UZP Nr 251/2015
UCHWAŁA NR 251/2015
Zarządu Powiatu Białostockiego
z dnia 15 grudnia 2015r.
w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy
w Białymstoku
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t. jedn. Dz. U. z 2015r. poz. 1445) Zarząd Powiatu Białostockiego stanowi, co następuje:
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku stanowiącym załącznik do Uchwały NR 736/2014 Zarządu Powiatu Białostockiego z dnia 6 listopada 2014r. w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy
w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:
- W § 4 ust. 1 pkt 1 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„ustawa z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t. jedn. Dz. U. z 2015r. poz. 1445)”.
- W § 4 ust. 2 pkt 1 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
(t. jedn. Dz. U. z 2015r. poz.149 z późn. zm.)”.
- W § 13 ust. 1 pkt 8 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„Dział Ewidencji i Informacji”.
- W § 13 ust. 2 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„W Filii PUP w Łapach tworzy się następujące komórki organizacyjne:
- Centrum Aktywizacji Zawodowej w skład którego wchodzi –
Stanowisko ds. Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego,
- Stanowisko ds. Ewidencji i Świadczeń”.
- W § 14 ust. 1 pkt 7 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„Dział Ewidencji i Informacji”.
- W § 14 ust. 3 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„Kierownik CAZ bezpośrednio nadzoruje:
- Centrum Aktywizacji Zawodowej w skład którego wchodzi –
Stanowisko ds. Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego,
- Stanowisko ds. Ewidencji i Świadczeń”.
- § 15 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„1. Do kompetencji Dyrektora PUP należy w szczególności:
- reprezentowanie PUP na zewnątrz,
- zatwierdzanie projektów planów finansowych i inicjowanie zmian w planach finansowych PUP,
- pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań
z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy, - pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi PUP,
- samodzielne składanie oświadczeń woli w zakresie objętym pełnomocnictwem Zarządu,
- udzielanie pełnomocnictw i uprawnień szczególnych oraz pełnomocnictw procesowych i upoważnień,
- pełnienie funkcji administratora danych osobowych,
- administrowanie środkami ZFŚS,
- powoływanie i odwoływanie Zastępcy Dyrektora PUP,
- zatwierdzanie:
- planów pracy oraz sprawozdań z działalności PUP,
- materiałów przedkładanych na Radę Powiatu, Zarząd Powiatu, Radę Miasta,
- wydawanie zarządzeń wewnętrznych, poleceń służbowych,
- wydawanie decyzji administracyjnych z upoważnienia Starosty oraz postanowień
w postępowaniu administracyjnym, - podpisywanie pism i innych dokumentów w sprawach zastrzeżonych do jego kompetencji,
- organizowanie i planowanie pracy PUP oraz nadzór nad realizacją zadań wynikających z regulaminu organizacyjnego,
- sprawowanie nadzoru nad działaniami bezpośrednio podległych komórek organizacyjnych,
- planowanie kierunków działania podległych komórek organizacyjnych,
- pełnienie funkcji pracodawcy wobec pracowników PUP,
- określanie zakresu czynności Zastępcy Dyrektora PUP, Kierownika CAZ
i kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy, bezpośrednio podległych Dyrektorowi, - zatwierdzanie zakresów czynności pracowników PUP,
- dokonywanie okresowych ocen Zastępcy Dyrektora PUP, Kierownika CAZ
i kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych oraz pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy, bezpośrednio podległych Dyrektorowi, - nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy z pracownikami Urzędu,
- kierowanie nowoprzyjętych pracowników do odbycia służby przygotowawczej,
- awansowanie, nagradzanie, karanie i dyscyplinowanie pracowników PUP,
- udzielanie urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych i bezpłatnych oraz zgody na dodatkowe zatrudnienie dla pracowników PUP,
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej,
- inicjowanie oraz nadzór nad realizacją zadań z zakresu partnerstwa lokalnego
i dialogu społecznego.
- Do kompetencji Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:
- inicjowanie i organizowanie działań zmierzających do promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej,
- reprezentowanie PUP na zewnątrz w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
- planowanie kierunków działania oraz sprawowanie nadzoru i koordynacja działań podległych komórek organizacyjnych działających w ramach CAZ,
- koordynowanie działań związanych z efektywnym wykorzystaniem przyznanych środków finansowych przeznaczonych na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu,
- koordynowanie i realizacja programów lokalnych,
- aprobowanie materiałów i informacji opracowanych przez nadzorowane komórki organizacyjne,
- udzielanie urlopów wypoczynkowych pracownikom podległych komórek organizacyjnych a w czasie nieobecności Dyrektora PUP wszystkim pracownikom,
- aprobowanie propozycji awansów, przeszeregowań, kar i nagród pracownikom nadzorowanych komórek organizacyjnych,
- wydawanie decyzji administracyjnych z upoważnienia Starosty oraz postanowień
w postępowaniu administracyjnym, - określanie zakresów czynności dla kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych,
- dokonywanie okresowych ocen kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych”.
