UZP 341/09

UCHWAŁA Nr 341/09
ZARZĄDU POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO
z dnia 21 stycznia 2009 roku
 
 
w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałowce
 
 
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Dz. U. z 2007r. Nr 173, poz. 1218, Dz. U. z 2008r. Nr 180, poz. 1111) w związku z § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 217, poz. 1837) i § 7 załącznika do uchwały Nr XXIII/231/08 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 30 października 2008r. w sprawie Statutu Domu Pomocy społecznej „JAWOR” w Jałowce (Dz. Urz. Województwa Podlaskiego Nr 284, poz. 2829) Zarząd Powiatu Białostockiego uchwala co następuje:
 
§ 1
Uchwala się Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
 
§ 2
Traci moc uchwała 1829/2005 Zarządu Powiatu Białostockiego z dnia 22 grudnia 2005r. w spawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce z filią w Łaźniach.
 
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce.
 
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą od 1 stycznia 2009r.
 
 
Podpisał:
Wiesław Pusz – Starosta
Adam Kamiński – Wicestarosta
Barbara Grabowska – Członek Zarządu
Ireneusz Ordziejewski – Członek zarządu


Załącznik
do Uchwały Nr 341/09
Zarządu Powiatu Białostockiego
z dnia 21 stycznia 2009 r.
 
REGULAMIN organizacyjny
Domu Pomocy Społecznej „Jawor” w Jałówce
 
§ 1
 
1.       Regulamin Organizacyjny określa strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres zadań Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce.
2.       Ilekroć w Regulaminie Organizacyjnym jest mowa o Domu – należy przez to rozumieć Dom Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce.
3.       Dom jest położony w Jałówce, ul. Leśna 11, gm. Michałowo.
4.       Na tablicach, wywieszkach, pieczęciach oraz w korespondencji Dom używa nazwy: „Dom Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce”.
 
 
§ 2
 
                Dom działa w szczególności na podstawie:
1.       ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2008 r., Nr 115, poz. 728 z późn. zm.),
2.       ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.),
3.       ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.),
4.       ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r., o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535 z późn. zm.),
5.       rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 217, poz. 1837),
6.       rozporządzenia Ministerstwa Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 31 lipca 1995 r. w sprawie szczegółowego sposobu działania w sprawie przyjęcia do domu pomocy społecznej oraz wypisania z domu pomocy społecznej osoby chorej psychicznie i upośledzonej umysłowo (Dz. U. Nr 92, poz. 460 z późn. zm.),
7.       statutu Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce (Uchwała Nr XXIII/231/08 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 30 października 2008 roku),
8.       innych przepisów dotyczących domów pomocy społecznej, jednostek samorządu terytorialnego i jednostek budżetowych.
 
§ 3
 
Dom jest samodzielną jednostką organizacyjną i budżetową, której organem prowadzącym jest Rada Powiatu Białostockiego.
 
 
§ 4
 
1.       Dom jest przeznaczony dla 85 osób przewlekle psychicznie chorych.
2.       Dom świadczy usługi bytowe, opiekuńcze i wspomagające na poziomie obowiązującego standardu w zakresie i formach wynikających z indywidualnych potrzeb mieszkańców, mających na celu w szczególności rehabilitację osób niepełnosprawnych.
3.       Organizacja, zakres i poziom usług świadczonych przez dom uwzględnia w szczególności wolność, intymność, godność i poczucie bezpieczeństwa mieszkańców Domu oraz stopień ich fizycznej i psychicznej sprawności.
4.       Dom może świadczyć usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób w nim nie zamieszkujących.
 
