URP Nr IV/36/2011

                              
UCHWAŁA Nr IV/36/2011
RADY POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO
z dnia 24 lutego 2011 roku
 
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego
Starostwa Powiatowego w Białymstoku
 
 
                Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zm.) – Rada Powiatu Białostockiego uchwala, co następuje:
 
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Białymstoku przyjętym Uchwałą Nr XXXIII/309/09 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 25 czerwca 2009 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 ust. 1 uchyla się pkt 8;
2) § 7 otrzymuje brzmienie:
      „§ 7.1. Wicestarosta zastępuje Starostę w czasie jego nieobecności.
 2. Kompetencje i zadania Wicestarosty określone są w zakresie czynności ustalonym przez Starostę”.
3) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8.1. Sekretarz zapewnia warunki organizacyjne umożliwiające sprawne wykonywanie zadań przez Radę, Zarząd i Starostę.
        2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
1)   sprawowanie nadzoru nad terminowym i prawidłowym przygotowywaniem przez poszczególne komórki organizacyjne projektów uchwał organów Powiatu oraz innych materiałów na sesje Rady i posiedzenia Zarządu,
2)   zapewnienie obsługi organizacyjnej i techniczno - biurowej organów Powiatu,
3)   opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych, w szczególności nowelizacji Statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa,
4)   wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego wykazu akt,
5)   organizowanie udostępniania informacji publicznej na wniosek,
6)   sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku i dyscypliny pracy, wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji w Starostwie,
7)   organizacja przyjmowania skarg i wniosków, koordynacja ich załatwiania oraz udzielania odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych,
8)   organizacja działalności kontrolnej w Starostwie, nadzorowanie postępowania administracyjnego w zakresie terminowości i zgodności z prawem załatwiania spraw obywateli,
9)   negocjowanie warunków porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego, innymi jednostkami i podmiotami,
10)    zapewnianie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników oraz poziomu i stylu pracy,
11)    sprawowanie merytorycznego i kontrolnego nadzoru nad wykonywaniem zadań przez Wydział Organizacyjny,
12)    nadzór nad gospodarką mieniem Starostwa i środkami budżetowymi przeznaczanymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania,
13)    analizowanie zmian przepisów prawa pod względem zakresu zadań nakładanych na Starostwo, proponowanie rozwiązań organizacyjnych niezbędnych do ich wykonywania,
14)       zapewnienie realizacji zadań Powiatu związanych z przeprowadzaniem wyborów powszechnych i referendów, współpraca z Państwową Komisją Wyborczą,
15)    wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę,
16)    doskonalenie form i metod pracy Starostwa,
17)    prowadzenie zbioru i rejestru porozumień zawieranych przez Powiat.
   3. Sekretarz sprawuje nadzór nad Archiwum Zakładowym, którego zadania i organizacja określona jest odrębnymi przepisami.
       4. Do zadań Sekretarza należy zapewnienie właściwej organizacji i prawidłowego funkcjonowania stanowiska d/s obsługi Rady i Zarządu Powiatu, które realizuje zadania polegające na:
1)                    obsłudze kancelaryjno-biurowej Rady Powiatu,
2)   organizacyjnym przygotowywaniu posiedzeń i obrad Rady, Zarządu, Komisji Stałych i doraźnych powoływanych przez Radę,
3)   opracowywaniu protokołów z obrad Rady, Zarządu i Komisji oraz ich przekazywanie do realizacji wg właściwości,
4)   prowadzeniu rejestrów uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu, wniosków i opinii Komisji, interpelacji i zapytań radnych,
5)   zapewnieniu terminowego przygotowania materiałów dla potrzeb Rady i jej Komisji oraz Zarządu przy współpracy dyrektorów wydziałów,
6)   opracowywaniu w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady okresowych informacji ocen i analiz działalności Rady i jej organów wewnętrznych,
7)   organizowaniu przyjęć obywateli przez Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących w sprawie skarg i wniosków,
8)   udostępnianiu informacji publicznych obywatelom z zakresu działania Rady i Zarządu Powiatu,
9)   prowadzeniu zbioru upoważnień udzielanych przez Zarząd Powiatu”.
 4) § 10 otrzymuje brzmienie:
 „§ 10.1. W skład Starostwa wchodzą następujące komórki organizacyjne, które przy znakowaniu spraw używają symboli:
             1) Sekretarz Powiatu                                                                       - SE
              2) Stanowisko ds. obsługi Rady i Zarządu Powiatu                             - RP
              3) Wydział Organizacyjny                                                                - OR
                       a)  Referat Organizacyjny                                                            - OR                                     
                       b)  Referat Administracyjno-Gospodarczy                                      - OR
                4) Wydział Budżetu i Finansów                                                           - FN
                    a)  Referat Księgowości                                                                - FNK
                    b)  Referat Budżetu                                                                     - FNB
                    c)  Stanowisko ds. Projektów Unii Europejskiej                               - FNU
               5) Wydział Architektury                                                                      - AR
               6) Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości                                    - GKN
                   a) Referat Geodezji, Ewidencji Gruntów i Budynków                         - GKNI
                   b) Referat Gospodarki Gruntami Nierolnymi                                     - GKNII
                   c) Referat Gospodarki Gruntami Rolnymi                                         - GKNIII
               7) Wydział Rolnictwa, Środowiska, Rozwoju Obszarów Wiejskich            - RŚ
                   a) Referat Rozwoju Obszarów Wiejskich i Promocji                           - RŚ
                   b) Referat ds. Ochrony Środowiska                                                 - RŚ
                   c) Geolog Powiatowy                                                                      - RŚ
               8) Wydział Spraw Społecznych i Zarządzania Kryzysowego                   - SP
               9) Wydział Komunikacji                                                                     - KOM
                   a)  Referat Rejestracji Pojazdów                                                     - KOM
                   b)  Referat Praw Jazdy                                                                   - KOM
                   c)  Stanowisko d/s Transportu Ośrodków i Szkolenia
                       Kierowców i Stacji Kontroli Pojazdów                                           - KOM
             10) Samodzielne stanowisko d/s pracowniczych                                      - KS
             11) Samodzielne stanowisko d/s audytu i kontroli wewnętrznej                - AK
       12) Samodzielne stanowisko d/s zarządzania ruchem na drogach  powiatowych i gminnych   - ZR
              13) Zespół Radców Prawnych                                                                - ZRP
              14) Zespół ds. ochrony informacji niejawnych "pion ochrony"                   - IN 
                  a) Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych                            - IN
   b) Kierownik kancelarii niejawnej                                                 - IN                                          
   c) Inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego                          - IN
             15) Archiwum Zakładowe                                                                       - AZ
              2.  Poza strukturą Wydziałów działa Powiatowy Rzecznik Konsumentów - PRK”
        5) § 19 otrzymuje brzmienie:
             „§ 19. Do zakresu działania WYDZIAŁU ORGANIZACYJNEGO należą sprawy związane z zapewnieniem właściwej organizacji oraz sprawnego i prawidłowego funkcjonowania Starostwa, a w szczególności:
1)   prowadzenie kancelarii Ogólnej Starostwa, obsługa Sekretariatu Starosty i Wicestarosty, prowadzenie Biura Obsługi Interesanta,
2)   prowadzenie zbiorów i rejestrów: upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty oraz aktów normatywnych wewnętrznych,
3)   inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy w Starostwie,
4)   przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego,
5)   administrowanie budynkami i gospodarowanie mieniem ruchomym Starostwa Powiatowego, organizowanie gospodarki transportowej Starostwa,
6)   prowadzenie ewidencji składników majątkowych,
7)   prowadzenie spraw z tytułu gospodarczego korzystania ze środowiskaprzez Starostwo,
8)   zapewnienie warunków organizacyjnych w celu właściwego dozoru mienia, kierowanie pracą pracowników obsługi w administrowanych nieruchomościach,
9)   prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo- technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
10)    załatwianie spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami oraz flagowaniem,
11)    prowadzenie i koordynowanie spraw z zakresu zamówień publicznych,
12)    prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej, umieszczanie i utrzymywanie w stałej aktualności informacji wizualnej w siedzibach Starostwa,
13)    zapewnienie obsługi informatycznej Starostwa,
14)    prowadzenie ewidencji oprogramowania, nadzorowanie jego legalności,
15)    organizacja ochrony danych osobowych w Starostwie, współdziałanie w tym zakresie z GIODO,
16)    realizacja zadań związanych z ochroną przeciwpożarową,
17)    koordynowanie ubezpieczeń majątku i odpowiedzialności cywilnej”.
 