- § 16 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
Do kompetencji Kierownika CAZ należy w szczególności:
„1) inicjowanie i organizowanie działań zmierzających do promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej,
- reprezentowanie PUP na zewnątrz w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
- planowanie kierunków działania oraz sprawowanie nadzoru i koordynacja działań podległych komórek organizacyjnych,
- koordynowanie działań związanych z efektywnym wykorzystaniem przyznanych środków finansowych przeznaczonych na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu,
- koordynowanie i realizacja programów lokalnych,
- aprobowanie materiałów i informacji opracowanych przez podległe komórki organizacyjne,
- udzielanie urlopów wypoczynkowych pracownikom podległych komórek organizacyjnych,
- aprobowanie propozycji awansów, przeszeregowań, kar i nagród pracownikom podległych komórek organizacyjnych,
- wydawanie decyzji administracyjnych z upoważnienia Starosty oraz postanowień
w postępowaniu administracyjnym,
- określanie zakresów czynności dla pracowników podległych komórek organizacyjnych,
- dokonywanie okresowych ocen pracowników podległych komórek organizacyjnych,
- nadzór nad funkcjonowaniem obiegu informacji w Filii PUP”.
- W § 17 pkt 7 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„7) udział w opracowaniu dokumentacji postępowań prowadzonych w zakresie zamówień publicznych zgodnie z zapisami w zakresach czynności”.
- W § 18 ust. 1 pkt 5 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„5) przekazywanie informacji, poleceń, dyspozycji podległym pracownikom”.
- § 20 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„Zadania realizowane w ramach Centrum Aktywizacji Zawodowej:
- Do zakresu zadań podstawowych Działu Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego w szczególności należy:
- opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego cześć powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, o której mowa w odrębnych przepisach,
- udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników
o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych, - pozyskiwanie ofert pracy,
- upowszechnianie ofert pracy, w tym przez przekazywanie ofert pracy do internetowej bazy ofert pracy udostępnianej przez ministra właściwego do spraw pracy,
- udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, w związku ze zgłoszoną ofertą pracy,
- informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy oraz pracodawców o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy,
- inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy
z pracodawcami (giełdy pracy, targi pracy), - ustalenie profili pomocy dla bezrobotnych,
- przygotowanie i realizowanie Indywidualnego Planu Działania (IPD), dostosowanego do profilu pomocy,
- udzielanie bezrobotnym informacji o możliwościach i zakresie pomocy określonej w ustawie,
- informowanie bezrobotnych o przysługujących im prawach i obowiązkach,
- przedstawianie bezrobotnym ofert pracy i kierowanie ich do pracodawców,
- dobór i kierowanie osób bezrobotnych na subsydiowane miejsca pracy (w tym współfinansowane z EFS) oraz dobór osób na miejsca aktywizacji zawodowej,
- kierowanie bezrobotnych do realizatora działań aktywizacyjnych, któremu marszałek województwa zlecił wykonywanie działań aktywizacyjnych,
- inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy,
- współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy i informacji
o usługach poradnictwa zawodowego, - realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a – c ustawy z dnia
20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
w szczególności przez:
- realizowanie działań sieci EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządami województw oraz innymi podmiotami uprawnionymi do realizacji działań sieci EURES,
- realizowanie zadań związanych z udziałem w partnerstwach transgranicznych EURES na terenie działania tych partnerstw,
- realizowanie zadań związanych z międzynarodowym przepływem pracowników, wynikających z odrębnych przepisów, umów międzynarodowych i innych porozumień zawartych z partnerami zagranicznymi,
- badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku
z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca lub postępowaniem o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy, o którym mowa w art. 114 i art. 127 ustawy z dnia 12 grudnia 2013r. o cudzoziemcach, - realizowanie zadań związanych z podejmowaniem przez cudzoziemców pracy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
- współpraca z Bankiem Gospodarstwa Krajowego i pośrednikami finansowymi
w zakresie:
- opiniowania wniosków o udzielenie pożyczki na utworzenie stanowiska pracy dla osoby bezrobotnej odnośnie możliwości skierowania bezrobotnych na to stanowisko,
- kierowanie osób bezrobotnych na utworzone stanowiska pracy,
- współpraca ze Starostwem Powiatu Białostockiego i Urzędem Miejskim
w Białymstoku w sprawie aktywizacji repatriantów:
- wydawanie opinii dotyczącej predyspozycji repatrianta do wykonywania pracy,
- wydawanie opinii o braku wolnego miejsca pracy,
- współdziałanie z innymi powiatowymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach uzyskania zatrudnienia na terenie ich działania,
- współpraca z partnerami rynku pracy w celu zebrania informacji o strukturze gospodarczej i kierunkach rozwoju w danym rejonie, kierunkach kształcenia
i sytuacji demograficznej, - pozyskiwanie informacji z innych źródeł niezbędnych do oceny sytuacji na lokalnym rynku pracy,
