UZP Nr 225/08
UCHWAŁA Nr 225/08
Zarządu Powiatu Białostockiego
z dnia 21 maja 2008 roku
w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t. jednolity z 2001r., Dz. U. Nr 142, poz. 1592 z następującymi zmianami: Dz. U. z 2002r, Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003r. Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z 2004r., Nr 102, poz. 1055, Dz. U z 2007r. Nr 173, poz. 1218) Zarząd Powiatu Białostockiego stanowi, co następuje:
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 1626/2005 Zarządu Powiatu Białostockiego z dnia 27 stycznia 2005r. w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:
1. § 21b otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„Do zakresu zadań podstawowych Działu Obsługi Osób Niepełnosprawnych w szczególności należą:
1) rejestrowanie zgłaszających się niepełnosprawnych osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
2) obsługa niepełnosprawnych osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
3) pośrednictwo pracy niepełnosprawnych osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
4) prowadzenie poradnictwa zawodowego oraz informacji zawodowej dla niepełnosprawnych osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz dla pracodawców w zakresie doboru kandydatów do pracy, pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy niepełnosprawnym osobom bezrobotnym i poszukującym pracy oraz popularyzacja usług poradnictwa wśród klientów Urzędu,
5) opracowywanie i realizacja, zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania problemów społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i zatrudnienia oraz przestrzegania praw osób niepełnosprawnych,
6) zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę z tytułu wynagrodzenia oraz opłacania składek na ubezpieczenie społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanej przez Urząd niepełnosprawnej osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy niepozostającej w zatrudnieniu,
7) przyznawanie niepełnosprawnym osobom bezrobotnym i poszukującym pracy niepozostającym w zatrudnieniu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej lub na wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej oraz doradztwo organizacyjno - prawne i ekonomiczne w tym zakresie,
8) zwrot poniesionych przez pracodawcę kosztów wyposażenia stanowiska pracy w celu zatrudnienia skierowanych przez Urząd niepełnosprawnych osób bezrobotnych i poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu,
9) zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę w związku z zatrudnieniem osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy na adaptację pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz nabycia urządzeń lub ich adaptacji do potrzeb tych osób,
10) zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę na zatrudnienie pracownika pomagającego pracownikowi niepełnosprawnemu w pracy w zakresie czynności ułatwiających komunikowanie się z otoczeniem oraz czynności trudnych lub niemożliwych do samodzielnego wykonania przez pracownika niepełnosprawnego na stanowisku pracy,
11) dofinansowanie do 50% oprocentowania kredytu bankowego zaciągniętego przez osobę niepełnosprawną na kontynuowanie działalności gospodarczą,
12) organizowanie miejsc odbywania stażu, przygotowania zawodowego w miejscu pracy i prac interwencyjnych dla niepełnosprawnych osób poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu oraz przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny tych form,
13) planowanie i organizowanie szkoleń niepełnosprawnym osobom poszukującym pracy niepozostającym w zatrudnieniu i ocena ich efektywności,
14) refundacja pracodawcom kosztów szkolenia osób niepełnosprawnych,
15) zwrot kosztów dojazdów niepełnosprawnym osobom poszukującym pracy niepozostającym w zatrudnieniu, które podjęły w innym miejscu niż miejsce zamieszkania, zatrudnienie, inną pracę zarobkową, odbywanie stażu, przygotowania zawodowego w miejscu pracy, szkolenie lub odbywanie zajęć z zakresu poradnictwa zawodowego oraz kosztów zakwaterowania w miejscu pracy i szkolenia,
16) kierowanie niepełnosprawnych osób poszukujących pracy, które wymagają specjalistycznego programu szkolenia oraz rehabilitacji leczniczej i społecznej do specjalistycznego ośrodka szkoleniowo – rehabilitacyjnego lub innej placówki szkoleniowej,
17) współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów,
18) współpraca z właściwym terenowo inspektorem pracy w zakresie oceny i kontroli miejsc pracy osób niepełnosprawnych,
19) współpraca z organizacjami pozarządowymi, fundacjami i innymi instytucjami działającymi na rzecz rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych.”
2.W § 22 dodaje się punkt 8 o następującej treści:
„8) obsługa księgowa wydatków ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rehabilitację zawodową niepełnosprawnych osób poszukujących pracy:
a) opracowywanie planu kont,
b) sporządzanie zapotrzebowań na środki PFRON i przekazywanie ich do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku,
c) księgowanie wydatków na kontach syntetycznych i analitycznych,
d) sporządzanie sprawozdań z wydatków i przekazywanie ich Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku.”