            6) § 30 otrzymuje brzmienie:
                       „§ 30. Do zakresu działania „PIONU OCHRONY” należy w szczególności:
1)zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
2)kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
3)zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka,
4)prowadzenie kancelarii niejawnej,
5)opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w Starostwie oraz nadzorowanie jego realizacji,
6)prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych i wydawanie zaświadczeń ,
7)prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających i wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa,
8)wyjaśnianie okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych,
9)prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych,
10)     współpraca z właściwą Delegaturą Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego,
11)     weryfikacja i bieżąca kontrola zgodności funkcjonowania systemu teleinformatycznego ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeństwa oraz przestrzegania procedur bezpiecznej eksploatacji”.
     
        7) § 43 otrzymuje brzmienie:
                „§ 43. Zasady podpisywania pism reguluje zarządzenie Starosty”.
                  8) Uchyla się § 44 i § 45, a następne paragrafy regulaminu otrzymują odpowiednio kolejną numerację.
 9) Schemat organizacyjny Starostwa Powiatowego w Białymstoku stanowiący załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.
 
§ 2
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2011 roku.
 
 
Podpisał: Sławomir Gołaszewski
                    Przewodniczący Rady

Metryka strony

Podmiot udostępniający informacje: Sławomir Gołaszewski-Przewodniczący Rady

Opublikował: Agnieszka Mudzińska

Data wytworzenia informacji / dokumentu: 24-02-2011

Data udostępnienia w BIP: 03-03-2011 00:00

Data modyfikacji informacji: 07-04-2011 12:01