UZP Nr 537/2013
UCHWAŁA Nr 537/2013
ZARZĄDU POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO
z dnia 6 września 2013 roku
w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 595) w związku z § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2012 r. poz. 964) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwala się Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2. Traci moc uchwała Nr 341/09 Zarządu Powiatu Białostockiego z dnia 21 stycznia 2009 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce, zmieniona uchwałą Nr 383/09 z dnia 19 maja 2009 r., uchwałą Nr 596/10 z dnia 7 października 2010 r. i uchwałą Nr 115/2011 z dnia 4 sierpnia 2011 r.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Podpisał:
Wiesław Pusz – Starosta
Jolanta Den - Wicestarosta
Jarosław Wądołowski – Członek Zarządu
Załącznik
do Uchwały Nr 537/2013
Zarządu Powiatu Białostockiego
z dnia 6 września 2013 r.
REGULAMIN organizacyjny
Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
- Regulamin Organizacyjny określa strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres zadań Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce.
- Ilekroć w Regulaminie Organizacyjnym jest mowa o Domu – należy przez to rozumieć Dom Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce.
- Dom jest położony w Jałówce, ul. Leśna 11, gm. Michałowo.
- Na tablicach, wywieszkach, pieczęciach oraz w korespondencji Dom używa nazwy: „Dom Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce”.
§ 2
Dom działa w szczególności na podstawie:
- ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182 z późn. zm.) i wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych dotyczących domów pomocy społecznej;
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885),
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 595),
- ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r., o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2011 r., Nr 231, poz. 1375 z późn. zm.) i wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych dotyczących domów pomocy społecznej;
- Uchwały Nr XXXII/252/2013 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 27 czerwca 2013 r. w sprawie Statutu Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce (Dz. Urz. Woj. Podl. z 5 lipca 2013r. poz. 2823),
- innych przepisów dotyczących domów pomocy społecznej, jednostek samorządu terytorialnego i jednostek budżetowych.
§ 3
- Dom jest jednostką budżetową Powiatu Białostockiego.
- Działalność Domu finansowana jest z odpłatności za pobyt wnoszonych przez mieszkańców, dotacji celowych oraz opłat wnoszonych przez gminę wydającą decyzję o skierowaniu środków własnych powiatu.
- Gospodarka finansowa Domu prowadzona jest wg zasad obowiązujących powiatowe jednostki budżetowe.
§ 4
- Dom jest przeznaczony dla 85 osób przewlekle psychicznie chorych.
- Dom funkcjonuje w sposób zapewniający świadczenie usług bytowych, opiekuńczych i wspomagających na poziomie obowiązującego standardu w zakresie i formach wynikających z indywidualnych potrzeb mieszkańców, mających na celu w szczególności rehabilitację osób niepełnosprawnych.
- Organizacja, zakres i poziom usług świadczonych przez dom uwzględnia w szczególności wolność, intymność, godność i poczucie bezpieczeństwa mieszkańców Domu oraz stopień ich fizycznej i psychicznej sprawności.
- Dom może świadczyć usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób w nim nie zamieszkujących.
- STRUKTURA ORGANIZACYJNA
§ 5
1. Domem kieruje Dyrektor, którego zatrudnia Zarząd Powiatu.
2. Dyrektorowi Domu bezpośrednio podlegają:
- główny księgowy
- kierownik działu terapeutyczno-opiekuńczego,
- kierownik działu gospodarczego i obsługi,
- samodzielne stanowiska pracy do spraw organizacyjno-kadrowych.