§ 5
Struktura organizacyjna Domu
 
1.       Domem kieruje Dyrektor.
2.       Za całokształt działalności Domu odpowiada Dyrektor, a podczas jego nieobecności – Główny księgowy.
Do zadań Dyrektora należy w szczególności:
1)       kierowanie całością spraw administracyjno-gospodarczych i finansowych Domu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
2)       organizowanie i tworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w Domu oraz racjonalny podział zadań, a w szczególności zapewnienie prawidłowej organizacji stanowisk pracy oraz przestrzegania zasad współżycia społecznego i koleżeńskiej współpracy w kierowaniu zespołem pracowniczym,
3)       kierowanie pracą podległego personelu poprzez organizowanie i nadzorowanie wykonania zadań i obowiązków pod względem prawidłowości i terminowości przez pracowników oraz kształtowanie właściwego stosunku personelu do mieszkańców i zagwarantowanie im respektowania ich praw osobistych,
4)       dysponowanie środkami budżetowymi i majątkiem Domu, a w szczególności zlecanie wydawania i przyjmowania składników majątkowych,
5)       nadzorowanie realizowania opracowanych przez merytorycznie właściwych pracowników działalności gospodarczej, finansowej oraz w zakresie usług bytowych, opiekuńczych, wspomagających i zdrowotnych świadczonych mieszkańcom Domu,
6)       współpraca z organizacjami społecznymi, samorządami i związkami zawodowymi działającymi na terenie Domu,
7)       inicjowanie i utrzymywanie kontaktów Domu ze środowiskiem.
3.       W skład Domu wchodzą:
1) dział terapeutyczno-opiekuńczy – znak DPS.I.,
W skład działu wchodzą:
a)       pielęgniarki,
b)       kapelani,
c)       psychiatra,
d)       psycholog,
e)       pracownicy socjalni,
f)        pedagog,
g)       terapeuci,
h)       opiekunowie,
i)         instruktorzy terapii zajęciowej,
j)        instruktorzy ds. kulturalno-oświatowych,
k)       fizjoterapeuci,
l)         masażyści,
m)      dietetyk,
n)       pokojowe.
Odpowiedzialnym za pracę działu jest kierownik działu, a w przypadku jej nieobecności inna osoba wyznaczona przez kierownika działu.
Zadaniem działu jest opieka terapeutyczno – rehabilitacyjna i pielęgnacyjna; utrzymanie czystości w pomieszczeniach Domu; higieny osobistej mieszkańców; świadczenie usług opiekuńczych i wspomagających mieszkańców; wspomaganie mieszkańców w osiągnięciu możliwie pełnej aktywności społecznej; współdziałanie z grupami i społecznościami lokalnymi, mające na celu rozwijanie w nich zdolności do samodzielnego rozwiązywania problemów.
Pracownicy działu terapeutyczno-opiekuńczego kierują się zasadą dobra osób i rodzin; poszanowania ich godności i prawa tych osób do samostanowienia. Mają za zadanie: wspomagać aktywność mieszkańców; organizować terapię zajęciową; propagować czytelnictwo; realizować potrzeby religijne i kulturalne, organizować święta, uroczystości i imprezy okolicznościowe; dopomagać w utrzymywaniu kontaktu z rodzinami mieszkańców; dążyć do wyeliminowania z ich życia marazmu i apatii.
2) dział gospodarczy i obsługi – znak DPS.II.,
                W skład działu wchodzą:
a)       konserwatorzy,
b)       magazynier,
c)       pracownicy kuchni,
d)       pracownicy pralni,
e)       kierowcy,
f)        intendent,
g)       pracownicy gospodarczy,
h)       dozorcy.
Działem kieruje Administrator, a w przypadku jego nieobecności Główny Księgowy.
Zadaniem działu jest prowadzenie obsługi administracyjnej Domu; nadzorowanie i kontrolowanie wykonania remontów i inwestycji; dokonywanie zakupów wyposażenia trwałego; urządzeń technicznych; materiałów i pomocy biurowych, druków, formularzy i środków rzeczowych na potrzeby Domu, środków utrzymania czystości i higieny osobistej oraz artykułów spożywczych; nadzorowanie zaopatrzenia; przygotowywanie przetargów; prowadzenie spraw związanych z prawem zamówień publicznych i nadzorowania prawidłowości stosowania przepisów ustawy.
