UZP Nr 537/2013

 

 

 

UCHWAŁA Nr 537/2013

ZARZĄDU POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO

z dnia 6 września 2013 roku

 

w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce

 

Na podstawie  art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 595) w związku z § 4 ust. 1 rozporządzenia  Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2012 r. poz. 964) uchwala się, co następuje:

§ 1. Uchwala się Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2.  Traci moc uchwała Nr  341/09 Zarządu Powiatu Białostockiego z dnia 21 stycznia 2009 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce, zmieniona uchwałą Nr 383/09 z dnia 19 maja 2009 r., uchwałą Nr 596/10 z dnia 7 października 2010 r. i uchwałą Nr 115/2011 z dnia 4 sierpnia 2011 r.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce.

§ 4.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Podpisał:

Wiesław Pusz – Starosta

Jolanta Den - Wicestarosta

Jarosław Wądołowski – Członek Zarządu

 

  

 

 

Załącznik

do Uchwały Nr 537/2013

Zarządu Powiatu Białostockiego

z dnia 6 września 2013 r.

 

 

REGULAMIN organizacyjny

Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce

 

 

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE 

§ 1

 

  1. Regulamin Organizacyjny określa strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres zadań Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce.
  2. Ilekroć w Regulaminie Organizacyjnym jest mowa o Domu – należy przez to rozumieć Dom Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce.
  3. Dom jest położony w Jałówce, ul. Leśna 11, gm. Michałowo.
  4. Na tablicach, wywieszkach, pieczęciach oraz w korespondencji Dom używa nazwy: „Dom Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce”.

 

§ 2

                Dom działa w szczególności na podstawie:

  1. ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182 z późn. zm.) i wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych dotyczących domów pomocy społecznej;
  2. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885),
  3. ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym  (Dz. U. z 2013 r., poz. 595),
  4. ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r., o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2011 r., Nr 231, poz. 1375 z późn. zm.) i wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych dotyczących domów pomocy społecznej;
  5. Uchwały Nr XXXII/252/2013 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 27 czerwca 2013 r. w sprawie Statutu Domu Pomocy Społecznej „JAWOR” w Jałówce (Dz. Urz. Woj. Podl. z 5 lipca 2013r. poz. 2823),
  6. innych przepisów dotyczących domów pomocy społecznej, jednostek samorządu terytorialnego i jednostek budżetowych.

 

§ 3

  1. Dom jest jednostką budżetową Powiatu Białostockiego.
  2. Działalność Domu finansowana jest z odpłatności za pobyt wnoszonych przez mieszkańców, dotacji celowych oraz opłat wnoszonych przez gminę wydającą decyzję o skierowaniu środków własnych powiatu.
  3. Gospodarka finansowa Domu prowadzona jest wg zasad obowiązujących powiatowe jednostki budżetowe.

 

§ 4

  1. Dom jest przeznaczony dla 85 osób przewlekle psychicznie chorych.
  2. Dom funkcjonuje w sposób zapewniający świadczenie usług bytowych, opiekuńczych i wspomagających na poziomie obowiązującego standardu w zakresie i formach wynikających z indywidualnych potrzeb mieszkańców, mających na celu w szczególności rehabilitację osób niepełnosprawnych.
  3. Organizacja, zakres i poziom usług świadczonych przez dom uwzględnia w szczególności wolność, intymność, godność i poczucie bezpieczeństwa mieszkańców Domu oraz stopień ich fizycznej i psychicznej sprawności.
  4. Dom może świadczyć usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób w nim nie zamieszkujących.

 

  1. STRUKTURA ORGANIZACYJNA 

§ 5

 

1. Domem kieruje Dyrektor, którego zatrudnia Zarząd Powiatu.

2. Dyrektorowi Domu bezpośrednio podlegają:

  1. główny księgowy
  2. kierownik działu terapeutyczno-opiekuńczego,
  3. kierownik działu gospodarczego i obsługi,
  4. samodzielne stanowiska pracy do spraw organizacyjno-kadrowych.