3. Do obowiązków Dyrektora należy w szczególności:
- kierowanie całością spraw administracyjno-gospodarczych i finansowych Domu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- organizowanie i tworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w Domu oraz racjonalny podział zadań, a w szczególności zapewnienie prawidłowej organizacji stanowisk pracy oraz przestrzegania zasad współżycia społecznego i koleżeńskiej współpracy w kierowaniu zespołem pracowniczym,
- kierowanie pracą podległego personelu poprzez organizowanie i nadzorowanie wykonania zadań i obowiązków pod względem prawidłowości i terminowości przez pracowników oraz kształtowanie właściwego stosunku personelu do mieszkańców i zagwarantowanie im respektowania ich praw osobistych,
- dysponowanie środkami budżetowymi i majątkiem Domu, a w szczególności zlecanie wydawania i przyjmowania składników majątkowych,
- podpisywania oświadczeń woli w sprawach umarzania, odraczania spłaty lub rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Domowi,
- nadzorowanie realizowania, przez merytorycznie właściwych pracowników, przyjętych planów pracy, planów finansowych, zarządzania mieniem; jak również świadczenia mieszkańcom Domu usług bytowych, opiekuńczych, wspomagających i zdrowotnych,
- współpraca z organizacjami społecznymi i samorządami jak również związkami zawodowymi działającymi na terenie Domu,
- inicjowanie i utrzymywanie kontaktów Domu ze środowiskiem.
4. Dyrektora podczas jego nieobecności zastępuje starszy opiekun Jarosław Polecki.
5. W skład Domu wchodzą:
- dział terapeutyczno-opiekuńczy – znak DPS.I.,
- dział gospodarczy i obsługi – znak DPS.II.,
- sekcja księgowości – znak: DPS.III.,
- samodzielne stanowisko pracy ds. organizacyjno-kadrowych – znak: DPS.IV.,
6. Szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy określają „zakresy czynności”, podpisane i przyjęte do wiadomości przez każdego pracownika.
§ 6
Dział terapeutyczno-opiekuńczy
- Do zadań działu terapeutyczno-opiekuńczego należy w szczególności:
- ustalenie sytuacji osoby skierowanej przed jej przyjęciem do Domu w miejscu jej zamieszkania lub pobytu, która stanowi podstawę sporządzenia indywidualnego planu wsparcia mieszkańca po przyjęciu do Domu;
- opracowywanie indywidualnych planów wsparcia mieszkańców oraz wspólna z mieszkańcami Domu ich realizacja;
- pomoc mieszkańcowi w adaptacji w Domu oraz w zabezpieczeniu jego mienia;
- świadczenie pracy socjalnej;
- pomoc mieszkańcom w rozwiązywaniu codziennych problemów;
- prowadzenie dokumentacji mieszkańców;
- opieka terapeutyczno–rehabilitacyjna i pielęgnacyjna oraz współpraca z lekarzami rodzinnymi oraz poszczególnych specjalności;
- utrzymanie czystości w pomieszczeniach Domu oraz higieny osobistej mieszkańców;
- świadczenie usług opiekuńczych i wspomagających mieszkańców;
- wspomaganie mieszkańców w osiągnięciu możliwie pełnej aktywności społecznej;
- dbałość o podtrzymywanie kontaktów mieszkańców z rodziną oraz ze środowiskiem pochodzenia;
- współdziałanie ze społecznością lokalną, mające na celu integrację mieszkańców ze środowiskiem lokalnym;
- pomoc w dokonywaniu zakupów przez mieszkańców Domu;
- Odpowiedzialnym za pracę działu jest kierownik działu, a w przypadku jego nieobecności inna osoba przez niego wyznaczona.
- W skład działu wchodzą:
- pielęgniarki,
- położna,
- kapelani,
- psycholog,
- pracownicy socjalni,
- terapeuci,
- opiekunowie,
- instruktorzy terapii zajęciowej,
- instruktorzy ds. kulturalno-oświatowych,
- fizjoterapeuta,
- masażysta,
- pokojowe.
