 577,22 zł, przy czym wartość nieopłaconych jeszcze ponadlimitów wynosi 160 393,94 zł..
Zgodnie z ustawą z dnia 22.07.2006 r. o przekazaniu środków finansowych świadczeniodawcom na wzrost wynagrodzeń z późniejszymi zmianami uzyskane środki finansowe z NFZ na podwyżki pracownikom za okres styczeń – grudzień 2008 r. wynoszą 1 275 726,66 zł.
Przychody z pozostałych jednostek SP ZOZ w Łapach w tytułu wykonanych badań osiągnięto na poziomie 99,5 % wartości planowanej 301 590 zł, tj. w kwocie 299 963,73 zł. Najniższe wykonanie z tytułu płatnych badań w stosunku do pierwotnych założeń na ten rok występuje w Pracowni RTG i USG w Białymstoku. Sytuacja ta wynikła w powodu awarii aparatu RTG, który ze względu na całkowite wyeksploatowanie oraz brak części zamiennych nie nadaje się do naprawy. W związku z zaistniałą sytuacją SP ZOZ w Łapach w wyniku przeprowadzonej procedury przetargowej podpisał umowę na dostawę nowego sprzętu diagnostycznego do pracowni w ramach leasingu finansowego, który został zainstalowany w sierpniu 2008 r. W trakcie roku, w związku z zaistniałą sytuacją plan przychodów w tej jednostce został zweryfikowany do kwoty 167 000 zł i został wykonany na poziomie 99,6 %.
         Przychody z pozostałej działalności zrealizowane zostały na poziomie 243 838,60 zł , co stanowi 98,2 % projekcji w wysokości 248 350 zł. Pozycja ta obejmuje przychody uzyskane z działalności statutowej niemedycznej, głównie z tytułu odpłatnego najmu lokali w budynku przychodni przy ul. Piaskowej 9 w Łapach oraz pomieszczeń w szpitalu oraz opłat za dzierżawę sprzętu. W roku bieżącym nie występuje przychód w pozycji czynsz za wynajem mieszkań. Do końca roku 2007 wszystkie mieszkania bloku mieszkalnego zostały wykupione na własność i przeszły pod zarząd wspólnoty mieszkaniowej. W tym przypadku SP ZOZ osiąga przychód za dostawę wody, jej podgrzanie oraz energii cieplnej
         Pozostałe przychody operacyjne zaplanowano na poziomie 432 400 zł i zostały zrealizowane w wysokości 417 937,08 zł. Na kwotę tą składają się między innymi rozwiązane z tytułu przedawnienia rezerwy na zobowiązania pracownicze w wysokości 258 253,38 zł, otrzymane darowizny rzeczowe niemające charakteru majątku trwałego (leki, żywność, sprzęt komputerowy) o wartości 43 903,01 zł, otrzymane darowizny pieniężne przeznaczone na działalność bieżącą - 12 543,00 zł, dotacje na dofinansowanie zadań z zakresu promocji i ochrony zdrowia – 22 200 zł, refundacje Wojewódzkiego Urzędu Pracy z tytułu zwrotu świadczeń wypłaconych poborowym – 25 517,20 zł, środki finansowe otrzymane z Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku na organizację staży lekarzy stażystów w wysokości 31 365,09 zł, dotacja otrzymane z PFRON i Urzędu Miejskiego w Łapach w części dotyczącej zakupu wyposażenia Poradni rehabilitacyjnej – 9 803,30 zł, a także przychody pozyskane za terminowe wpłaty podatku, wartość umorzonych zobowiązań, nadwyżki inwentaryzacyjne oraz wartość odchyleń w ogólnej kwocie 2 944,90 zł..
         Przychody finansowe zaplanowano na poziomie 6,5 tys. zł. Wykonanie tej pozycji wynosi 88 632,44 zł. Na kwotę tę składają się odsetki uzyskane od środków na rachunku bankowym w wysokości 5 016,64 zł, naliczone odsetki od należności w kwocie 140,63 zł. Głównymi pozycjami w tej kategorii przychodów są rozwiązane rezerwy na odsetki od zobowiązań – 38 923,08 zł oraz odpisane z tytułu przedawnienia odsetki od zobowiązań pracowniczych w wysokości 44 552,09 zł.
         Wykonanie w pozycji zyski nadzwyczajne w bieżącym okresie nie występuje.
                Ogólnie przychody szpitala w 2008 roku zostały zrealizowane na poziomie 13 025 069,32 zł, co stanowi 101,5 % kwoty planowanej w wysokości 12 836 840,00 zł.
 