3. Do obowiązków Dyrektora należy w szczególności:

  1. kierowanie całością spraw administracyjno-gospodarczych i finansowych Domu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  2. organizowanie i tworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w Domu oraz racjonalny podział zadań, a w szczególności zapewnienie prawidłowej organizacji stanowisk pracy oraz przestrzegania zasad współżycia społecznego i koleżeńskiej współpracy w kierowaniu zespołem pracowniczym,
  3. kierowanie pracą podległego personelu poprzez organizowanie i nadzorowanie wykonania zadań i obowiązków pod względem prawidłowości i terminowości przez pracowników oraz kształtowanie właściwego stosunku personelu do mieszkańców i zagwarantowanie im respektowania ich praw osobistych,
  4. dysponowanie środkami budżetowymi i majątkiem Domu, a w szczególności zlecanie wydawania i przyjmowania składników majątkowych,
  5. podpisywania oświadczeń woli w sprawach umarzania, odraczania spłaty lub rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Domowi,
  6. nadzorowanie realizowania, przez merytorycznie właściwych pracowników, przyjętych planów pracy, planów finansowych, zarządzania mieniem; jak również świadczenia mieszkańcom Domu usług bytowych, opiekuńczych, wspomagających i zdrowotnych,
  7. współpraca z organizacjami społecznymi i samorządami jak również związkami zawodowymi działającymi na terenie Domu,
  8. inicjowanie i utrzymywanie kontaktów Domu ze środowiskiem.

4. Dyrektora podczas jego nieobecności zastępuje starszy opiekun Jarosław Polecki.

5. W skład Domu wchodzą:

  1. dział terapeutyczno-opiekuńczy – znak DPS.I.,
  2. dział gospodarczy i obsługi – znak DPS.II.,
  3. sekcja księgowości – znak: DPS.III.,
  4. samodzielne stanowisko pracy ds. organizacyjno-kadrowych – znak: DPS.IV.,

6. Szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy określają „zakresy czynności”, podpisane i przyjęte do wiadomości przez każdego pracownika.

  

§ 6

 

Dział terapeutyczno-opiekuńczy

 

  1. Do zadań działu terapeutyczno-opiekuńczego należy w szczególności:
  1. ustalenie sytuacji osoby skierowanej przed jej przyjęciem do Domu w miejscu jej zamieszkania lub pobytu, która stanowi podstawę sporządzenia indywidualnego planu wsparcia mieszkańca po przyjęciu do Domu;
  2. opracowywanie indywidualnych planów wsparcia mieszkańców oraz wspólna z mieszkańcami Domu ich realizacja;
  3. pomoc mieszkańcowi w adaptacji w Domu oraz w zabezpieczeniu jego mienia;
  4. świadczenie pracy socjalnej;
  5. pomoc mieszkańcom w rozwiązywaniu codziennych problemów;
  6. prowadzenie dokumentacji mieszkańców;
  7. opieka terapeutyczno–rehabilitacyjna i pielęgnacyjna oraz współpraca z lekarzami rodzinnymi oraz poszczególnych specjalności;
  8. utrzymanie czystości w pomieszczeniach Domu oraz higieny osobistej mieszkańców;
  9. świadczenie usług opiekuńczych i wspomagających mieszkańców;
  10. wspomaganie mieszkańców w osiągnięciu możliwie pełnej aktywności społecznej;
  11. dbałość o podtrzymywanie kontaktów mieszkańców z rodziną oraz ze środowiskiem pochodzenia;
  12. współdziałanie ze społecznością lokalną, mające na celu integrację mieszkańców ze środowiskiem lokalnym;
  13. pomoc w dokonywaniu zakupów przez mieszkańców Domu;
  1. Odpowiedzialnym za pracę działu jest kierownik działu, a w przypadku jego nieobecności inna osoba przez niego wyznaczona.
  2. W skład działu wchodzą:
  1. pielęgniarki,
  2. położna,
  3. kapelani,
  4. psycholog,
  5. pracownicy socjalni,
  6. terapeuci,
  7. opiekunowie,
  8. instruktorzy terapii zajęciowej,
  9. instruktorzy ds. kulturalno-oświatowych,
  10. fizjoterapeuta,
  11. masażysta,
  12. pokojowe. 

§ 7

 

Dział gospodarczy i obsługi

 