- opracowywanie badań, analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby powiatowej rady rynku pracy oraz organów zatrudnienia,
- inicjowanie i realizowanie badań i analiz wykorzystywanych w działaniach prowadzonych przez urzędy pracy,
- współdziałanie z Powiatową Radą Rynku Pracy w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy,
- przetwarzanie informacji o bezrobotnych, poszukujących pracy i cudzoziemcach zamierzających wykonywać lub wykonujących pracę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w wyborze odpowiedniego zawodu lub miejsca pracy oraz w planowaniu rozwoju kariery zawodowej, a także na przygotowywaniu do lepszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu pracy, w szczególności na:
- udzielaniu informacji o zawodach, rynku pracy, możliwościach szkolenia
i kształcenia, umiejętnościach niezbędnych przy aktywnym poszukiwaniu pracy i samozatrudnieniu, - udzielaniu porad z wykorzystaniem standaryzowanych metod ułatwiających wybór zawodu, zmianę kwalifikacji, podjęcie lub zmianę pracy, w tym badaniu kompetencji, zainteresowań i uzdolnień zawodowych,
- kierowaniu na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia,
- inicjowaniu, organizowaniu i prowadzeniu grupowych porad zawodowych dla bezrobotnych i poszukujących pracy,
- udzielanie pomocy pracodawcom:
- w doborze kandydatów do pracy spośród bezrobotnych i poszukujących pracy,
- we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników przez udzielanie porad zawodowych,
- inicjowanie, organizowanie i prowadzenie szkolenia z zakresu umiejętności poszukiwania pracy,
- współpraca z instytucjami działającymi na rzecz poradnictwa zawodowego,
- współpraca z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie świadczenia podstawowych usług rynku pracy, w tym w opracowywaniu i aktualizacji informacji zawodowych,
- opracowywanie materiałów informacyjno - promocyjnych dotyczących funkcjonowania Urzędu,
- współudział w realizowaniu projektów lokalnych w zakresie pośrednictwa pracy
i poradnictwa zawodowego, - ocena efektywności działań pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego”.
- Do zakresu zadań podstawowych Działu Instrumentów Rynku Pracy w szczególności należy:
- finansowanie kosztów przejazdu do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, odbywania stażu lub odbywania zajęć w związku ze skierowaniem przez powiatowy urząd pracy,
- finansowanie kosztów zorganizowanego przejazdu bezrobotnych i poszukujących pracy, w związku z udziałem tych osób w targach pracy i giełdach pracy organizowanych przez wojewódzki urząd pracy w ramach pośrednictwa pracy,
w szczególności prowadzonego w ramach sieci EURES, - finansowanie kosztów zakwaterowania w miejscu pracy osobie, która podjęła zatrudnienie lub inną pracę zarobkową, staż, przygotowanie zawodowe dorosłych poza miejscem stałego zamieszkania, w przypadku skierowania przez powiatowy urząd pracy,
- dofinansowanie wyposażenia miejsca pracy, podjęcia działalności gospodarczej, kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa,
- refundowanie kosztów poniesionych z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego,
- inicjowanie, organizowanie i finansowanie instrumentów rynku pracy,
- współdziałanie z Powiatową Radą Rynku Pracy w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy,
- realizowanie projektów w zakresie promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej bezrobotnych, wynikających z programów operacyjnych współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy,
- organizacja i realizowanie programów specjalnych,
- realizowanie programów regionalnych na podstawie porozumienia zawartego
z Wojewódzkim Urzędem Pracy, - inicjowanie i realizowanie projektów pilotażowych,
- zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych w ramach prac interwencyjnych,
- zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych w ramach robót publicznych,
- przyznanie środków Funduszu Pracy zwanych „grantem” na utworzenie stanowiska pracy w formie telepracy,
- przyznanie pracodawcy świadczenia aktywizacyjnego za zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy skierowanego bezrobotnego rodzica powracającego na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dziecka lub bezrobotnego sprawującego opiekę nad osobą zależną, który w okresie 3 lat przed rejestracją
w urzędzie pracy jako bezrobotny zrezygnował z zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej z uwagi na konieczność wychowywania dziecka lub sprawowania opieki nad osobą zależną, - refundowanie pracodawcy kosztów poniesionych na składki na ubezpieczenie społeczne należne od pracodawcy za skierowanych do pracy bezrobotnych do 30 roku życia, którzy podejmują zatrudnienie po raz pierwszy życiu,
- przyznanie pracodawcy lub przedsiębiorcy dofinansowania wynagrodzenia
za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego, który ukończył 50 rok życia, - finansowanie ze środków Funduszu Pracy oraz środków, o których mowa
w art. 56 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996r. o komercjalizacji
i prywatyzacji (Dz. U. z 2015r. poz. 747), a także ze środków Unii Europejskiej:
- pożyczki na utworzenie stanowiska pracy dla bezrobotnego, w tym bezrobotnego skierowanego przez powiatowy urząd pracy,
- pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej,
- usługi doradcze i szkoleniowe skierowane do osób uprawnionych, którym udzielono pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej,
- współpraca z Bankiem Gospodarstwa Krajowego i pośrednikami finansowymi, polegająca w szczególności na:
- opiniowaniu wniosków o udzielenie pożyczki na utworzenie stanowiska pracy dla bezrobotnego,
- wydawaniu zaświadczeń potwierdzających posiadanie statusu bezrobotnego przez osoby ubiegające się o pożyczkę na podjęcie działalności gospodarczej,
- kierowaniu bezrobotnych na utworzone stanowiska pracy,
- monitorowaniu, we współpracy z pośrednikami finansowymi, zatrudnienia przez wymagany okres, bezrobotnych,
- pokrycie osobie podlegającej ubezpieczeniu społecznemu rolników, z którą stosunek pracy lub stosunek służbowy został rozwiązany z przyczyn dotyczących zakładu pracy i która nie jest uprawniona do zasiłku, składek na ubezpieczenia społeczne rolników w okresie pierwszych czterech kwartałów po rozwiązaniu stosunku pracy lub stosunku służbowego,
- przyznanie jednorazowo środków na podjęcie pozarolniczej działalności lub na zakup ziemi, nie wyłączając działalności wytwórczej lub usługowej związanej
z rolnictwem, - inicjowanie działania w zakresie aktywizacji zawodowej i integracji społecznej bezrobotnych w ramach Programu Aktywizacja i Integracja,
- przyznawanie bonu stażowego dla bezrobotnych do 30 roku życia,
- przyznawanie bonu zatrudnieniowego dla bezrobotnych do 30 roku życia,
- przyznawanie bonu na zasiedlenie dla bezrobotnych do 30 roku życia,
- inicjowanie programów aktywizacji osób bezrobotnych, w tym programów finansowanych lub współfinansowanych ze źródeł innych niż Fundusz Pracy,
w szczególności z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, w tym
z Europejskiego Funduszu Społecznego, - wyszukiwanie, analiza ogłaszanych konkursów (analiza dokumentacji konkursowej pod kątem przygotowania projektów aktywizacji osób bezrobotnych),
- analiza sytuacji osób bezrobotnych ze szczególnym uwzględnieniem analizy potrzeb lokalnego rynku pracy,
- przygotowanie dokumentacji, w tym wniosków dotyczących programów, projektów zaplanowanych do realizacji,
- przygotowywanie dokumentów do finansowego rozliczania i oceny realizowanych
w ramach Funduszu Pracy i środków unijnych programów rynku pracy, - odbiór utworzonych stanowisk pracy w siedzibie przedsiębiorcy,
- refundowanie prac społecznie użytecznych organizowanych przez gminy,
- inicjowanie i realizowanie badań i analiz wykorzystywanych w działaniach prowadzonych przez urzędy pracy,
- współpraca z gminami w zakresie upowszechniania informacji o stażach, organizacji robót publicznych oraz prac społecznie użytecznych, realizacji Programu Aktywizacja i Integracja, o którym mowa w art. 62a ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie przepisów o zatrudnieniu socjalnym,
- refundowanie pracodawcy lub przedsiębiorcy przez okres 12 miesięcy części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia.
- Do zakresu zadań podstawowych Działu Szkoleń w szczególności należy:
- inicjowanie, organizowanie i finansowanie z Funduszu Pracy szkolenia bezrobotnych w celu podniesienia ich kwalifikacji zawodowych i innych kwalifikacji zwiększających szansę na podjęcie lub utrzymanie zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej, w szczególności w przypadku:
- braku kwalifikacji zawodowych,
- konieczności zmiany lub uzupełnienia kwalifikacji,
- utraty zdolności do wykonywania pracy w dotychczas wykonywanym zawodzie,
- braku umiejętności aktywnego poszukiwania pracy,
- informowanie o możliwościach i zasadach korzystania ze szkoleń proponowanych przez urząd pracy oraz promowanie tej formy aktywizacji,
- diagnozowanie zapotrzebowania na zawody, specjalności i kwalifikacje na rynku pracy oraz diagnozowanie potrzeb szkoleniowych osób uprawnionych do szkolenia,
- sporządzanie i upowszechnianie planu szkoleń,
- wybór instytucji szkoleniowej i zawieranie umów szkoleniowych z instytucjami szkoleniowymi lub powierzanie przeprowadzenia szkolenia zakładanej
i prowadzonej przez Starostę instytucji szkoleniowej, - kierowanie osób na szkolenia,
- monitorowanie przebiegu szkoleń,
- prowadzenie analiz skuteczności i efektywności szkoleń,
- finansowanie kosztów szkoleń instytucjom szkoleniowym,
- wypłacanie stypendiów osobom skierowanym na szkolenia,
- finansowanie kosztów przejazdu lub kosztów zakwaterowania i wyżywienia związanych z udziałem w szkoleniach,
- finansowanie kosztów badań lekarskich lub psychologicznych,
- organizowanie szkolenia bezrobotnych na podstawie trójstronnych umów szkoleniowych, zawieranych pomiędzy starostą, pracodawcą i instytucją szkoleniową,
- finansowanie kosztów egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych oraz kosztów uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu,
- udzielanie pożyczki na sfinansowanie kosztów szkolenia,
- finansowanie kosztów studiów podyplomowych,
- popularyzacja usług szkoleniowych wśród klientów Urzędu,
- inicjowanie, organizowanie i finansowanie przygotowania zawodowego dorosłych osobom uprawnionym,
- przyznawanie bonu szkoleniowego stanowiącego gwarancję skierowania bezrobotnego do 30 roku życia na wskazane przez niego szkolenie oraz opłacenie kosztów, które zostaną poniesione w związku z podjęciem szkolenia,
- realizacja zadań związanych z KFS, w szczególności udzielanie pomocy pracodawcom poprzez finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników
i pracodawcy, - współpraca z gminami w zakresie upowszechniania informacji o szkoleniach, przygotowaniu zawodowym dorosłych,
- współdziałanie z Powiatową Radą Rynku Pracy w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy,
- inicjowanie i realizowanie badań i analiz wykorzystywanych w działaniach prowadzonych przez urzędy pracy,
- współpraca z instytucjami rynku pracy.
