UZP Nr 517/10

      UCHWAŁA   NR 517/10
ZARZĄDU POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO
Z DNIA 29 kwietnia 2010 roku
 
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego
Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku
 
 
           Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), Zarząd Powiatu Białostockiego postanawia co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku, stanowiącym załącznik do uchwały n 124/07 Zarządu Powiatu Białostockiego z dnia 6 września2007 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:
1) W rozdziale II
      § 5 pkt. 19 otrzymuje brzmienie:
 
19)   przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu w sprawie wyrażenia opinii odnośnie projektów likwidacji linii kolejowych lub ich części – na podstawie ustawy z dnia 8 września 2000r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego – Polskie Koleje Państwowe ( tekst jedn. Dz. U. z 2000r. Nr 84, poz. 948 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 28 marca 2003r. o transporcie kolejowym (tekst jedn. Dz. U. z 2007r. Nr 16, poz. 94 z późn. zm.).
 
2) W rozdziale III
     § 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
1. W skład PZD w Białymstoku wchodzą następujące komórki organizacyjne, które przy oznakowaniu spraw używają symboli:
1) Dyrektor
2) Zastępca Dyrektora
3) Główny Księgowy                     - FK
4) Radca Prawny                          - RP
5) Sekcja Techniczna                    - ST/D, - ST/M
6) Stanowisko ds. BHP                  - BHP
7) Stanowisko ds. księgowości
8) Sekcja Kadr, Administracji, Archiwum i BHP     - SKA
9) Obwód Drogowo- Mostowy w Białymstoku obejmujący zasięgiem gminy: Zawady, Tykocin, Dobrzyniewo Kościelne, Choroszcz, Wasilków, Czarna Białostocka, Supraśl - ODM/B
10) Obwód Drogowo- Mostowy w Surażu obejmujący zasięgiem gminy: Suraż, Poświętne, Łapy, Turośń Kościelna, Juchnowiec – ODM/S
11) Obwód Drogowo- Mostowy Michałowo obejmujący zasięgiem gminy: Michałowo, Gródek, Zabudów - ODM/M
12) Samodzielne stanowisko ds. zamówień publicznych - ZP
13) Samodzielne stanowisko ds. gospodarki gruntami na drogach powiatowych - GG
 
3) W rozdziale IV
    w § 11
- ust. 1 otrzymuje brzmienie:
1. Główny księgowy PZD odpowiada za budżet i gospodarkę finansowo – księgową zgodnie z ustawą o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009r. (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).
 
 
 
 
- ust. 2 otrzymuje brzmienie:
2. Radca prawny wykonuje obsługę prawną PZD zgodnie z ustawą o radcach prawnych z dnia 6 lipca 1982r. (tekst jedn. Dz. U. z 2010r. Nr 10, poz. 65).
 
- w ust. 3 skreśla się pkt. 7
- ust. 7a określa się jako ust. 8, który otrzymuje następujące brzmienie:
8. Do zadań samodzielnego stanowiska ds. zamówień publicznych należy prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień, a w szczególności przygotowywanie dokumentów przetargowych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. (tekst jedn. Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), udział w pracach Komisji Przetargowej oraz sporządzanie umów.
 
- dodaje się ust. 9 i ust. 10 w brzmieniu:
 
9. Do zadań samodzielnego stanowiska ds. gospodarki gruntami na drogach powiatowych należy w   szczególności:
 1) prowadzenie spraw związanych z gospodarką gruntami i innymi nieruchomościami pozostającymi w zarządzie PZD;
 2) we współpracy z Wydziałem Geodezji Katastru i Nieruchomości Starostwa Powiatowego oraz Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej regulacja stanu prawnego gruntów zajętych pod drogi powiatowe, w tym:
a)     nabywanie gruntów, wnioskowanie o ich wywłaszczenie na rzecz powiatu z przeznaczeniem pod pas drogowy;
b)     prowadzenie ewidencji gruntów;
c)     przygotowywanie dokumentacji i występowanie z wnioskami o dokonanie podziału lub scalenie nieruchomości;
d)     wnioskowanie o uwłaszczenie powiatu w stosunku do nieruchomości zajętych pod drogi, przygotowywanie niezbędnej dokumentacji i występowanie z wnioskami do stosownych organów.
10. Schemat organizacyjny Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
 