  1. Do zadań działu gospodarczego i obsługi należy w szczególności:
  1. utrzymywanie w pełnej sprawności urządzeń i instalacji będących na wyposażeniu Domu;
  2. nadzorowanie i kontrolowanie wykonania remontów i inwestycji;
  3. dokonywanie zakupów wyposażenia, urządzeń technicznych, materiałów i pomocy biurowych, druków i środków rzeczowych na potrzeby Domu, opału, środków utrzymania czystości i higieny osobistej oraz artykułów spożywczych;
  4. przygotowywanie i prowadzenie przetargów zgodnie z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych;
  5. dbałość o racjonalne wykorzystanie środków rzeczowych i finansowych przeznaczonych na realizację celów statutowych Domu;
  6. prowadzenie gospodarki materiałowej oraz nadzór nad magazynami i zaopatrzeniem;
  7. utrzymywanie w czystości oraz naprawa bielizny i odzieży mieszkańców Domu oraz innej będącej na jego wyposażeniu, jak również odzieży ochronnej i roboczej użytkowanej przez pracowników;
  8. przygotowanie i wydawanie posiłków mieszkańcom Domu, zgodnie z przyjętą dokumentacją GHP oraz HACCP;
  9. dbanie o właściwą jakość żywienia w tym kontrola wydawanych posiłków pod względem dietetycznym;
  10. nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp, p.poż., sanitarnych oraz szkolenie pracowników w tym zakresie;
  11. zabezpieczenie pomieszczeń i mienia Domu przed kradzieżą i pożarem;
  12. utrzymywanie w należytym stanie budynku i posesji, w tym dokonywanie drobnych napraw i remontów;
  13. ochrona mienia stanowiącego własność Domu oraz mieszkańców;
  14. dokonywanie okresowych przeglądów stanu technicznego budynków i urządzeń jak również warunków pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  1. Odpowiedzialnym za pracę działu jest Administrator, a w przypadku jego nieobecności główny księgowy.
  2. W skład działu wchodzą:
  1. konserwator,
  2. magazynier,
  3. pracownicy kuchni,
  4. pracownicy pralni,
  5. kierowcy. 

§ 8

 

Sekcja księgowości

 

  1. Do zadań sekcji księgowości należy w szczególności:
  1. opracowywanie projektów planów finansowych dochodów i wydatków Domu;
  2. dokonywanie wszelkich operacji związanych z realizacją budżetu;
  3. prowadzenie księgowości, kalkulacji i sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  4. akceptacja list płac pracowników Domu oraz terminowa wypłata wynagrodzeń;
  5. bieżące prowadzenie operacji finansowych związanych z zabezpieczeniem dostaw towarów, usług i remontów;
  6. przechowywanie i zabezpieczenie ksiąg i dowodów księgowych oraz zabezpieczenie właściwego obiegu dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
  7. dokonywanie niezbędnych analiz finansowych;
  8. naliczanie podatków zgodnie z przepisami;
  9. prowadzenie spraw związanych z ewidencją i windykacją należności budżetowych;
  10. wnioskowanie składu komisji inwentaryzacyjnej i terminów inwentaryzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz współpraca z komisją inwentaryzacyjną w toku przeprowadzonej inwentaryzacji;
  11. rozliczenie inwentaryzacji;
  12. bezpieczne przechowywanie depozytów mieszkańców.
  1. Odpowiedzialnym za pracę sekcji jest Główny księgowy, a w przypadku jego nieobecności księgowy.
  2. W skład sekcji wchodzą:
  1. księgowe,
  2. kasjer,
  3. pomoc administracyjno-biurowa.

 

§ 9

 

Samodzielne stanowisko pracy

 

Zadania samodzielnego pracownika ds. organizacyjno-kadrowych

  1. obsługa kancelarii;
  2. prowadzenie spraw osobowych pracowników w zakresie: listy obecności, przyjęć i zwolnień, nagradzania i kar, zwolnienia lekarskie, urlopy, sprawy związane z przejściem pracowników na emeryturę bądź rentę, przyjmowanie podań pracowniczych i udzielanie odpowiedzi, nadzorowanie wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich pracowników oraz wypisywanie skierowań na badania lekarskie;
  3. przygotowywanie do akceptacji list płac pracowników Domu;
  4. obsługa archiwum;
  5. prowadzenie ewidencji majątku trwałego Domu;
  6. prowadzenie księgi korespondencyjnej.

 

  1. ZAKRES DZIAŁANIA DOMU

 

§ 10

 

Usługi świadczone przez Dom, zgodnie z obowiązującym standardem usług

 

1. W zakresie potrzeb bytowych, Dom zapewnia:

  1. miejsce zamieszkania,
  2. wyżywienie,
  1. Dom zapewnia mieszkańcom trzy posiłki dziennie,
  2. mieszkańcy mają prawo wyboru zestawu posiłków lub otrzymania posiłku dodatkowego,
  3. osoby zakwalifikowane przez lekarza mają prawo do posiłku dietetycznego,
  4. czas spożywania posiłków w Domu ustala się następująco:

- śniadanie                      od godziny            8.00         do godziny 10.00

