UZP 162/07

UCHWAŁA Nr 162/07
Zarządu Powiatu Białostockiego
z dnia 6 grudnia 2007 roku
 
 
w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku
 
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym
(t. jednolity z 2001r., Dz.U. Nr 142, poz. 1592 ze zmianami Dz.U. z 2002r, Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, Dz.U. z 2003r. Nr 162, poz. 1568, Dz.U. z 2004r., Nr 102, poz. 1055, Dz.U z 2007r. Nr 173, poz. 1218)  Zarząd Powiatu Białostockiego stanowi, co następuje:
 
 
§ 1
 
W Regulaminie organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 1626/2005 Zarządu Powiatu Białostockiego z dnia 27 stycznia 2005r. w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy
w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:
1.       W § 12 ust. 1 wprowadza się następujące zmiany:
       1) punkt 4 otrzymuje następujące brzmienie:
         „Dział Ewidencji,”
       2) dodaje się punkt 14 o następującej treści:
        „Dział Obsługi Osób Niepełnosprawnych”.
 
2.       W § 13 ust.1 pkt 3 wprowadza się następujące zmiany:
       1) podpunkt a) otrzymuje następujące brzmienie:
          „Dział Ewidencji,”
       2) dodaje się podpunkt d) o następującej treści:
            „Dział Obsługi Osób Niepełnosprawnych”.
 
3.       W § 14 w ust. 3 dodaje się punkt 13 o następującej treści:
            „realizacja zadań wynikających z art. 35 a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 123, poz. 776 z poźn. zm.)”.
 
4.       W § 17 wprowadza się następujące zmiany:
       1) punkt 10 otrzymuje następujące brzmienie:
     „prowadzenie rejestru oświadczeń pracodawców o zamiarze powierzenia cudzoziemcowi wykonywania pracy na terenie RP,”
        2) skreśla się punkty 11, 13 i 18.
 
5.       W § 18 skreśla się punkt 23.
 
6.       W § 19 wprowadza się następujące zmiany:
      1) w punkcie 10 podpunkt b) otrzymuje następujące brzmienie:
      „niepełnosprawnych bezrobotnych,”
      2) punkt 17 otrzymuje następujące brzmienie:
         „współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz osób       niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych,”
 
7.       § 20 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
      „Do zakresu zadań podstawowych Działu Ewidencji w szczególności należy:
1)       rejestracja zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy,
2)       udzielanie informacji osobom bezrobotnym i poszukującym pracy dotyczących podstawowych praw i obowiązków przysługujących tym osobom,
3)       ustalanie uprawnień do świadczeń osób bezrobotnych,
4)       zgłaszanie do ubezpieczenia zdrowotnego osób bezrobotnych i członków ich rodzin,
5)       wprowadzanie i aktualizacja danych w informatycznej bazie danych.”
 
8. W § 21 punkt 8 otrzymuje następujące brzmienie:
     „refundacja bezrobotnemu samotnie wychowującemu dziecko lub dzieci do lat siedmiu, kosztów opieki nad tymi dziećmi, w przypadku podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej, szkolenia stażu lub przygotowania zawodowego w miejscu pracy,”
 
9. W § 21a dodaje się punkty 6 i 7 o następującej treści:
       „6) gromadzenie informacji dotyczących zadań i usług Urzędu,
        7) udostępnianie klientom Urzędu informacji w formie broszur, ulotek, biuletynów, itp.”
 