3. § 27 otrzymuje nowe następujące brzmienie
„Do zakresu zadań szczegółowych Działu Ewidencji, Świadczeń i Rynku Pracy w Filii PUP w Łapach należy:
1) udzielanie klientom PUP wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu zadań PUP, podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy,
2) rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy,
3) obsługa osób bezrobotnych z prawem do zasiłku i bez prawa do zasiłku ,
4) wypłata zasiłków dla osób bezrobotnych przybyłych do Polski z krajów Unii Europejskiej w celu poszukiwania pracy,
5) rozpatrywanie odwołań od decyzji,
6) prowadzenie spraw związanych ze wznowieniem postępowania administracyjnego, zmianą i uchylaniem decyzji prawomocnych,
7) marketing usług oferowanych przez urząd pracy,
8) udzielanie pomocy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia,
9) kierowanie osób bezrobotnych na subsydiowane miejsca pracy (w tym współfinansowane z EFS ),
10) udzielanie pomocy pracodawcom w znalezieniu odpowiednich pracowników,
11) współpraca z partnerami rynku pracy w celu zebrania informacji o strukturze gospodarczej i kierunkach rozwoju w danym rejonie, kierunkach kształcenia i sytuacji demograficznej,
12) pozyskiwanie informacji z innych źródeł niezbędnych do oceny sytuacji na lokalnym rynku pracy,
13) dokonywanie analiz i okresowych ocen dotyczących lokalnego rynku pracy, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych,
14) prowadzenie rejestru oświadczeń pracodawców o zamiarze powierzenia cudzoziemcowi wykonywania pracy na terenie RP,
15) ocena efektywności działań pośrednictwa,
16) inicjowanie działań związanych z łagodzeniem negatywnych skutków zwolnień grupowych,
17) realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników,
18) badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemcom,
19) współudział w opracowywaniu programów aktywizacji osób bezrobotnych, w tym programów finansowanych lub współfinansowanych ze źródeł innych niż FP, w szczególności z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, w tym z EFS,
20) współudział w opracowywaniu i realizacji, zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania problemów społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i zatrudnienia oraz przestrzegania praw osób niepełnosprawnych,
21) organizowanie zatrudnienia osobom będącym w szczególnej sytuacji na rynku pracy, objętych instrumentami rynku pracy,
22) organizowanie prac interwencyjnych dla osób bezrobotnych i niepełnosprawnych osób poszukujących pracy nie pozostających w zatrudnieniu oraz przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny prac interwencyjnych,
23) organizowanie miejsc odbywania stażu i przygotowania zawodowego w miejscu pracy dla osób bezrobotnych i niepełnosprawnych poszukujących pracy nie pozostających w zatrudnieniu oraz przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny organizowanych staży oraz przygotowania zawodowego w miejscu pracy,
24) przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia stypendiów przysługujących bezrobotnym i niepełnosprawnym osobom poszukującym pracy nie pozostającym w zatrudnieniu skierowanym na staż i przygotowanie zawodowe w miejscu pracy,
25) współdziałanie przy organizacji robót publicznych i przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny robót publicznych,
26) przyznawanie pracodawcom zatrudniającym osoby bezrobotne w ramach prac interwencyjnych dofinansowania na wyposażenie nowego stanowiska pracy,
27) organizacja prac społecznie użytecznych i przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny tych prac,
28) przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia świadczeń przysługujących rolnikom zwalnianym z pracy,
29) refundacja pracodawcom poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego,
30) finansowanie skierowanym osobom bezrobotnym i niepełnosprawnym osobom poszukującym pracy niepozostającym w zatrudnieniu kosztów przejazdu do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, miejsca odbywania stażu
i przygotowania zawodowego w miejscu pracy, szkolenia lub odbywania zajęć w zakresie poradnictwa zawodowego poza miejscem stałego zamieszkania,
i przygotowania zawodowego w miejscu pracy, szkolenia lub odbywania zajęć w zakresie poradnictwa zawodowego poza miejscem stałego zamieszkania,
31) finansowanie skierowanym osobom bezrobotnym i niepełnosprawnym osobom poszukującym pracy niepozostającym w zatrudnieniu, które podjęły w innym miejscu niż miejsce stałego zamieszkania, zatrudnienie lub inną pracę zarobkową, staż oraz przygotowanie zawodowe w miejscu pracy, szkolenie lub odbywanie zajęć z zakresu poradnictwa zawodowego kosztów zakwaterowania w miejscu pracy lub szkolenia,
32) przyznawanie osobom bezrobotnym jednorazowo środków finansowych na rozpoczęcie działalności gospodarczej i refundacja kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa dotyczących podjęcia działalności gospodarczej,