- obiad                            od godziny            13.00       do godziny 15.00

- kolacja                          od godziny            18.00       do godziny 20.00

  1. mieszkańcy przez całą dobę mają dostęp do podstawowych artykułów żywnościowych i napojów,
  2. mieszkaniec może spożywać posiłki w pokoju mieszkalnym,
  3. w razie potrzeby mieszkaniec jest karmiony.
  1. zaopatrzenie w odzież i obuwie,
  1. mieszkańcom Domu nieposiadającym własnej odzieży i obuwia oraz możliwości ich zakupienia  z własnych środków, zapewnia się odzież i obuwie odpowiedniego rozmiaru, dostosowane do jego potrzeb, pory roku, utrzymane w czystości i wymieniane w razie potrzeby, w tym:

- odzież całodzienną                                                   - co najmniej dwa zestawy

- odzież zewnętrzną (płaszcz lub kurtkę)                       - co najmniej jeden zestaw

- bieliznę dzienną                                                       - co najmniej cztery komplety

- bieliznę nocną                                                          - co najmniej dwa komplety

- co najmniej jedną parę obuwie oraz pantofle domowe,

  1. w przypadku mieszkańców leżących zaopatrywanie w odzież i obuwie dostosowuje się do potrzeb wynikających z ich stanu zdrowia.
  1. utrzymanie czystości,

a) mieszkańcom Domu  zapewnia się pomoc w utrzymaniu higieny osobistej, a w przypadku, gdy sami nie są w stanie zapewnić sobie środków czystości i artykułów higienicznych zapewnia się im w szczególności:

- w miarę potrzeby: mydło, pastę i szczoteczkę do mycia zębów oraz środki piorące, szampon do mycia włosów; dla mężczyzny – przybory do golenia,

- ręczniki (dwie sztuki), zmieniane w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na tydzień,

- pościel, zmieniana w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie.

b) pomieszczenia mieszkalne Domu powinny być sprzątane w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz dziennie, estetyczne i wolne od nieprzyjemnych zapachów.

2. Opiekuńcze, polegające na:

  1. udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
  2. pielęgnacji,
  3. niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych.

3. Wspomagające, polegające na:

  1. świadczeniu pracy socjalnej,
  2. umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,
  3. podnoszeniu sprawności i aktywności mieszkańców,
  4. umożliwieniu zaspokojenia potrzeb religijnych oraz sprawienie pogrzebu zgodnie z wyznaniem mieszkańca,
  5. umożliwieniu realizacji potrzeb kulturalnych m.in. poprzez: udostępnienie mieszkańcom zbiorów bibliotecznych, prasy codziennej; jak również organizowanie świąt, uroczystości okazjonalnych, imprez kulturalnych i turystycznych,
  6. zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkańców,
  7. stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktów z rodziną i społecznością lokalną,
  8. działaniu zmierzającemu do usamodzielnienia mieszkańca, w miarę jego możliwości,
  9. pomocy usamodzielniającemu się mieszkańcowi Domu w podjęciu pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny, w przypadku osób spełniających warunki do takiego usamodzielnienia,
  10. zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
  11. pokryciu, w miarę możliwości, mieszkańcowi nie posiadającemu własnego dochodu, wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku, w kwocie nie przekraczającej 30% zasiłku stałego, o którym mowa w art. 37, ust. 2, pkt. 1 ustawy o pomocy społecznej,
  12. zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępności do informacji o tych prawach,
  13. zapewnieniu regularnego kontaktu z dyrektorem Domu w określonych dniach i godzinach podanych do wiadomości w miejscu ogólnodostępnym,
  14. sprawnym wnoszeniu oraz załatwianiu skarg i wniosków mieszkańców.

 

§ 11

 

Zespół terapeutyczno-opiekuńczy

 