§ 2
Uchwala się jednolity tekst Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
Popisał:
Wiesław Pusz – Starosta
Adam Kamiński – Wicestarosta
Barbara Grabowska – Członek Zarządu
Jarosław Wądołowski – Członek Zarządu
  
 
Załącznik do uchwały nr 517/10
Zarządu Powiatu Białostockiego
Z dnia 29 kwietnia 2010 roku
 
 
 
Regulamin Organizacyjny
Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku
(tekst jednolity)
 
 
 
I. Postanowienia ogólne
 
§ 1
Regulamin organizacyjny Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku określa organizację, zasady działania, zadania, organizację wewnętrzną Powiatowego Zarządu Dróg wBiałymstoku zwanego dalej w skrócie PZD.
§ 2
PZD w Białymstoku działa na podstawie:
1)     ustawy z 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym  (tekst jedn. Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.),;
2)      ustawy z 21 marca 1985r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007r. Nr 19, poz. 115 z późn. zm.);
3)     ustawy z 16 grudnia 2005r. o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego ( Dz. U. z 2005r. Nr 267, poz. 2251 z późn. zm.);
4)     rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 28 grudnia 1998r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia wykazu instytucji i jednostek organizacyjnych podległych lub podporządkowanych właściwym ministrom i centralnym organom administracji rządowej, wojewodom i innym terenowym organom administracji rządowej albo przez nich nadzorowanych przekazywanych określonym jednostkom samorządu terytorialnego (Dz. U. z 1998r. Nr 165, poz. 1203);
5)     uchwały Nr V/14/99 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 6 lutego 1999r. w sprawie utworzenia Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku, oraz uchwały Nr VII/29/99 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 29 kwietnia 1999r. w sprawie zmiany uchwały Nr V/14/99 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 6 lutego 1999r. w sprawie utworzenia Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku.
 
§ 3
1.     PZD jest jednostką budżetową, podległą Zarządowi Powiatu Białostockiego, wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej.
2.   Działalność PZD w Białymstoku obejmuje teren powiatu białostockiego.
 
 
II. Zadania Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku
 
§ 4
PZD powołany jest do zarządzania drogami powiatowymi.
 
§ 5
Do zakresu działania PZD należy w szczególności:
2)     opracowywanieprojektów planów budowy, utrzymania, ochrony dróg i obiektów mostowych oraz ich finansowania;
3)     opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej;
4)     pełnienie funkcji inwestora;
5)     utrzymywanie nawierzchni chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń zawiązanych z drogą;
6)     realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
7)     przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;
8)     koordynacja robót w pasie drogowym;
8)     wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w przepisach oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych;
9)     prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych;
10)   przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych;
11)   wykonywanie robót  i interwencyjnych robót utrzymaniowych i zabezpieczających;
12)   przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;
13)   przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg;
14)   wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie drogi i obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
15)   dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;
16)   sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym,
17)   we współpracy z Wydziałem Geodezji, Katastru i Nieruchomości Starostwa Powiatowego prowadzenie gospodarki gruntami i innymi nieruchomościami pozostającymi w zarządzie organu zarządzającego drogą w tym:
a) nabywanie gruntów, wnioskowanie o ich wywłaszczenie na rzecz powiatu z przeznaczeniem pod pas drogowy, przygotowywanie dokumentacji i występowanie z wnioskami o dokonanie podziału lub scalenia nieruchomości;
b) wnioskowanie o uwłaszczenie powiatu w stosunku do nieruchomości zajętych pod drogi, przygotowywanie dokumentacji i występowanie z wnioskami do stosownych organów;
18)   uzgadnianie tras i czasu procesji i pielgrzymek na drogach powiatowych w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego na podstawie ustaw o stosunku Państwa do kościołów wyznaniowych;
19)   przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu w sprawie wyrażenia opinii odnośnie projektów likwidacji linii kolejowych lub ich części – na podstawie ustawy z dnia 8 września 2000r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego – Polskie Koleje Państwowe (tekst jedn. Dz. U. z 2000r. Nr 84, poz. 948 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 28 marca 2003r. o transporcie kolejowym (tekst jedn. Dz. U. z 2007r. Nr 16, poz. 94 z późn. zm.).
 