33) przyznawanie niepełnosprawnym osobom bezrobotnym i poszukującym pracy niepozostajacym w zatrudnieniu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej lub na wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej oraz doradztwo organizacyjno – prawne i ekonomiczne w tym zakresie,
34) refundacja poniesionych kosztów wyposażenia i doposażenia stanowiska pracy w celu zatrudnienia skierowanych przez urząd bezrobotnych i niepełnosprawnych osób poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu,
35) zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę w związku z zatrudnieniem osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy na adaptację pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz nabycia urządzeń lub ich adaptacji
do potrzeb tych osób,
do potrzeb tych osób,
36) zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę na zatrudnienie pracownika pomagającego pracownikowi niepełnosprawnemu w pracy w zakresie czynności ułatwiających komunikowanie się z otoczeniem oraz czynności trudnych lub niemożliwych do samodzielnego wykonania przez pracownika niepełnosprawnego na stanowisku pracy,
37) zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę z tytułu wynagrodzenia oraz opłacania składek na ubezpieczenie społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanej przez Urząd niepełnosprawnej osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy niepozostającej w zatrudnieniu,
38) dofinansowanie do 50% oprocentowania kredytu bankowego zaciągniętego przez osobę niepełnosprawną na kontynuowanie działalności gospodarczą,
39) kierowanie osób niepełnosprawnych, które wymagają specjalistycznego programu szkolenia oraz rehabilitacji leczniczej i społecznej do specjalistycznego ośrodka szkoleniowo – rehabilitacyjnego lub innej placówki szkoleniowej,
40) przygotowywanie dokumentacji do finansowego rozliczania i oceny realizowanych w ramach FP i środków unijnych programów rynku pracy,
41) rozliczanie, monitorowanie, przygotowywanie raportów zrealizowanych projektów finansowanych z funduszy strukturalnych,
42) prowadzenie poradnictwa zawodowego oraz informacji zawodowej dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz dla pracodawców w zakresie doboru kandydatów do pracy,
43) popularyzacja usług w zakresie poradnictwa wśród klientów Urzędu,
44) pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy,
45) prowadzenie klubu pracy,
46) współpraca z partnerami rynku pracy,
47) planowanie szkoleń,
48) współpraca z instytucjami szkoleniowymi i psychologiczno – pedagogicznymi,
49) upowszechnienie informacji o szkoleniach,
50) organizacja szkoleń dla osób:
a) bezrobotnych, poszukujących pracy i żołnierzy rezerwy,
b) niepełnosprawnych osób bezrobotnych i poszukującym pracy nie pozostającym w zatrudnieniu,
c) wobec których orzeczono prawo do renty szkoleniowej,
45) ocena efektywności organizowanych szkoleń,
46) refundacja kosztów szkoleń specjalistycznych organizowanych przez pracodawców dla pracowników zagrożonych zwolnieniem z przyczyn dotyczących zakładu pracy,
47) refundacja pracodawcom kosztów szkolenia osób niepełnosprawnych,
48) refundacja pracodawcom wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczna za skierowanego bezrobotnego na miejsce pracownika skierowanego na szkolenie, któremu pracodawca wypłaci płatny urlop szkoleniowy,
49) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pożyczek szkoleniowych,
50) współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów,
51) współpraca z organizacjami pozarządowymi, fundacjami i innymi instytucjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie zatrudnienia i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych,
52) współpraca z właściwym terenowo inspektorem pracy w zakresie oceny i kontroli miejsc pracy osób niepełnosprawnych,
53) współudział w realizowaniu projektów lokalnych w zakresie pośrednictwa pracy, instrumentów rynku pracy, poradnictwa zawodowego i szkoleń,
54) opracowywanie projektów planów pracy i sporządzanie sprawozdań z działalności Filii PUP,
55) projektowanie i nadzór nad funkcjonowaniem systemu obiegu informacji w Filii PUP,
56) prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem skarg i wniosków,
57) planowanie i realizacja kontroli wewnętrznej i zewnętrznej,
58) obsługa kadrowa w zakresie dyscypliny pracy w Filii PUP,
59) organizowanie i prowadzenie sekretariatu Filii PUP,
60) archiwizacja dokumentów dotyczących bezrobotnych oraz związanych z funkcjonowaniem Filii PUP,
61) administrowanie majątkiem Filii PUP,
62) zaopatrzenie pracowników Filii PUP w środki techniczno – biurowe i socjalne.”
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Podpisał:
Wiesław Pusz - Starosta
Adam Kamiński – Wicestarosta
Ireneusz Ordziejewski – Członek Zarządu
Metryka strony