- Do zakresu zadań podstawowych Działu Aktywizacji Osób Niepełnosprawnych
w szczególności należą:
- pośrednictwo pracy niepełnosprawnych osób bezrobotnych i poszukujących pracy:
- udzielanie pomocy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników
o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych, - udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy w związku ze zgłoszoną ofertą pracy,
- informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy oraz pracodawców
o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy, - inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy
z pracodawcami, - informowanie osób bezrobotnych o przysługujących im prawach
i obowiązkach
- opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania zarejestrowanych osób niepełnosprawnych,
- ustalanie profili pomocy dla niepełnosprawnych osób bezrobotnych,
- opiniowanie wniosków u dzielenie pożyczki na utworzenie stanowiska pracy dla bezrobotnego skierowanego przez powiatowy urząd pracy pod względem możliwości urzędu pracy w zakresie skierowania niepełnosprawnych osób bezrobotnych posiadających kwalifikacje niezbędne do wykonywania pracy na planowanym do utworzenia stanowisku pracy,
- inicjowanie i realizacja działań promujących usługi Urzędu na rzecz osób niepełnosprawnych na terenie działania PUP, wśród pracodawców oraz
w instytucjach zajmujących się aktywizacją zawodową osób niepełnosprawnych,
w szkołach skupiających osoby z orzeczoną niepełnosprawnością, w innych instytucjach, - współpraca z PCPR, Urzędem Miejskim, pracodawcami, jednostkami szkoleniowymi w zakresie bieżącej realizacji powierzonych zadań,
- prowadzenie poradnictwa zawodowego dla osób z orzeczoną niepełnosprawnością:
- udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w wyborze odpowiedniego zawodu lub miejsca pracy oraz w planowaniu kariery zawodowej, a także na przygotowaniu do lepszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu pracy poprzez:
- udzielanie informacji o zawodach, rynku pracy, możliwościach szkolenia
i kształcenia, umiejętnościach niezbędnych przy aktywnym poszukiwaniu pracy i samo zatrudnieniu, - udzielanie porad z wykorzystaniem standaryzowanych metod ułatwiających wybór zawodu, zmianę kwalifikacji, podjęcie lub zmianę pracy, w tym badaniu kompetencji, zainteresowań i uzdolnień zawodowych,
- kierowanie na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia,
- inicjowanie, organizowanie i prowadzenie grupowych porad zawodowych dla niepełnosprawnych osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
- udzielanie pracodawcom pomocy:
- w doborze kandydatów do pracy spośród bezrobotnych i poszukujących pracy,
- we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników przez udzielanie porad zawodowych,
- realizacja zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych:
- opracowywanie i realizacja, zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania problemów społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej
i zatrudnienia oraz przestrzegania praw osób niepełnosprawnych, - współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej tych osób,
- zlecanie zadań zgodnie z art. 36 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w części dotyczącej rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych,
- organizacja szkoleń osób niepełnosprawnych zarejestrowanych w PUP jako poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu,
- przyznawanie niepełnosprawnym osobom bezrobotnym i poszukującym pracy niepozostającym w zatrudnieniu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej lub na wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej oraz doradztwo organizacyjno - prawne i ekonomiczne w tym zakresie,
- dofinansowanie do 50% oprocentowania kredytu bankowego zaciągniętego przez osobę niepełnosprawną na kontynuowanie działalności gospodarczej,
- zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę w związku z przystosowaniem stanowisk pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych, adaptacji pomieszczeń,
a także zakupu lub adaptacji urządzeń do potrzeb tych osób, - zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę na zatrudnienie pracownika pomagającego pracownikowi niepełnosprawnemu w pracy w zakresie czynności ułatwiających komunikowanie się z otoczeniem oraz czynności trudnych lub niemożliwych do samodzielnego wykonania przez pracownika niepełnosprawnego na stanowisku pracy,
- zwrot poniesionych przez pracodawcę kosztów wyposażenia stanowiska pracy
w celu zatrudnienia skierowanych przez Urząd niepełnosprawnych osób bezrobotnych i poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu, - refundacja pracodawcy kosztów szkolenia osób niepełnosprawnych,
- rozkładanie na raty spłaty należności Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub odraczanie terminu ich spłaty,
- kierowanie osób niepełnosprawnych, które wymagają specjalistycznego programu szkolenia oraz rehabilitacji leczniczej i społecznej, do specjalistycznego ośrodka szkoleniowo – rehabilitacyjnego lub innej placówki szkoleniowej,
- współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów,
- doradztwo organizacyjno – prawne i ekonomiczne w zakresie działalności gospodarczej lub rolniczej podejmowanej przez osoby niepełnosprawne,
- współpraca z właściwym terenowo inspektorem pracy w zakresie oceny
i kontroli miejsc pracy osób niepełnosprawnych”.