III. Organizacja Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku
 
§ 6
1.     PZD w Białymstoku kieruje Dyrektor, który wykonuje swoje zadania przy pomocy Zastępcy Dyrektora i Głównego Księgowego.
2.     Dyrektor PZD jest zatrudniany i zwalniany przez Zarząd Powiatu.
 
§ 7
Na podstawie upoważnienia Zarządu Powiatu:
1.     Dyrektor PZD jest upoważniony do:
1)     składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności PZD,
2)     wydawania decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej należących do zakresu działania PZD.
2. Zastępca Dyrektora PZD jest upoważniony do wydawania decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej należących do zakresu działania PZD.
 
§ 8
Obowiązki dyrektora jako pracodawcy, obowiązki pracowników, zasady dyscypliny pracy oraz inne sprawy związane ze stosunkiem pracy określa regulamin pracy PZD.
 
§ 9
1. W skład PZD w Białymstoku wchodzą następujące komórki organizacyjne, które przy oznakowaniu   spraw używają symboli:
1) Dyrektor
2) Zastępca Dyrektora
3) Główny Księgowy                     - FK
4) Radca Prawny                          - RP
5) Sekcja Techniczna                    - ST/D, - ST/M
6) Stanowisko ds. BHP                  - BHP
7) Stanowisko ds. księgowości
8) Sekcja ds. Kadr, Administracji, Archiwum i BHP     - SKA
9) Obwód Drogowo- Mostowy w Białymstoku obejmujący zasięgiem gminy: Zawady, Tykocin, Dobrzyniewo Kościelne, Choroszcz, Wasilków, Czarna Białostocka, Supraśl - ODM/B
10) Obwód Drogowo- Mostowy w Surażu obejmujący zasięgiem gminy: Suraż, Poświętne, Łapy, Turośń Kościelna, Juchnowiec – ODM/S
11) Obwód Drogowo- Mostowy Michałowo obejmujący zasięgiem gminy: Michałowo, Gródek, Zabudów - ODM/M
12)   Samodzielne stanowisko ds. zamówień publicznych - ZP
13)   Samodzielne stanowisko ds. gospodarki gruntami na drogach powiatowych - GG
2. Pracą sekcji kieruje kierownik sekcji, a pracą obwodów kierownik obwodu, zatrudniani przez Dyrektora PZD.
 
 
IV. Zakres działania komórek organizacyjnych i stanowisk pracy
 
§ 10
1.     Dyrektor odpowiada za całokształt działalności PZD.
2.     Podział zadań między Dyrektorem, a jego zastępcą określa Dyrektor PZD po zaopiniowaniu przez Zarząd Powiatu.
 