Ponadto: utrzymanie w pełnej sprawności urządzeń i instalacji, będących na wyposażeniu Domu; prowadzenie remontów i napraw, a także dbanie o racjonalne wykorzystanie środków rzeczowych i finansowych przeznaczonych na te cele. Prowadzenie gospodarki materiałowej działu oraz nadzór nad magazynami i zaopatrzeniem. Utrzymywanie w czystości oraz naprawa: bielizny i odzieży użytkowanej przez mieszkańców Domu oraz będącej na jego wyposażeniu, a także odzieży ochronnej i roboczej użytkowanej przez pracowników. Przygotowanie i wydawanie posiłków mieszkańcom Domu. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp, p.poż., sanitarnych oraz szkolenie pracowników w tym zakresie. Zabezpieczenie pomieszczeń i mienia Domu przed kradzieżą i pożarem; dozór i ochrona mienia stanowiącego własność mieszkańców i Domu; utrzymywanie w czystości budynku i posesji; wywóz nieczystości; okresowe przeglądy stanu technicznego budynków i warunków pracy.
3) sekcja księgowości – znak: DPS.III.,
W skład sekcji wchodzą:
a)       księgowe,
b)       kasjer,
c)       inspektor.
Sekcją kieruje Główny Księgowy, a w przypadku jego nieobecności starszy księgowy. Zadaniem sekcji księgowości jest: planowanie dochodów i wydatków; dokonywanie wszelkich operacji związanych z realizacją budżetu; bieżące prowadzenie operacji finansowych związanych z zabezpieczeniem dostaw towarów, usług i remontów; przechowywanie i zabezpieczenie ksiąg i dowodów księgowych oraz zabezpieczenie właściwego obiegu dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; dokonywanie niezbędnych analiz gospodarczych; prowadzenie ewidencji majątku trwałego Domu; prowadzenie spraw związanych z ewidencją i windykacją należności budżetowych; wnioskowanie składu komisji inwentaryzacyjnej i terminów inwentaryzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz współpraca z komisją inwentaryzacyjną w toku przeprowadzonej inwentaryzacji; bezpieczne przechowywanie depozytów mieszkańców.
4) samodzielne stanowiska pracy:
a)      ds. organizacyjno-kadrowych – znak: DPS.IV.,
Do zadań należy: obsługa kancelarii; prowadzenie spraw osobowych pracowników w zakresie: listy obecności, przyjęć i zwolnień, nagradzania i kar, zwolnienia lekarskie, urlopy, sprawy związane z przejściem pracowników na emeryturę bądź rentę, przyjmowanie podań pracowniczych i udzielanie odpowiedzi, nadzorowanie wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich pracowników oraz wypisywanie skierowań na badania lekarskie.
b)      radca prawny – znak: DPS.V.,
Zadaniem jest udzielanie Dyrektorowi oraz pracownikom Domu opinii, porad prawnych i wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, a także informacji i porad prawnych mieszkańcom Domu oraz występowanie w charakterze pełnomocnika Domu w postępowaniu sądowym, administracyjnym, jak i przed innymi organami.
5) Gospodarstwo Pomocnicze – produkcja roślinna, zwierzęca oraz działalność usługowa – znak: DPS.VI.
W skład pracowników gospodarstwa wchodzą:
-          księgowy,
-          kasjer,
-          magazynier,
-          kierowca samochodu ciężarowego,
-          operator ciągników i maszyn rolniczych,
-          pracownicy produkcji roślinnej i zwierzęcej.
Gospodarstwem kieruje Kierownik gospodarstwa, a w przypadku jego nieobecności Główny Księgowy.
W przypadku braku Kierownika Gospodarstwo może reprezentować dyrektor Domu.
Zadaniem Gospodarstwa jest uprawa podstawowych produktów rolnych (żyto, owies, ziemniaki, warzywa, itp.) oraz tucz trzody chlewnej. Ponadto świadczenie wszelkich usług na rzecz jednostki macierzystej, w tym związanych z rolnictwem, wywóz nieczystości oraz obsługa oczyszczalni ścieków; jak również podmiotom poza jednostką macierzystą.
4.       Szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy określają „zakresy czynności”, podpisane i przyjęte do wiadomości przez każdego pracownika.
 