          Zakładany plan na koszty z działalności operacyjnej w wysokości 11 562 000,- zł został wykonany w wysokości 11 544 115,32 zł, co stanowi 99,8 % wartości planowanej.
Wykonanie kosztów zużycia materiałów i energii za dany okres wynosi 2 401 152,63 zł, co stanowi 100,05 % kwoty zakładanej w wysokości 2 400 000 zł. Na pozycję tę składają się między innymi tlen medyczny, leki i krew w wysokości 1 036 415,76 zł, sprzęt jednorazowy, materiały diagnostyczne oraz inne materiały medyczne – 403 221,75 zł, materiały żywnościowe – 121 009,55 zł, opał – gaz ziemny – 279 954,16 zł, wyposażenie – 74 195,05 zł, materiały do konserwacji – 93 682,66 zł, olej napędowy – 61 034,72 zł oraz energia elektryczna, cieplna i woda – 234 127,18 zł.
Wykonanie kosztów w pozycji usługi obce wynosi 2 893 988,23 zł, co stanowi 100,6 % projekcji na poziomie 2 877 000 zł. Najwyższą wartość w tym rodzaju kosztów stanowią kontrakty lekarskie (dyżury medyczne i inne usługi), tj. 2 238 656,87 zł. Ponadto na pozycję tę składają się między innymi: zakup procedur medycznych – 92 142,40 zł, usługi konserwacji i naprawy sprzętu – 59 785,88 zł, usługi telekomunikacyjne – 34 789,07 zł, usługi transportowe – 175 711,94 zł, usługi pralnicze – 103129,83 zł.
Koszty w rodzaju podatki i opłaty wykonane zostały w wysokości 66 999,86 zł, tj. 98,5 % wartości planowanej na kwotę 68 000 zł. Główną pozycję, oprócz różnych opłat urzędowych i administracyjnych, stanowi tu podatek od nieruchomości za rok 2008 w wysokości 64 467,36 zł.
Koszty wynagrodzeń wykonane zostały w 99,7 % projekcji, tj. w kwocie 4 909 698,76 zł, z czego wynagrodzenia osobowe ze stosunku pracy wynoszą 4 744 921,26 zł, koszty wynagrodzeń z tytułu umów zlecenie – 140 777,50 zł, natomiast koszty umów o dzieło osiągnęły wartość 24 000,00 i jest to kwota za sporządzenie studium wykonalności projektu, które w 74 % zostaną zrefundowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego.
Świadczenia na rzecz pracowników wykonano w wysokości 931 510,54 zł, tj. 98,1 % planu. Główne pozycje stanowią tu koszty składek ZUS obciążających pracodawcę w wysokości 830 219,34 zł, odpis roczny na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych w kwocie 61 801,80 zł oraz wypłacony ekwiwalent za odzież ochronną i roboczą w wysokości 27 592,18 zł.
Pozostałe koszty wykonane zostały w kwocie 87 074,64 zł, co stanowi 96,7 % planu. Na pozycję tę składają się koszty ubezpieczenia OC zakładu – 73 665,46 zł, ubezpieczeń majątku – 7 453,92 zł oraz komunikacyjnych, a także koszty podróży służbowych w wysokości 1 894,52zł.
         Pozostałe koszty operacyjne wykonane zostały na poziomie 207 262,67 zł, co stanowi
101 % planu w wysokości 200 tys. zł. Najwyższą wartość tej pozycji w bieżącym okresie stanowią koszty utworzonej rezerwy na podatek od nieruchomości za lata 2004 – 2008 w wysokości 95 750,65, która utworzona została ze względu na prawdopodobieństwo odmiennej niż przyjęta w SP ZOZ klasyfikacji powierzchni przeznaczonej na działalność medyczną, koszt likwidacji nie w pełni zamortyzowanego aparatu RTG (nieplanowane odpisy amortyzacyjne) – 27 777,76 zł, oraz równowartość odpisu aktualizacyjnego należności w kwocie 81 028,47, z czego kwotę 75 840 zł stanowią należności z Narodowego Funduszu Zdrowia z tytułu nieopłaconych świadczeń ponad limit określony w umowie w zakresie świadczeń na oddziale wewnętrznym oraz oddziale dziecięcym.
Natomiast koszty finansowe zostały wykonane w 57,3 % w stosunku do planu
w kwocie 58 tys., tj. w wysokości 33 206,82 zł. Pozycja ta, obejmuje w głównej mierze naliczone odsetki od zobowiązań pracowniczych uregulowanych w trakcie okresu sprawozdawczego w kwocie głównej, oraz pozostających do zapłaty w wysokości 22 728,51 zł, koszty finansowe z tytułu leasingu finansowego 8 517,95 zł.
Straty nadzwyczajne w okresie sprawozdawczym nie wystąpiły.
Ogólnie koszty szpitala zrealizowane zostały na poziomie 11 784 584,81 zł, co stanowi 99,7 % wartości planowanej w wysokości 11 820 000 zł.
 