§ 7
Dział gospodarczy i obsługi
- Do zadań działu gospodarczego i obsługi należy w szczególności:
- utrzymywanie w pełnej sprawności urządzeń i instalacji będących na wyposażeniu Domu;
- nadzorowanie i kontrolowanie wykonania remontów i inwestycji;
- dokonywanie zakupów wyposażenia, urządzeń technicznych, materiałów i pomocy biurowych, druków i środków rzeczowych na potrzeby Domu, opału, środków utrzymania czystości i higieny osobistej oraz artykułów spożywczych;
- przygotowywanie i prowadzenie przetargów zgodnie z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych;
- dbałość o racjonalne wykorzystanie środków rzeczowych i finansowych przeznaczonych na realizację celów statutowych Domu;
- prowadzenie gospodarki materiałowej oraz nadzór nad magazynami i zaopatrzeniem;
- utrzymywanie w czystości oraz naprawa bielizny i odzieży mieszkańców Domu oraz innej będącej na jego wyposażeniu, jak również odzieży ochronnej i roboczej użytkowanej przez pracowników;
- przygotowanie i wydawanie posiłków mieszkańcom Domu, zgodnie z przyjętą dokumentacją GHP oraz HACCP;
- dbanie o właściwą jakość żywienia w tym kontrola wydawanych posiłków pod względem dietetycznym;
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp, p.poż., sanitarnych oraz szkolenie pracowników w tym zakresie;
- zabezpieczenie pomieszczeń i mienia Domu przed kradzieżą i pożarem;
- utrzymywanie w należytym stanie budynku i posesji, w tym dokonywanie drobnych napraw i remontów;
- ochrona mienia stanowiącego własność Domu oraz mieszkańców;
- dokonywanie okresowych przeglądów stanu technicznego budynków i urządzeń jak również warunków pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Odpowiedzialnym za pracę działu jest Administrator, a w przypadku jego nieobecności główny księgowy.
- W skład działu wchodzą:
- konserwator,
- magazynier,
- pracownicy kuchni,
- pracownicy pralni,
- kierowcy.
§ 8
Sekcja księgowości
- Do zadań sekcji księgowości należy w szczególności:
- opracowywanie projektów planów finansowych dochodów i wydatków Domu;
- dokonywanie wszelkich operacji związanych z realizacją budżetu;
- prowadzenie księgowości, kalkulacji i sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- akceptacja list płac pracowników Domu oraz terminowa wypłata wynagrodzeń;
- bieżące prowadzenie operacji finansowych związanych z zabezpieczeniem dostaw towarów, usług i remontów;
- przechowywanie i zabezpieczenie ksiąg i dowodów księgowych oraz zabezpieczenie właściwego obiegu dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
- dokonywanie niezbędnych analiz finansowych;
- naliczanie podatków zgodnie z przepisami;
- prowadzenie spraw związanych z ewidencją i windykacją należności budżetowych;
- wnioskowanie składu komisji inwentaryzacyjnej i terminów inwentaryzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz współpraca z komisją inwentaryzacyjną w toku przeprowadzonej inwentaryzacji;
- rozliczenie inwentaryzacji;
- bezpieczne przechowywanie depozytów mieszkańców.
- Odpowiedzialnym za pracę sekcji jest Główny księgowy, a w przypadku jego nieobecności księgowy.
- W skład sekcji wchodzą:
- księgowe,
- kasjer,
- pomoc administracyjno-biurowa.
§ 9
Samodzielne stanowisko pracy
Zadania samodzielnego pracownika ds. organizacyjno-kadrowych
- obsługa kancelarii;
- prowadzenie spraw osobowych pracowników w zakresie: listy obecności, przyjęć i zwolnień, nagradzania i kar, zwolnienia lekarskie, urlopy, sprawy związane z przejściem pracowników na emeryturę bądź rentę, przyjmowanie podań pracowniczych i udzielanie odpowiedzi, nadzorowanie wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich pracowników oraz wypisywanie skierowań na badania lekarskie;
- przygotowywanie do akceptacji list płac pracowników Domu;
- obsługa archiwum;
- prowadzenie ewidencji majątku trwałego Domu;
- prowadzenie księgi korespondencyjnej.
- ZAKRES DZIAŁANIA DOMU
§ 10
Usługi świadczone przez Dom, zgodnie z obowiązującym standardem usług
1. W zakresie potrzeb bytowych, Dom zapewnia:
- miejsce zamieszkania,
- wyżywienie,
- Dom zapewnia mieszkańcom trzy posiłki dziennie,
- mieszkańcy mają prawo wyboru zestawu posiłków lub otrzymania posiłku dodatkowego,
- osoby zakwalifikowane przez lekarza mają prawo do posiłku dietetycznego,
- czas spożywania posiłków w Domu ustala się następująco:
- śniadanie od godziny 8.00 do godziny 10.00
- obiad od godziny 13.00 do godziny 15.00
- kolacja od godziny 18.00 do godziny 20.00
- mieszkańcy przez całą dobę mają dostęp do podstawowych artykułów żywnościowych i napojów,
- mieszkaniec może spożywać posiłki w pokoju mieszkalnym,
- w razie potrzeby mieszkaniec jest karmiony.