§ 6
Usługi świadczone przez Dom, zgodnie z obowiązującym standardem usług:
 
1. W zakresie potrzeb bytowych, Dom zapewnia:
1)       miejsce zamieszkania,
2)       wyżywienie,
a)       Dom zapewnia mieszkańcom trzy posiłki dziennie,
b)       mieszkańcy mają prawo wyboru zestawu posiłków lub otrzymania posiłku dodatkowego,
c)        osoby zakwalifikowane przez lekarza mają prawo do posiłku dietetycznego,
d)       czas spożywania posiłków w Domu ustala się następująco:
Ø        śniadanie         od godziny         8.00         do godziny 10.00
Ø        obiad                  od godziny         13.00          do godziny 15.00
Ø        kolacja         od godziny         18.00          do godziny 20.00
e)       mieszkańcy przez całą dobę mają dostęp do podstawowych artykułów żywnościowych i napojów,
f)        dopuszcza się możliwość spożywania posiłków przez mieszkańców w pokojach mieszkalnych,
g)       w razie potrzeby mieszkaniec jest karmiony.
3)       zaopatrzenie w odzież i obuwie,
a)       Dom zapewnia swoim mieszkańcom odzież i obuwie dostosowane do pory roku.
b)       odzież i obuwie wymieniane są w razie potrzeby.
c)        mieszkańcy mogą otrzymać:
Ø        odzież całodzienną      - co najmniej dwa zestawy
Ø        odzież zewnętrzną (płaszcz lub kurtkę)      - co najmniej jeden zestaw
Ø        bieliznę dzienną      - co najmniej cztery komplety
Ø        bieliznę nocną      - co najmniej dwa komplety
Ø        obuwie i pantofle domowe      - co najmniej po jednym komplecie
4)       utrzymanie czystości,
a)       mieszkańcom Domu zapewnia się pomoc w utrzymaniu higieny osobistej, a w przypadku, gdy sami nie są w stanie zapewnić sobie środków czystości i artykułów higienicznych zapewnia się im w szczególności:
Ø        w miarę potrzeby: mydło, pastę i szczoteczkę do mycia zębów oraz środki piorące, szampon do mycia włosów; dla mężczyzny – przybory do golenia,
Ø        ręczniki (dwie sztuki), zmieniane w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie,
Ø        pościel, zmieniana w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie.
b)       pomieszczenia mieszkalne Domu powinny być sprzątane w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz dziennie.
2. Opiekuńcze, polegające na:
1)       udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
2)       pielęgnacji,
3)       niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych.
3. Wspomagające, polegające na:
1)       umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,
2)       podnoszeniu sprawności i aktywności mieszkańców,
3)       umożliwieniu realizacji potrzeb religijnych oraz sprawienie pogrzebu zgodnie z wyznaniem mieszkańca
4)       umożliwieniu realizacji potrzeb kulturalnych m.in. poprzez: udostępnienie mieszkańcom zbiorów bibliotecznych, prasy codziennej; jak również organizacje świąt, uroczystości okazjonalnych, imprez kulturalnych i turystycznych,
5)       zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkańców,
6)       stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktów z rodziną i społecznością lokalną,
7)       działaniu zmierzającemu do usamodzielnienia mieszkańca, w miarę jego możliwości,
8)       pomocy usamodzielniającemu się mieszkańcowi Domu w podjęciu pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny, w przypadku osób spełniających warunki do takiego usamodzielnienia,
9)       zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
10)    pokryciu, w miarę możliwości, mieszkańcowi nie posiadającemu własnego dochodu, wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku, w kwocie nie przekraczającej 30% zasiłku stałego, o którym mowa w art. 37 ust. 2 ustawy o pomocy społecznej,
11)    zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępności do informacji o tych prawach,
12)    sprawnym wnoszeniu oraz załatwianiu skarg i wniosków mieszkańców.
 
§ 7
Zespoły terapeutyczno-opiekuńcze
 
1.       W celu określenia indywidualnych potrzeb mieszkańca Domu oraz zakresu usług, Dom organizuje zespoły terapeutyczno-opiekuńcze składające się w szczególności z pracowników Domu, którzy bezpośrednio zajmują się wspieraniem mieszkańców.
2.       Do zadań zespołów należy w szczególności opracowanie indywidualnych planów wspierania mieszkańców oraz wspólna z mieszkańcami Domu ich realizacja.
3.       Zakres usług świadczonych przez Dom zwany „standardem usług”, ustala się uwzględniając indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne mieszkańca Domu.
4.       Mieszkaniec Domu korzysta z usług, których zakres i rodzaj wynika z indywidualnego planu wspierania mieszkańca, opracowanego z jego udziałem, jeżeli udział ten jest możliwy ze względu na stan zdrowia mieszkańca.
5.       Działania wynikające z indywidualnego planu wspierania mieszkańca koordynuje pracownik domu, zwany „pracownikiem pierwszego kontaktu”, wskazany przez mieszkańca domu, jeżeli wybór ten jest możliwy ze względu na stan zdrowia mieszkańca i organizację pracy domu.
6.       Pracownicy pierwszego kontaktu działają w ramach zespołów terapeutyczno-opiekuńczych.
7.       Indywidualny plan wspierania mieszkańca powinien być przygotowany w terminie 6 miesięcy od dnia przyjęcia mieszkańca do Domu.
8.       Zespół terapeutyczno-opiekuńczy raz na pół roku ocenia efekty realizacji indywidualnych planów wsparcia.
 