- § 22 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„Do zakresu zadań podstawowych Radcy Prawnego należy realizacja postanowień ustawy z dnia 6 lipca 1982r. o radcach prawnych (t. jedn. Dz. U. z 2015r. poz. 507 z późn. zm.),
a w szczególności:
- prowadzenie spraw przed organami wymiaru sprawiedliwości,
- obsługa prawna PUP i nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawnych,
- udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych na potrzeby związane
z funkcjonowaniem Urzędu, - opiniowanie projektów zarządzeń, umów, pism i innych dokumentów,
- informowanie pracowników o obowiązujących przepisach prawnych i zachodzących w nich zmianach”.
- § 23 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„Do zakresu zadań podstawowych Działu Organizacji i Kadr w szczególności należy:
- opracowywanie projektów aktów normatywnych Dyrektora PUP oraz projektów regulaminów wewnętrznych m.in. Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu wynagradzania, Regulaminu pracy, Regulaminu planowania i ewidencjonowania zamówień publicznych,
- opracowywanie projektów planów pracy, planów szkoleń, planów zamówień publicznych, planów pracy powiatowej rady rynku pracy,
- projektowanie i nadzór nad funkcjonowaniem systemu obiegu informacji w Urzędzie,
- przygotowywanie i koordynacja posiedzeń Powiatowej Rady Rynku Pracy,
- obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora Urzędu,
- prowadzenie sekretariatu,
- gromadzenie i przechowywanie korespondencji Dyrektora Urzędu,
- obsługa kancelaryjna Urzędu – wdrażanie i nadzorowanie realizacji instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- obsługa i nadzór elektronicznego obiegu dokumentów w Urzędzie,
- rozpatrywanie skarg, wniosków oraz pism od obywateli,
- przygotowywanie całości dokumentacji do zamówień publicznych w oparciu
o obowiązujące przepisy prawa oraz regulamin udzielania zamówień publicznych, - prowadzenie archiwum Urzędu:
- archiwizacja dokumentów dotyczących bezrobotnych,
- archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem Urzędu,
- brakowanie akt,
- wydawanie zaświadczeń,
- podejmowanie działań – wniosków i propozycji mających na celu usprawnienie pracy urzędu i poprawy obsługi klientów,
- koordynowanie wdrożeń i modyfikacji systemów teleinformatycznych i technologii cyfrowych w Urzędzie,
- zabezpieczenie pracowników Urzędu w środki techniczno – biurowe,
- obsługa samochodu służbowego,
- zabezpieczanie, konserwacja nadzorowanie i ewidencjonowanie mienia i wyposażenia Urzędu,
- nadzór nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystania sprzętu komputerowego oraz rozwojem i eksploatacją sieci informatycznej i oprogramowania,
- administrowanie siecią komputerową i bazą danych,
- tworzenie bazy danych statystycznych,
- opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji
z zakresu rynku pracy i polityki kadrowej, - obsługa Biuletynu Informacji Publicznej,
- organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów,
- prowadzenie spraw i dokumentacji osób odbywających staż w PUP,
- prowadzenie spraw kadrowych związanych:
- z naborem konkursowym pracowników,
- ze służbą przygotowawczą nowoprzyjętych pracowników,
- z przeglądem kadrowym i ocenami okresowymi pracowników,
- z przeszeregowaniem i awansowaniem pracowników,
- z organizowaniem kursów, szkoleń i kształcenia pracowników,
- prowadzenie dokumentacji w zakresie spraw socjalnych uprawnionych osób w ramach ZFŚS,
- dyscyplina pracy,
- współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestrów centralnych na podstawie art. 4 ust. 4 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz w zakresie informatyzacji psz”.