- zaopatrzenie w odzież i obuwie,
- mieszkańcom Domu nieposiadającym własnej odzieży i obuwia oraz możliwości ich zakupienia z własnych środków, zapewnia się odzież i obuwie odpowiedniego rozmiaru, dostosowane do jego potrzeb, pory roku, utrzymane w czystości i wymieniane w razie potrzeby, w tym:
- odzież całodzienną - co najmniej dwa zestawy
- odzież zewnętrzną (płaszcz lub kurtkę) - co najmniej jeden zestaw
- bieliznę dzienną - co najmniej cztery komplety
- bieliznę nocną - co najmniej dwa komplety
- co najmniej jedną parę obuwie oraz pantofle domowe,
- w przypadku mieszkańców leżących zaopatrywanie w odzież i obuwie dostosowuje się do potrzeb wynikających z ich stanu zdrowia.
- utrzymanie czystości,
a) mieszkańcom Domu zapewnia się pomoc w utrzymaniu higieny osobistej, a w przypadku, gdy sami nie są w stanie zapewnić sobie środków czystości i artykułów higienicznych zapewnia się im w szczególności:
- w miarę potrzeby: mydło, pastę i szczoteczkę do mycia zębów oraz środki piorące, szampon do mycia włosów; dla mężczyzny – przybory do golenia,
- ręczniki (dwie sztuki), zmieniane w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na tydzień,
- pościel, zmieniana w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie.
b) pomieszczenia mieszkalne Domu powinny być sprzątane w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz dziennie, estetyczne i wolne od nieprzyjemnych zapachów.
2. Opiekuńcze, polegające na:
- udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
- pielęgnacji,
- niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych.
3. Wspomagające, polegające na:
- świadczeniu pracy socjalnej,
- umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,
- podnoszeniu sprawności i aktywności mieszkańców,
- umożliwieniu zaspokojenia potrzeb religijnych oraz sprawienie pogrzebu zgodnie z wyznaniem mieszkańca,
- umożliwieniu realizacji potrzeb kulturalnych m.in. poprzez: udostępnienie mieszkańcom zbiorów bibliotecznych, prasy codziennej; jak również organizowanie świąt, uroczystości okazjonalnych, imprez kulturalnych i turystycznych,
- zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkańców,
- stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktów z rodziną i społecznością lokalną,
- działaniu zmierzającemu do usamodzielnienia mieszkańca, w miarę jego możliwości,
- pomocy usamodzielniającemu się mieszkańcowi Domu w podjęciu pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny, w przypadku osób spełniających warunki do takiego usamodzielnienia,
- zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
- pokryciu, w miarę możliwości, mieszkańcowi nie posiadającemu własnego dochodu, wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku, w kwocie nie przekraczającej 30% zasiłku stałego, o którym mowa w art. 37, ust. 2, pkt. 1 ustawy o pomocy społecznej,
- zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępności do informacji o tych prawach,
- zapewnieniu regularnego kontaktu z dyrektorem Domu w określonych dniach i godzinach podanych do wiadomości w miejscu ogólnodostępnym,
- sprawnym wnoszeniu oraz załatwianiu skarg i wniosków mieszkańców.
§ 11
Zespół terapeutyczno-opiekuńczy
- W celu określenia indywidualnych potrzeb mieszkańca Domu oraz zapewnienia zakresu usług, zgodnych ze standardami określonymi dla Domu, organizuje zespół terapeutyczno-opiekuńczy składający się w szczególności z pracowników Domu, którzy bezpośrednio zajmują się wspieraniem mieszkańców.
- Do zadań zespołów należy w szczególności opracowanie indywidualnych planów wspierania mieszkańców oraz wspólna z mieszkańcami Domu ich realizacja.
- Zakres usług świadczonych przez Dom zwany „standardem usług”, ustala się uwzględniając indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne mieszkańca Domu.