§ 8
Opłata za pobyt w Domu
 
1.       Pobyt w Domu dla osób skierowanych po dniu 1 stycznia 2004 r. jest odpłatny zgodnie z art. art. 60-64 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z 2004 r. z późn. zm.).
2.       Osoby skierowane do Domu przed dniem 1 stycznia 2004 r. ponoszą odpłatność zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 29.11.1990r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64 z 1998r., poz. 414 z późn. zm.).
3.       Nie pobiera się opłaty za pobyt w Domu w okresie nieobecności mieszkańca nie przekraczającej 21 dni w roku kalendarzowym od osób skierowanych po dniu 1 stycznia 2004 r.
4.       Nie pobiera się opłaty za pobyt w Domu w okresie nieobecności mieszkańca nie przekraczającej 30 dni w roku kalendarzowym od osób skierowanych przed dniem 1 stycznia 2004 r.
5.       W przypadku, kiedy opłatę za pobyt pobrano, jej zwrot za dni nieobecności, o których mowa wyżej, następuje pod warunkiem pisemnego poinformowania Dyrektora Domu przez mieszkańca Domu lub jego przedstawiciela ustawowego o nieobecności co najmniej na trzy dni wcześniej, chyba że powiadomienie to nie było możliwe z powodów losowych, a fakt ten został udokumentowany.
 
§ 9
Prawa mieszkańców Domu
 
Mieszkaniec ma prawo do:
1.       Poszanowania swojego życia prywatnego i rodzinnego oraz swojej korespondencji.
2.       Bezpiecznego i godnego życia, intymności i niezależności.
3.       Posiadania klucza do pokoju, w którym mieszka oraz szaf.
4.       Zachowania tajemnicy przez personel wszystkich informacji dotyczących stanu zdrowia oraz natury osobistej.
5.       Wolności wyrażania opinii, posiadania własnych poglądów, otrzymywania i przekazywania informacji bez ingerencji osób drugich.
6.       Wolności myśli, sumienia i wyznania.
7.       Opieki duszpasterskiej duchownego wyznawanej przez siebie religii i korzystania z jego usług.
8.       Posiadania i korzystania z własnego ubrania i bielizny osobistej.
9.       Wskazania pracownika pierwszego kontaktu, który koordynuje plan wsparcia.
10.    Kontaktu osobistego, telefonicznego i korespondencyjnego z osobami z zewnątrz.
11.    Zdeponowania w depozycie Domu środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych. a) Środki pieniężne i przedmioty wartościowe nie zdeponowane nie są objęte odpowiedzialnością administracji i personelu Domu.
12.    Korzystania z usług świadczonych przez Dom.
13.    Uzyskania pomocy w zaspokajaniu własnych potrzeb.
14.    Współdecydowania o życiu Domu w sprawach ich dotyczących.
15.    Samorządnego organizowania się w celu reprezentowania własnych interesów oraz uczestniczenia w pracach samorządu i wyboru do Rady Mieszkańców.
a)       kadencja wybranej przez samorząd Rady Mieszkańców trwa 3 lata,
c)        skrócenie kadencji może nastąpić, gdy mieszkańcy zgłoszą wniosek o skrócenie kadencji lub z powodu zmniejszenia liczebności Rady o 1/3 członków.
16.    Uzyskiwania pełnej informacji o usługach świadczonych przez Dom.
17.    Przyjmowania odwiedzin krewnych i znajomych.
18.    Przebywania poza Domem po uprzednim zawiadomieniu Dyrektora Domu o takim zamiarze.
19.    Pomocy pracownika socjalnego w rozwiązywaniu osobistych problemów.
20.    Wsparcia finansowego w przypadku braku własnych dochodów.
21.    Korzystania ze świadczeń zdrowotnych przysługujących na podstawie odrębnych przepisów oraz pokrycia przez Dom opłat ryczałtowych i częściowej odpłatności do wysokości limitu ceny, przewidzianych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia oraz ewentualnego pokrycia przez Dom wydatków poniesionych na niezbędne usługi pielęgnacyjne w zakresie wykraczającym poza uprawnienia wynikające z przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.
22.    Należytego i godnego traktowania przez pracowników Domu i mieszkańców, zgłaszania skarg i wniosków do Rady Mieszkańców i Dyrektora Domu.
23.    Pomocy prawnej.
24.    Godnej śmierci.
 