- § 27 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„Do zakresu zadań podstawowych Działu Ewidencji i Informacji w szczególności należy:
- rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy, polegająca na:
- ustalaniu statusu osoby rejestrującej się,
- wprowadzaniu lub wczytywaniu przesłanych w formie elektronicznej danych osobowych osób ubiegających się o dokonanie rejestracji do bazy komputerowej lub aktualizowanie danych znajdujących się w bazie komputerowej,
- drukowaniu karty rejestracyjnej i przedstawieniu jej do podpisu,
- wyznaczaniu pierwszego terminu wizyty,
- zapoznanie bezrobotnego z oświadczeniem zawartym w karcie rejestracyjnej
i podpisanie go w obecności rejestratora, - kierowaniu osób rejestrujących się do odpowiednich komórek organizacyjnych,
- przyznawanie zasiłków z tytułu bezrobocia,
- wydawanie decyzji:
- o uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną,
- przyznaniu lub odmowie przyznania prawa do zasiłku,
- przyjmowanie zgłoszeń do ubezpieczenia zdrowotnego i społecznego osób bezrobotnych oraz ubezpieczenia zdrowotnego członków ich rodzin,
- ustalanie profili pomocy dla osób bezrobotnych,
- udzielanie informacji osobom bezrobotnym i poszukującym pracy dotyczących podstawowych praw i obowiązków przysługujących tym osobom,
- zawiadamianie organu Straży Granicznej lub wojewody o zarejestrowaniu osoby posiadającej zezwolenie na pobyt czasowy, o którym mowa w art. 114 ust. 1 i art. 126 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2013r. poz. 1650
z późn. zm.), albo wizę wydaną w celu wykonywania pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, - wysyłanie informacji wraz z otrzymaną kopią dokumentów do właściwych urzędów pracy o niestawieniu się osób bezrobotnych, które zmieniły miejsce zamieszkania,
- udzielanie odpowiedzi na listy od obywateli,
- kompleksowa informacja z zakresu funkcjonowania urzędu,
- udostępnianie odpowiednich druków i wzorów formularzy oraz pomoc przy ich wypełnianiu (pism, wniosków, podań, załączników),
- wydawanie dokumentów, których termin odbioru uzgodniono wcześniej
z interesantem i pracownikiem odpowiedzialnym za załatwienie danej sprawy, - udostępnianie klientom Urzędu informacji w formie broszur, ulotek, biuletynów, itp.,
- udzielanie informacji o realizowanych przez Centrum Aktywizacji Zawodowej zadaniach, świadczonych usługach i instrumentach rynku pracy,
- udostępnianie odpowiednich druków i wniosków na organizację programów rynku pracy,
- doradztwo w zakresie prawidłowego przygotowywania wniosków na organizację programów rynku pracy,
- sprawdzanie prawidłowości i kompletności sporządzanych wniosków,
- telefoniczna obsługa klientów systemu Zielona Linia (osób bezrobotnych
i poszukujących pracy, pracodawców)”.
- § 28 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„Zadania realizowane w ramach Centrum Aktywizacji Zawodowej w Filii PUP w Łapach:
Do zakresu zadań podstawowych Stanowiska ds. Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego w szczególności należy:
- opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego cześć powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, o której mowa w odrębnych przepisach,
- udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych,
- pozyskiwanie ofert pracy,
- upowszechnianie ofert pracy, w tym przez przekazywanie ofert pracy do internetowej bazy ofert pracy udostępnianej przez ministra właściwego do spraw pracy,
- udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, w związku ze zgłoszoną ofertą pracy,
- informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy oraz pracodawców o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy,
- inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy
z pracodawcami (giełdy pracy, targi pracy), - ustalenie profili pomocy dla bezrobotnych,
- przygotowanie i realizowanie Indywidualnego Planu Działania (IPD), dostosowanego do profilu pomocy,
- udzielanie bezrobotnym informacji o możliwościach i zakresie pomocy określonej w ustawie,
- informowanie bezrobotnych o przysługujących im prawach i obowiązkach,
- przedstawianie bezrobotnym ofert pracy i kierowanie ich do pracodawców,
- dobór i kierowanie osób bezrobotnych na subsydiowane miejsca pracy (w tym współfinansowane z EFS) oraz dobór osób na miejsca aktywizacji zawodowej,
- kierowanie bezrobotnych do realizatora działań aktywizacyjnych, któremu marszałek województwa zlecił wykonywanie działań aktywizacyjnych,
- inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy,
- współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy i informacji o usługach poradnictwa zawodowego,
- realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a – c ustawy z dnia
20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w szczególności przez:
- realizowanie działań sieci EURES we współpracy z ministrem właściwym
do spraw pracy, samorządami województw oraz innymi podmiotami uprawnionymi do realizacji działań sieci EURES, - realizowanie zadań związanych z udziałem w partnerstwach transgranicznych EURES na terenie działania tych partnerstw,