         Należności i zobowiązania stan na dzień 31.12.2007 r. i 31.12.2008 r.
 
                     
L.p.
Rodzaj należności i zobowiązań
Stan na dzień 31.12.2007 r.
Stan na dzień 31.12.2008 r.
I
Należności ogółem
 
w tym wymagalne
 
958 066,66
 
25 927,01
1 473 880,51
 
25 414,59
 
II
Zobowiązania ogółem (z rezerwami)
2 486 225,57
2 090 811,25
-       II
a)    w tym wymagalne -
     
struktura wiekowa :
-       powstałe do 31.12.2006 r.
-       powstałe w 2007 r.
-       powstałe w 2008 r.
 
1 094 290,10
 
 
728 310,45
365 979,65
 
 547 690,64
 
 
458 635,24
55 222,63
33 832,77
 
b) w podziale na: 
 
- długoterminowe - z tytułu leasingu finansowego (okres spłaty powyżej 1 roku)
 
- krótkoterminowe - pozostałe                
          
 
 
0
 
 
2 486 225,57
 
 
154 737,19
 
 
1 792 362,06
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
c) według rodzaju:
 
Zobowiązania wobec pracowników
·          Zobowiązanie z tytułu wynagrodzeń z lat poprzednich – należność główna
·          Zobowiązania z tytułu odsetek od zobowiązań pracowniczych
·          Zobowiązania z tytułu wynagrodzeń za m-c grudzień
 
 Rezerwy na zobowiązania pracownicze
·          Rezerwa na pochodne od zobowiązań pracowniczych
 
Zobowiązania z tytułu zakupu towarów i usług
 
 
Rezerwy na zobowiązania z tytułu zakupu towarów i usług
·          rezerwa na odsetki od zobowiązań
 
 
Zobowiązania publicznoprawne
·          Podatek od nieruchomości
·          Zobowiązanie wobec U. Skarbowego
·          Zobowiązanie wobec ZUS
·          Zobowiązania PERON
·          Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
 
Rezerwa na zobowiązania publicznoprawne
·          Rezerwa na podatek od nieruchomości
 
Zobowiązania z tytułu leasingu
·          Leasing finansowy aparatu RTG i USG
 
 
 
1 155 853,21
355 359,60
 
418 034,09
 
 
382 459,52
 
356 418,46
 
356 418,46
 
 
685 108,64
 
 
 
9 067,08
9 067,08
 
 
279 778,18
15 660,00
31 819,00
232 299,18
 
0
 
0
 
0
0
 
0
0
 
 
981 634,85
268 091,41
 
278 775,99
 
 
434 767,45
 
47 961,55
 
47 961,55
 
 
465 493,60
 
 
 
0
0
 
 
269 678,13
0
46 855,47
222 241,66
 
0
 
581,00
 
95 750,65
95 750,65
 
230 292,67
230 292,67
 
.
 