  1. W celu określenia indywidualnych potrzeb mieszkańca Domu oraz zapewnienia zakresu usług, zgodnych ze standardami określonymi dla Domu, organizuje zespół terapeutyczno-opiekuńczy składający się w szczególności z pracowników Domu, którzy bezpośrednio zajmują się wspieraniem mieszkańców.
  2. Do zadań zespołów należy w szczególności opracowanie indywidualnych planów wspierania mieszkańców oraz wspólna z mieszkańcami Domu ich realizacja.
  3. Zakres usług świadczonych przez Dom zwany „standardem usług”, ustala się uwzględniając indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne mieszkańca Domu.
  4. Mieszkaniec Domu korzysta z usług, których zakres i rodzaj wynika z indywidualnego planu wspierania mieszkańca, opracowanego z jego udziałem, jeżeli udział ten jest możliwy ze względu na stan jego zdrowia, jak również gotowość mieszkańca do uczestniczenia w jego realizacji.
  5. Działania wynikające z indywidualnego planu wspierania mieszkańca koordynuje pracownik domu, zwany „pracownikiem pierwszego kontaktu”, wskazany przez mieszkańca domu, jeżeli wybór ten jest możliwy ze względu na stan zdrowia mieszkańca i organizację pracy domu.
  6. Pracownicy pierwszego kontaktu działają w ramach zespołu terapeutyczno-opiekuńczego.
  7. Indywidualny plan wspierania mieszkańca powinien być przygotowany w terminie 6 miesięcy od dnia przyjęcia mieszkańca do Domu.
  8. Zespół terapeutyczno-opiekuńczy raz na pół roku ocenia efekty realizacji indywidualnych planów wsparcia.

 

§ 12

 

Opłata za pobyt w Domu

 

  1. Pobyt w Domu dla osób skierowanych po dniu 1 stycznia 2004 r. jest odpłatny zgodnie z art. art. 60-64 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182 z późn. zm.).
  2. Osoby skierowane do Domu przed dniem 1 stycznia 2004 r. ponoszą odpłatność zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 29 listopada 1990r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64 z 1998r., poz. 414 z późn. zm. obowiązującymi do dnia 31.12.2013r., tj. z uwzględnieniem zmiany – Dz. U. z 2003r Nr 135, poz.1268.).
  3. Nie pobiera się opłaty za pobyt w Domu w okresie nieobecności mieszkańca nie przekraczającej 21 dni w roku kalendarzowym od osób skierowanych po dniu 1 stycznia 2004 r.
  4. Nie pobiera się opłaty za pobyt w Domu w okresie nieobecności mieszkańca nie przekraczającej 30 dni w roku kalendarzowym od osób skierowanych przed dniem 1 stycznia 2004 r.

 

  1. PRAWA I OBOWIĄZKI MIESZKAŃCÓW DOMU

 

§ 13

 

Prawa mieszkańców Domu

 

Mieszkaniec ma prawo do:

  1. Poszanowania swojego życia prywatnego i rodzinnego oraz swojej korespondencji.
  2. Bezpiecznego i godnego życia, intymności i niezależności.
  3. Posiadania klucza do pokoju, w którym mieszka oraz szaf.
  4. Zachowania tajemnicy przez personel wszystkich informacji dotyczących stanu zdrowia oraz natury osobistej.
  5. Wolności wyrażania opinii, posiadania własnych poglądów, otrzymywania i przekazywania informacji bez ingerencji osób drugich.
  6. Wolności myśli, sumienia i wyznania.
  7. Opieki duszpasterskiej duchownego wyznawanej przez siebie religii i korzystania z jego usług.
  8. Posiadania i korzystania z własnego ubrania i bielizny osobistej.
  9. Wskazania pracownika pierwszego kontaktu, który koordynuje plan wsparcia.
  10. Kontaktu osobistego, telefonicznego i korespondencyjnego z osobami z zewnątrz.
  11. Zdeponowania w depozycie Domu środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych
    1. środki pieniężne i przedmioty wartościowe nie zdeponowane nie są objęte odpowiedzialnością administracji i personelu Domu.
  12. Dostępu do informacji o swoich prawach w tym informacji i danych teleadresowych instytucji stojących na straży praw człowieka.
  13. Korzystania z usług świadczonych przez Dom.
  14. Uzyskania pomocy w zaspokajaniu własnych potrzeb.
  15. Współdecydowania o życiu Domu w sprawach ich dotyczących.
  16. Samorządnego organizowania się w celu reprezentowania własnych interesów oraz uczestniczenia w pracach samorządu i wyboru do Rady Mieszkańców.

a)  kadencja wybranej przez samorząd Rady Mieszkańców trwa 3 lata,

b)  skrócenie kadencji może nastąpić, gdy mieszkańcy zgłoszą wniosek o skrócenie kadencji lub z powodu zmniejszenia liczebności Rady o 1/3 członków.