§ 10
Obowiązki mieszkańców Domu
 
1.       Przestrzeganie norm i zasad współżycia społecznego, a w szczególności przestrzeganie Regulaminu Domu.
2.       Dbałość o higienę osobistą, wygląd zewnętrzny oraz porządek w swoich rzeczach i wokół nich.
3.       Ponoszenie opłat za pobyt w Domu.
4.       Przyczynianie się do tworzenia dobrej atmosfery w Domu.
5.       Współdziałanie z personelem Domu w zaspokajaniu swoich potrzeb.
6.       Dbałość o mienie Domu, szczególnie pozostające w bezpośredniej dyspozycji mieszkańca.
7.       Powiadamianie o wystąpieniu awarii lub uszkodzenia sprzętu pielęgniarkę lub opiekuna.
8.       Zachowanie trzeźwości.
9.       Przestrzeganie zakazu palenia papierosów w pokojach mieszkalnych i na korytarzach komunikacyjnych oraz na klatkach schodowych. Palenie dozwolone jest w miejscach do tego wyznaczonych.
10.    Bezwzględne informowanie pracownika socjalnego, pielęgniarki lub opiekunki o zamiarze opuszczenia Domu na czas dłuższy niż do godziny 2200.
11.    Informowanie pracownika socjalnego, pielęgniarki lub opiekunki o miejscu spędzania urlopu, a także o nowym terminie powrotu do Domu w sytuacjach uniemożliwiających powrót w terminie wcześniej ustalonym.
12.    Przestrzeganie ciszy nocnej.
 
§ 11
Rozpatrywanie skarg i wniosków
 
1.       W sprawie skarg i wniosków interesanci będą przyjmowani raz w tygodniu przez Dyrektora Domu oraz wyznaczonego pracownika na zasadach określonych w ogłoszeniu wywieszonym na tablicy ogłoszeń Domu.
2.       Zgłoszone skargi będą wpisywane do „Rejestru skarg i wniosków”.
3.       Każda skarga, będzie gromadzona wraz z dokumentami odzwierciedlającymi sposób jej badania oraz odpowiedzią w specjalnej teczce.
4.       W przypadku ustnego złożenia skargi, bądź wniosku, sporządza się „Protokół przyjęcia skargi – wniosku”, przy czym postępowanie przy rozpatrywaniu jest takie, jak przy skargach na piśmie, chyba że sprawa może być załatwiona natychmiast.
5.       Skargi i wnioski będą rozpatrywane w terminach określonych przez Kodeks Postępowania Administracyjnego.
6.       Skargi i wnioski nie będą rozpatrywane:
a)       w przypadku ponownego złożenia, po uprzednim rozpatrzeniu, o ile nie wniosą nowych elementów,
b)       w przypadku, gdy są anonimowe.
 
§ 12
Przepisy końcowe
1.       Dyrektor Domu jest zobowiązany poinformować o treści niniejszego Regulaminu mieszkańców, pracowników, praktykantów oraz wolontariuszy w nim zatrudnionych.
2.       Osoby przebywające oraz zatrudnione w Domu zobowiązane są do ścisłego przestrzegania zapisów niniejszego Regulaminu.
 
 
Podpisał:
Wiesław Pusz - Starosta
 
 

Metryka strony

Podmiot udostępniający informacje: Wiesław Pusz – Starosta Adam Kamiński – Wicestarosta Barbara Grabowska – Członek Zarządu Ireneusz Ordziejewski – Członek zarządu

Opublikował: Monika Kropiewnicka

Data wytworzenia informacji / dokumentu: 21-01-2009

Data udostępnienia w BIP: 22-01-2009 13:20

Data modyfikacji informacji: 22-01-2009 13:20