10. Po § 21a dodaje się § 21b o następującym brzmieniu:
„Do zakresu zadań podstawowych Działu Obsługi Osób Niepełnosprawnych w szczególności należą:
1)       rejestrowanie zgłaszających się niepełnosprawnych osób bezrobotnych i poszu-kujących pracy,
2)       obsługa niepełnosprawnych osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
3)       pośrednictwo pracy niepełnosprawnych osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
4)       opracowywanie i realizacja, zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania problemów społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i zatrudnienia oraz przestrzegania praw osób niepełnosprawnych,
5)       zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę z tytułu wynagrodzenia oraz opłacania składek na ubezpieczenie społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanej przez Urząd niepełnosprawnej osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy niepozostającej w zatrudnieniu,
6)       doradztwo organizacyjno - prawne i ekonomiczne w zakresie działalności gospodarczej lub rolniczej podejmowanej przez osoby niepełnosprawne,
7)       przyznawanie niepełnosprawnym osobom bezrobotnym i poszukującym pracy niepozostającym w zatrudnieniu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej lub na wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej,
8)       zwrot poniesionych przez pracodawcę kosztów wyposażenia stanowiska pracy w celu zatrudnienia skierowanych przez Urząd niepełnosprawnych osób bezrobotnych i poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu,
9)       zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę w związku z zatrudnieniem osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy na adaptację pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz nabycia urządzeń lub ich adaptacji
do potrzeb tych osób,
10)    zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę na zatrudnienie pracownika pomagającego pracownikowi niepełnosprawnemu w pracy w zakresie czynności ułatwiających komunikowanie się z otoczeniem oraz czynności trudnych lub niemożliwych do samodzielnego wykonania przez pracownika niepełnosprawnego na stanowisku pracy,
11)    organizowanie miejsc odbywania stażu i przygotowania zawodowego w miejscu pracy dla niepełnosprawnych osób poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu,
12)    przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny organizowanych staży oraz przygotowania zawodowego w miejscu pracy niepełnosprawnych osób poszukujących pracy niepozostającym w zatrudnieniu,
13)    przygotowywanie dokumentacji do finansowego rozliczenia stypendiów przysługującym niepełnosprawnym osobom poszukującym pracy nie pozostającym w zatrudnieniu odbywającym staż i przygotowanie zawodowe w miejscu pracy,
14)    organizowanie prac interwencyjnych dla niepełnosprawnych osób poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu,
15)    przygotowywanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny prac interwencyjnych niepełnosprawnych osób poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu,
16)    planowanie i organizowanie szkoleń niepełnosprawnym osobom poszukującym pracy niepozostającym w zatrudnieniu,
17)    ocena efektywności szkoleń niepełnosprawnych osób poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu,
18)    zwrot kosztów dojazdów niepełnosprawnym osobom poszukującym pracy niepozostającym w zatrudnieniu, które podjęły w innym miejscu niż miejsce zamieszkania, zatrudnienie, inną pracę zarobkową, odbywanie stażu, przygotowania zawodowego w miejscu pracy, szkolenie lub odbywanie zajęć z zakresu poradnictwa zawodowego oraz kosztów zakwaterowania w miejscu pracy i szkolenia,
19)    kierowanie osób niepełnosprawnych, które wymagają specjalistycznego programu szkolenia oraz rehabilitacji leczniczej i społecznej do specjalistycznego ośrodka szkoleniowo – rehabilitacyjnego lub innej placówki szkoleniowej,
20)    współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów,
21)    współpraca z właściwym terenowo inspektorem pracy w zakresie oceny i kontroli miejsc pracy osób niepełnosprawnych,
22)    współpraca z organizacjami pozarządowymi, fundacjami i innymi instytucjami działającymi na rzecz rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych.”
 
11.          W § 25 punkt 8 otrzymuje następujące brzmienie:
        „prowadzenie spraw kontroli problemowych i kompleksowych przeprowadzonych w Urzędzie przez organy kontroli zewnętrznej,”
 
12.          W § 26b punkt 7 otrzymuje następujące brzmienie:
 „ustalanie tematów, terminów i opracowywanie harmonogramów kontroli wewnętrznej i zewnętrznej Urzędu przy współudziale Filii PUP w Łapach”
 
13.    W § 27 wprowadza się następujące zmiany:
      1) punkt 13a otrzymuje następujące brzmienie:
       „prowadzenie rejestru oświadczeń pracodawców o zamiarze powierzenia cudzoziemcowi wykonywania pracy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej,”
       2) podpunkt b) w punkcie 43 otrzymuje następujące brzmienie:
          „bezrobotnych niepełnosprawnych,”
        3) punkt 51 otrzymuje następujące brzmienie:
            „współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych,”
 
14.    § 29 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
       „1. Dyrektor PUP lub Zastępcy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w   każdy wtorek w godzinach  8.00 -16.00.
      2. Jeżeli wtorek jest dniem wolnym od pracy, dniem przyjęć interesantów będzie następny roboczy dzień tygodnia.
      3. Kierownicy komórek organizacyjnych PUP przyjmują interesantów w sprawach   skarg i wniosków codziennie w godzinach 8.00 – 14.00.”
 
§ 2
 
Schemat organizacyjny PUP stanowiący załącznik Nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem do niniejszej uchwały.
 
 
§ 3
 
Wykonanie Uchwały powierza się Staroście Powiatu Białostockiego
 
 
§ 4
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
Podpisał:
Wiesław Pusz - Starosta
Adam Kamiński – Wicestarosta
Barbara Grabowska – Członek Zarządu
Ireneusz Ordziejewski – Członek Zarządu
Jarosław Wądołowski – Członek Zarządu
 

Metryka strony

Podmiot udostępniający informacje: Wiesław Pusz - Starosta Adam Kamiński – Wicestarosta Barbara Grabowska – Członek Zarządu Ireneusz Ordziejewski – Członek Zarządu Jarosław Wądołowski – Członek Zarządu

Opublikował: Monika Kropiewnicka

Data wytworzenia informacji / dokumentu: 06-12-2007

Data udostępnienia w BIP: 10-12-2007 09:23

Data modyfikacji informacji: 10-12-2007 09:23