  1. Uzyskiwania pełnej informacji o usługach świadczonych przez Dom.
  2. Przyjmowania odwiedzin krewnych i znajomych.
  3. Przebywania poza Domem po uprzednim poinformowaniu personelu opiekuńczego o takim zamiarze.
  4. Pomocy pracownika socjalnego w rozwiązywaniu osobistych problemów.
  5. Wsparcia finansowego w przypadku braku własnych dochodów.
  6. Korzystania ze świadczeń zdrowotnych przysługujących na podstawie odrębnych przepisów oraz pokrycia przez Dom opłat ryczałtowych i częściowej odpłatności do wysokości limitu ceny, przewidzianych w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz ewentualnego pokrycia przez Dom wydatków poniesionych na niezbędne usługi pielęgnacyjne w zakresie wykraczającym poza uprawnienia wynikające z przepisów o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
  7. Regularnego kontaktu z dyrektorem Domu w dniach i godzinach podanych do ogólnej wiadomości.
  8. Należytego i godnego traktowania przez pracowników Domu i mieszkańców, zgłaszania skarg i wniosków do Rady Mieszkańców i Dyrektora Domu.
  9. Pomocy prawnej.
  10. Godnej śmierci.

 

§ 14

Obowiązki mieszkańców Domu

  1. Przestrzeganie norm i zasad współżycia społecznego, a w szczególności przestrzeganie Regulaminu Domu.
  2. Dbałość o higienę osobistą, wygląd zewnętrzny oraz porządek w swoich rzeczach i wokół nich.
  3. Ponoszenie opłat za pobyt w Domu.
  4. Przyczynianie się do tworzenia dobrej atmosfery w Domu.
  5. Współdziałanie z personelem Domu w zaspokajaniu swoich potrzeb.
  6. Dbałość o mienie Domu, szczególnie pozostające w bezpośredniej dyspozycji mieszkańca.
  7. Powiadamianie personelu Domu o wystąpieniu awarii lub uszkodzenia sprzętu.
  8. Zachowanie trzeźwości.
  9. Przestrzeganie zakazu palenia papierosów w pokojach mieszkalnych i na korytarzach komunikacyjnych oraz na klatkach schodowych. Palenie dozwolone jest w miejscach do tego wyznaczonych.
  10. Bezwzględne informowanie pielęgniarki o zamiarze opuszczenia Domu na czas dłuższy niż do godziny 2200.
  11. Informowanie pracownika socjalnego, pielęgniarki lub opiekuna o miejscu spędzania urlopu, a także o nowym terminie powrotu do Domu w sytuacjach uniemożliwiających powrót w terminie wcześniej ustalonym.
  12. Przestrzeganie ciszy nocnej w godzinach 2200 - 600.

 

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 

§ 15

 

Rozpatrywanie skarg i wniosków

 

  1. W sprawie skarg i wniosków interesanci będą przyjmowani raz w tygodniu przez Dyrektora Domu oraz wyznaczonego pracownika na zasadach określonych w ogłoszeniu wywieszonym na tablicy ogłoszeń Domu.
  2. Zgłoszone skargi będą wpisywane do „Rejestru skarg i wniosków”.
  3. Każda skarga, będzie gromadzona wraz z dokumentami odzwierciedlającymi sposób jej badania oraz odpowiedzią w specjalnej teczce.
  4. W przypadku ustnego złożenia skargi, bądź wniosku, sporządza się „Protokół przyjęcia skargi – wniosku”, przy czym postępowanie przy rozpatrywaniu jest takie, jak przy skargach na piśmie, chyba że sprawa może być załatwiona natychmiast.
  5. Skargi i wnioski będą rozpatrywane w terminach określonych przez Kodeks Postępowania Administracyjnego.
  6. Skargi i wnioski nie będą rozpatrywane:
  1. w przypadku ponownego złożenia, po uprzednim rozpatrzeniu, o ile nie wniosą nowych elementów,
  2. w przypadku, gdy są anonimowe.

 

§ 16

  1. Dyrektor Domu jest zobowiązany poinformować o treści niniejszego Regulaminu mieszkańców, pracowników, praktykantów oraz wolontariuszy w nim zatrudnionych.
  2. Osoby przebywające oraz zatrudnione w Domu zobowiązane są do ścisłego przestrzegania zapisów niniejszego Regulaminu.

 

 

 

Podpisał:

Wiesław Pusz – Starosta

 

Metryka strony

Podmiot udostępniający informacje: Wiesław Pusz – Starosta Jolanta Den - Wicestarosta Jarosław Wądołowski – Członek Zarządu

Opublikował: Małgorzata Nowik

Data wytworzenia informacji / dokumentu: 06-09-2013

Data udostępnienia w BIP: 18-09-2013 08:36

Data modyfikacji informacji: 18-09-2013 08:36