- Mieszkaniec Domu korzysta z usług, których zakres i rodzaj wynika z indywidualnego planu wspierania mieszkańca, opracowanego z jego udziałem, jeżeli udział ten jest możliwy ze względu na stan jego zdrowia, jak również gotowość mieszkańca do uczestniczenia w jego realizacji.
- Działania wynikające z indywidualnego planu wspierania mieszkańca koordynuje pracownik domu, zwany „pracownikiem pierwszego kontaktu”, wskazany przez mieszkańca domu, jeżeli wybór ten jest możliwy ze względu na stan zdrowia mieszkańca i organizację pracy domu.
- Pracownicy pierwszego kontaktu działają w ramach zespołu terapeutyczno-opiekuńczego.
- Indywidualny plan wspierania mieszkańca powinien być przygotowany w terminie 6 miesięcy od dnia przyjęcia mieszkańca do Domu.
- Zespół terapeutyczno-opiekuńczy raz na pół roku ocenia efekty realizacji indywidualnych planów wsparcia.
§ 12
Opłata za pobyt w Domu
- Pobyt w Domu dla osób skierowanych po dniu 1 stycznia 2004 r. jest odpłatny zgodnie z art. art. 60-64 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182 z późn. zm.).
- Osoby skierowane do Domu przed dniem 1 stycznia 2004 r. ponoszą odpłatność zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 29 listopada 1990r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64 z 1998r., poz. 414 z późn. zm. obowiązującymi do dnia 31.12.2013r., tj. z uwzględnieniem zmiany – Dz. U. z 2003r Nr 135, poz.1268.).
- Nie pobiera się opłaty za pobyt w Domu w okresie nieobecności mieszkańca nie przekraczającej 21 dni w roku kalendarzowym od osób skierowanych po dniu 1 stycznia 2004 r.
- Nie pobiera się opłaty za pobyt w Domu w okresie nieobecności mieszkańca nie przekraczającej 30 dni w roku kalendarzowym od osób skierowanych przed dniem 1 stycznia 2004 r.
- PRAWA I OBOWIĄZKI MIESZKAŃCÓW DOMU
§ 13
Prawa mieszkańców Domu
Mieszkaniec ma prawo do:
- Poszanowania swojego życia prywatnego i rodzinnego oraz swojej korespondencji.
- Bezpiecznego i godnego życia, intymności i niezależności.
- Posiadania klucza do pokoju, w którym mieszka oraz szaf.
- Zachowania tajemnicy przez personel wszystkich informacji dotyczących stanu zdrowia oraz natury osobistej.
- Wolności wyrażania opinii, posiadania własnych poglądów, otrzymywania i przekazywania informacji bez ingerencji osób drugich.
- Wolności myśli, sumienia i wyznania.
- Opieki duszpasterskiej duchownego wyznawanej przez siebie religii i korzystania z jego usług.
- Posiadania i korzystania z własnego ubrania i bielizny osobistej.
- Wskazania pracownika pierwszego kontaktu, który koordynuje plan wsparcia.
- Kontaktu osobistego, telefonicznego i korespondencyjnego z osobami z zewnątrz.
- Zdeponowania w depozycie Domu środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych
- środki pieniężne i przedmioty wartościowe nie zdeponowane nie są objęte odpowiedzialnością administracji i personelu Domu.
- Dostępu do informacji o swoich prawach w tym informacji i danych teleadresowych instytucji stojących na straży praw człowieka.
- Korzystania z usług świadczonych przez Dom.
- Uzyskania pomocy w zaspokajaniu własnych potrzeb.
- Współdecydowania o życiu Domu w sprawach ich dotyczących.
- Samorządnego organizowania się w celu reprezentowania własnych interesów oraz uczestniczenia w pracach samorządu i wyboru do Rady Mieszkańców.
a) kadencja wybranej przez samorząd Rady Mieszkańców trwa 3 lata,
b) skrócenie kadencji może nastąpić, gdy mieszkańcy zgłoszą wniosek o skrócenie kadencji lub z powodu zmniejszenia liczebności Rady o 1/3 członków.
- Uzyskiwania pełnej informacji o usługach świadczonych przez Dom.