             W SPZOZ w Łapach zobowiązania z rezerwami na dzień 31.12.2008 r. w stosunku do analogicznego okresu w 2007 r. spadły o 395 414,32 zł. W myśl art. 35d ustawy o rachunkowości, w związku z uzyskaniem opinii prawnej w zakresie przedawnienia świadczeń, rozwiązano rezerwę na świadczenia pracownicze, pozostawiając kwotę odpowiadającą pochodnym (składki ZUS) od należności głównej zaległych zobowiązań z tyt. wynagrodzeń w wysokości 47 961,55 zł. Rozwiązano również niewykorzystaną kwotę rezerwy na odsetki od zobowiązań z tyt. robót i usług w wysokości 2 549,38 zł. Jednocześnie utworzona została rezerwa na prawdopodobne koszty podatku od nieruchomości za lata 2004 – 2008. Ponadto, oprócz kwot, które podlegają negocjacji, co do zapłaty, opłacone zostały wszystkie zobowiązania wymagalne z tytułu dostaw robót i usług.
Szczegółowa struktura zobowiązań i rezerw według rodzaju została pokazana
w Tabeli pkt II c.
                Zobowiązania wymagalne są również niższe o 546 599,46 zł w stosunku do stanu na dzień 31.12.2007 r. Struktura wiekowa tych zobowiązań przedstawiona jest w Tabeli
pkt. II a.
                W pkt. II b Tabeli zobowiązania ogółem są przedstawione w rozbiciu na długoterminowe i krótkoterminowe. W bieżącym roku zawarta została umowa leasingu finansowego na dostawę aparatu RTG i aparatu USG do Pracowni medycyny obrazowej w Białymstoku. Finansujący oraz dostawca sprzętu wyłonieni zostali w trybie przetargu nieograniczonego. Finansującym jest bank PEKAO Leasing i Finanse S.A. z siedzibą w Warszawie, natomiast dostawcą firma PANAMED Sp. z o.o. w Warszawie. Umowa leasingowa została zawarta na 36 miesięcy, okres spłaty od sierpnia 2008 roku do lipca
2011 r. Miesięczna rata należności głównej wynosi 6 296,29 zł.
                Na dzień 31.12.2008 r. w SPZOZ wymagalne zobowiązań publicznoprawne nie występują.
Ogólna wartość zobowiązań publicznoprawnych wynosi 269 678,13 zł, w tym:
- składki ZUS - 222 241,66 zł
- podatek dochodowy od osób fizycznych – 40 369,00 zł
- podatek VAT – 6 486,47 zł
- opłata za korzystanie ze środowiska – 581,00 zł
Zobowiązania z tytułu zakupu towarów i usług są niższe w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 219 615,04 zł.
 
 
Tabela L.p. I. 
Należności wymagalne na dzień 31.12.2008 r. – 25 414,59 zł są to należności za hospitalizacje na oddziałach szpitala pacjentów nieubezpieczonych, wykonane badania oraz czynsze za wynajem pomieszczeń nieopłacone w terminie.
 
Tabela L.p. II a)
Zobowiązania wymagalne na dzień 31.12.2008 r. - 547 690,64 zł są to:
1)   458 635,24 powstałe do 31.12.2006 r.
·          457 857,34 zł zobowiązania wobec pracowników wraz odsetkami
·                 777,90 zł zobowiązania z tyt. dostaw robót i usług
 
2) 55 222,63 zł   powstałe w 2007 r.
·          55 222,63 zł - zobowiązania wobec pracowników - naliczone odsetki od zobowiązań dotyczących lat poprzednich należne za rok 2007,
 
3) 33 832,77 zł - powstałe w 2008 r.
·                 45,34 zł - zobowiązania z tytułu zakupu towarów i usług
·          33 787,43 zł - należne za okres I – XII. 2008 r. odsetki od zobowiązań pracowniczych z lat ubiegłych.
 
 
 
Dyrektor
Samodzielnego Publicznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Łapach
Janusz Krzysztof Rainko
Podpisał:
Wiesław Pusz - Starosta
 
 
 

Metryka strony

Podmiot udostępniający informacje: Wiesław Pusz – Starosta Adam Kamiński – Wicestarosta Barbara Grabowska – Członek Zarządu Ireneusz Ordziejewski – Członek Zarządu

Opublikował: Małgorzata Nowik

Data wytworzenia informacji / dokumentu: 26-03-2009

Data udostępnienia w BIP: 30-03-2009 09:44

Data modyfikacji informacji: 30-03-2009 09:44