- realizowanie zadań związanych z międzynarodowym przepływem pracowników, wynikających z odrębnych przepisów, umów międzynarodowych i innych porozumień zawartych z partnerami zagranicznymi,
- badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca lub postępowaniem o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy, o którym mowa w art. 114 i art. 127 ustawy z dnia
12 grudnia 2013r. o cudzoziemcach, - realizowanie zadań związanych z podejmowaniem przez cudzoziemców pracy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
- współpraca z Bankiem Gospodarstwa Krajowego i pośrednikami finansowymi
w zakresie:
- opiniowania wniosków o udzielenie pożyczki na utworzenie stanowiska pracy dla osoby bezrobotnej odnośnie możliwości skierowania bezrobotnych na to stanowisko,
- kierowanie osób bezrobotnych na utworzone stanowiska pracy,
- współpraca ze Starostwem Powiatu Białostockiego i Urzędem Miejskim
w Białymstoku w sprawie aktywizacji repatriantów:
- wydawanie opinii dotyczącej predyspozycji repatrianta do wykonywania pracy,
- wydawanie opinii o braku wolnego miejsca pracy,
- współdziałanie z innymi powiatowymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach uzyskania zatrudnienia na terenie ich działania,
- współpraca z partnerami rynku pracy w celu zebrania informacji o strukturze gospodarczej i kierunkach rozwoju w danym rejonie, kierunkach kształcenia i sytuacji demograficznej,
- pozyskiwanie informacji z innych źródeł niezbędnych do oceny sytuacji na lokalnym rynku pracy,
- opracowywanie badań, analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby powiatowej rady rynku pracy oraz organów zatrudnienia,
- inicjowanie i realizowanie badań i analiz wykorzystywanych w działaniach prowadzonych przez urzędy pracy,
- współdziałanie z Powiatową Radą Rynku Pracy w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy,
- przetwarzanie informacji o bezrobotnych, poszukujących pracy i cudzoziemcach zamierzających wykonywać lub wykonujących pracę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w wyborze odpowiedniego zawodu lub miejsca pracy oraz w planowaniu rozwoju kariery zawodowej, a także na przygotowywaniu do lepszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu pracy, w szczególności na:
- udzielaniu informacji o zawodach, rynku pracy, możliwościach szkolenia
i kształcenia, umiejętnościach niezbędnych przy aktywnym poszukiwaniu pracy
i samozatrudnieniu, - udzielaniu porad z wykorzystaniem standaryzowanych metod ułatwiających wybór zawodu, zmianę kwalifikacji, podjęcie lub zmianę pracy, w tym badaniu kompetencji, zainteresowań i uzdolnień zawodowych,
- kierowaniu na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia,
- inicjowaniu, organizowaniu i prowadzeniu grupowych porad zawodowych dla bezrobotnych i poszukujących pracy,
- udzielanie pomocy pracodawcom:
- w doborze kandydatów do pracy spośród bezrobotnych i poszukujących pracy,
- we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników przez udzielanie porad zawodowych,
- inicjowanie, organizowanie i prowadzenie szkolenia z zakresu umiejętności poszukiwania pracy,
- współpraca z instytucjami działającymi na rzecz poradnictwa zawodowego,
- współpraca z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie świadczenia podstawowych usług rynku pracy, w tym w opracowywaniu i aktualizacji informacji zawodowych,
- opracowywanie materiałów informacyjno-promocyjnych dotyczących funkcjonowania Urzędu,
- współudział w realizowaniu projektów lokalnych w zakresie pośrednictwa pracy
i poradnictwa zawodowego, - ocena efektywności działań pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego”.
- W § 29 skreśla się punkt 23.
- § 31 ust. 1 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone do PUP pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. jedn. Dz. U. z 2014r. poz. 1114)”.
- § 37 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„1. Decyzje administracyjne oraz inne dokumenty zastrzeżone do właściwości rzeczowej i miejscowej organu zatrudnienia podpisują osoby pisemnie upoważnione przez Starostę, zgodnie z zakresem udzielonego upoważnienia.
- Akty normatywne dotyczące organizacji pracy PUP i dokumenty w sprawach pracowniczych podpisuje Dyrektor PUP.
- Pisma i inne dokumenty związane z bieżącą działalnością Urzędu podpisuje Dyrektor PUP lub osoby przez niego upoważnione z zastrzeżeniem ust. 4.
- Pisma związane z zakresem działania komórek organizacyjnych nadzorowanych przez Zastępcę Dyrektora podpisuje Zastępca Dyrektora.
- Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i oznaczania pism i dokumentów określa obowiązująca w PUP Instrukcja Kancelaryjna”.
§ 2
Schemat organizacyjny PUP stanowiący Załącznik Nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem do niniejszej uchwały.
§ 3
Wykonanie Uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2016r.
Podpisał:
Antoni Pełkowski - Starosta
Jolanta Den – Wicestarosta
Jan Kaczan – Członek Zarządu
Wiesław Pusz – Członek Zarządu
Metryka strony