- Przyjmowania odwiedzin krewnych i znajomych.
- Przebywania poza Domem po uprzednim poinformowaniu personelu opiekuńczego o takim zamiarze.
- Pomocy pracownika socjalnego w rozwiązywaniu osobistych problemów.
- Wsparcia finansowego w przypadku braku własnych dochodów.
- Korzystania ze świadczeń zdrowotnych przysługujących na podstawie odrębnych przepisów oraz pokrycia przez Dom opłat ryczałtowych i częściowej odpłatności do wysokości limitu ceny, przewidzianych w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz ewentualnego pokrycia przez Dom wydatków poniesionych na niezbędne usługi pielęgnacyjne w zakresie wykraczającym poza uprawnienia wynikające z przepisów o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
- Regularnego kontaktu z dyrektorem Domu w dniach i godzinach podanych do ogólnej wiadomości.
- Należytego i godnego traktowania przez pracowników Domu i mieszkańców, zgłaszania skarg i wniosków do Rady Mieszkańców i Dyrektora Domu.
- Pomocy prawnej.
- Godnej śmierci.
§ 14
Obowiązki mieszkańców Domu
- Przestrzeganie norm i zasad współżycia społecznego, a w szczególności przestrzeganie Regulaminu Domu.
- Dbałość o higienę osobistą, wygląd zewnętrzny oraz porządek w swoich rzeczach i wokół nich.
- Ponoszenie opłat za pobyt w Domu.
- Przyczynianie się do tworzenia dobrej atmosfery w Domu.
- Współdziałanie z personelem Domu w zaspokajaniu swoich potrzeb.
- Dbałość o mienie Domu, szczególnie pozostające w bezpośredniej dyspozycji mieszkańca.
- Powiadamianie personelu Domu o wystąpieniu awarii lub uszkodzenia sprzętu.
- Zachowanie trzeźwości.
- Przestrzeganie zakazu palenia papierosów w pokojach mieszkalnych i na korytarzach komunikacyjnych oraz na klatkach schodowych. Palenie dozwolone jest w miejscach do tego wyznaczonych.
- Bezwzględne informowanie pielęgniarki o zamiarze opuszczenia Domu na czas dłuższy niż do godziny 2200.
- Informowanie pracownika socjalnego, pielęgniarki lub opiekuna o miejscu spędzania urlopu, a także o nowym terminie powrotu do Domu w sytuacjach uniemożliwiających powrót w terminie wcześniej ustalonym.
- Przestrzeganie ciszy nocnej w godzinach 2200 - 600.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 15
Rozpatrywanie skarg i wniosków
- W sprawie skarg i wniosków interesanci będą przyjmowani raz w tygodniu przez Dyrektora Domu oraz wyznaczonego pracownika na zasadach określonych w ogłoszeniu wywieszonym na tablicy ogłoszeń Domu.
- Zgłoszone skargi będą wpisywane do „Rejestru skarg i wniosków”.
- Każda skarga, będzie gromadzona wraz z dokumentami odzwierciedlającymi sposób jej badania oraz odpowiedzią w specjalnej teczce.
- W przypadku ustnego złożenia skargi, bądź wniosku, sporządza się „Protokół przyjęcia skargi – wniosku”, przy czym postępowanie przy rozpatrywaniu jest takie, jak przy skargach na piśmie, chyba że sprawa może być załatwiona natychmiast.
- Skargi i wnioski będą rozpatrywane w terminach określonych przez Kodeks Postępowania Administracyjnego.
- Skargi i wnioski nie będą rozpatrywane:
- w przypadku ponownego złożenia, po uprzednim rozpatrzeniu, o ile nie wniosą nowych elementów,
- w przypadku, gdy są anonimowe.
§ 16
- Dyrektor Domu jest zobowiązany poinformować o treści niniejszego Regulaminu mieszkańców, pracowników, praktykantów oraz wolontariuszy w nim zatrudnionych.
- Osoby przebywające oraz zatrudnione w Domu zobowiązane są do ścisłego przestrzegania zapisów niniejszego Regulaminu.
Podpisał:
Wiesław Pusz – Starosta
Metryka strony