UZP 66/07
POSTANOWIENIE Nr 66/07
Zarządu Powiatu Białostockiego
Z dnia 17 maja 2007 r.
Po zapoznaniu się z przedłożonym wnioskiem Powiatu Monieckiego na posiedzeniu w dniu 17 maja 2007 r. Zarząd Powiatu Białostockiego postanawia, co następuje:
§ 1
Skierować pod obrady Rady Powiatu Białostockiego na Sesji w dniu 24 maja 2007 r. projekt uchwały w sprawie upoważnienia do zaciągania zobowiązań w związku z ubieganiem się o dofinansowanie projektu w ramach Programu Sąsiedztwa Polska - Białoruś – Ukraina INTERREG IIIA/ TACIS CBC – o treści zgodnej z Załącznikiem Nr 1
§ 2
Upoważnić dwóch Członków Zarządu, w osobach:
1. Pana Wiesława Pusza
2. Pana Adama Kamińskiego
do podpisania Umowy Partnerstwa, o treści zgodnej z Załącznikiem Nr 2 z Powiatem Monieckim i Powiatem Zambrowskim, oraz Oświadczenia o zabezpieczeniu środków finansowych na współfinansowanie projektu pn. „Dokumentacja techniczna na drogę Biebrzańska Via Turistica”, o treści zgodnej z Załącznikiem Nr 3 - w dniu następnym po podjęciu przez Radę Powiatu uchwały, o której mowa w § 1.
Podpisał:
Wiesław Pusz – Starosta
Adam Kamiński – Wicestarosta
Barbara Grabowska – Członek Zarządu
Ireneusz Ordziejewski – Członek Zarządu
Jarosław Wądołowski – Członek Zarządu
UZASADNIENIE
Projekt „Dokumentacja techniczna drogi Via Turistica“ obejmowć będzie przygotowanie kompleksowej dokumentacji technicznej na przebudowę drogi wiodącej od skrzyżowania z drogą krajową nr 8 w miejscowości Mężenin do drogi krajowej nr 65 Białystok - Ełk. Przedmiotowa droga na odcinku od Mężenina do Osowca jako droga powiatowa leży w granicach administracyjnych powiatów: zambrowskiego, białostockiego i monieckiego.
Długość drogi objętej wnioskiem o dofunansowanie dokumetacji technicznej wynosi 48,541 km w tym na terenie Powiatu Zambrowskiego 5,465 km, w Powiecie Białostockim – 10,210 km i w Powiecie Monieckim – 32,866 km.
Obecny stan techniczny przedmiotowej drogi jest bardzo zły i nie spełnia wymagań określonych dla klasy technicznej Z – którą droga posiada. Szerokość jezdni waha się od 4 do 5,5 metra. 65% nawierzchnii drogi remontowana była cząstkowo metodą na zimno, jezdnia posiada duże ubytki w jezdnii, głębokie koleiny oraz wyboje. Podbudodowa drogi w wielu miejscach nie spełnia odpowiednich wymagań. Pobocza również w wielu miejscach są zawyżone i wymagają wyrównania.
Dokumentacja techniczna będzie obejmować przebudowę drogi w technologii recyclingu (wyrównanie, uzupełnienie podbudowy, położenie warstwy wiążącej oraz warstwy ścieralnej z masy bitumicznej), oprócz tego dokumentacja bedzie określać konieczne roboty cząstkowe. Ponadto opracowaniami będą objęte przebudowy koniecznych przepustów, obiektów drogowych i skrzyżowań.
W etapie przygotowawczym projet będzie obejmował wizyty 5 osobowej delegacji partnera białoruskiego w celu zapoznania ich ze specyfiką naszego reginu, walorami kulturowymi regionu podlasia oraz ustalenie szczegółowych zasad współpracy pomiędzy partnerami.
Kolejnymi etapami będą: procedura przetargowa oraz wybór wykonawcy i opracowanie przedmiotowej dokumentacji technicznej oraz rozliczenie projektu.
Całkowity koszt projektu wynosi: 1000 000 PLN. (258417,96 EURO).
Koszty projektu obejmują:
- Dwie wizyty gości Partnera Białoruskiego – Rejonu Grodzieńskiego – 7 200,00 PLN,
- Koszt kompleksowej dokumentacji technicznej na drogę od
Mężenina do Osowca – 992 800, 00 PLN.
Wkład własny partnerów projektu wynosi 25%. Resztę stanowi dofinansowanie z EFRR w ramach Programu Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina Interreg.
Kwota wkładu własnego poszczególnych partnerów była liczona poprzez, udział procentowy długości drogi w poszczególnych powiatach w stosunku do długości całego odcinka drogi, i kwotowo przedstawia się zgodnie z załączonymi projektami odpowiednich dokumentów.
Metryka strony