§ 11
1. Główny księgowy PZD odpowiada za budżet i gospodarkę finansowo – księgową zgodnie z ustawą o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009r. (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).
2. Radca prawny wykonuje obsługę prawną PZD zgodnie z ustawą o radcach prawnych z dnia 6 lipca 1982r. (tekst jedn. Dz. U. z 2010r. Nr 10, poz. 65).
3. Do zadań Sekcji Technicznej należy:
1) prowadzenie ewidencji i wykazów dróg powiatowych oraz wykazów i ksiąg obiektów mostowych, a także gromadzenie danych technicznych i eksploatacyjnych dróg i mostów;
2) prowadzenie przeglądów dróg i obiektów mostowych, zbieranie informacji, czuwanie nad stanem technicznym dróg, obiektów mostowych i przepustów, zabezpieczanie sprawności komunikacyjnej oraz informowanie w tym zakresie Zarządu Powiatu;
3) nadzór nad realizacją bieżących zadań obwodów drogowo-mostowych;
4) opracowywanie planów bieżącego utrzymania dróg, obiektów mostowych i budynków, planów remontów i budowy dróg oraz planów remontów obiektów mostowych i budynków oraz planów inwestycji;
5) zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych prowadzenie we współpracy z samodzielnym stanowiskiem ds. zamówień publicznych przetargów z zakresu bieżącego utrzymania dróg i obiektów mostowych, remontów i budowy dróg, remontów obiektów mostowych, a także robót drogowych i mostowych o charakterze inwestycyjnym i zawierania umów;  
6) prowadzenie spraw związanych z ochroną dróg, m.in. zezwoleń na wykonywanie robót w pasach drogowych, zajęcie pasa drogowego, zezwoleń na lokalizację obiektów budowlanych, zjazdów, urządzeń przy drogach, opiniowanie projektów organizacji ruchu, uzgadnianie imprez o charakterze religijnym, wydawanie zezwoleń na przejazdy pojazdów ponadnormatywnych;
7) (skreślony);
9) uczestnictwo w pracach powiatowego komitetu przeciwpowodziowego w zakresie przeciwpowodziowej i przeciwlodowej ochrony mostów;
10)    kontrola realizacji robót prowadzonych na drogach powiatowych.
4. Do zakresu działania Obwodów Drogowo-Mostowychnależy:
1)   nadzór i kontrola przestrzegania przepisów porządkowych na drogach imostach w szczególności w zakresie składowania materiałów i umieszczania urządzeń w pasie drogowym, dopuszczalnych nacisków na oś, masy, nośności (przy współudziale policji), kontrolowanie zgodności uzgodnień lokalizacji obiektów telekomunikacyjnych, energetycznych, ciepłowniczych w stosunku do dróg oraz informowanie o naruszeniach Dyrektora PZD;
2)   dokumentowanie naruszeń pasa drogowego, wprowadzanie na polecenie Dyrektora PZD ograniczeń ruchu, kontrolowanie obiektów przydrożnych;
3)   interwencyjne uzupełnianie oznakowaniadróg i mostów, doraźne uzupełnianie ubytków w nawierzchniach dróg lub ich naprawa, doraźne naprawy uszkodzeń poboczy, skarp, nasypów;
4)   usuwanie z korony drogi i poboczy przeszkód zagrażających bezpieczeństwu i zanieczyszczeń;
5)   kierowanie robotami zimowego i letniego utrzymania dróg i mostów w zakresie określonym przez Dyrektora PZD;
6)   utrzymywanie urządzeń drogowych m.in. znaków, słupków hektometrycznych, parkingów, miejsc postojowych oraz zieleni przydrożnej w zakresie robót interwencyjnych;
7)   prowadzenie prac interwencyjnych na drogach, obiektach mostowych i przepustach;
8)   konserwacja bieżąca mostów;
9)   wykonywanie drobnych remontów obiektów budowlanych PZD;
10)    utrzymywanie we właściwym stanie środków transportowych i sprzętowych użytkowanych przez obwód.
5. Sekcja Kadr, Administracji, Archiwum i BHP wykonuje obowiązki w zakresie:
1)     spraw osobowych pracowników, zatrudniania, realizacji funduszu płac, kart wynagrodzeń pracowników PZD, oraz spraw związanych z dyscypliną pracy;
2)     zaopatrzenia;
3)     gospodarki pojazdami będącymi w dyspozycji PZD;
4)     prowadzenia archiwum PZD.
6. Do zadań stanowiska pracy ds. księgowości należy:
1)     prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej;
2)     prowadzenia kasy;
3)     rozliczanie inwentaryzacji;
4)     kontrola prawidłowości przepływu dokumentów finansowych zgodnie z instrukcją obiegu dokumentów;
5)     działania analityczno-sprawozdawcze oraz przygotowywanie informacji na potrzeby Zarządu Powiatu i Skarbnika.
7. Do zadań stanowiska ds. BHP należy prowadzenie w zakładzie pracy spraw BHP, a w szczególności wykonywanie bieżącej kontroli, analizy i oceny stanowisk pracy, maszyn i urządzeń pod względem bhp oraz warunków pracy na poszczególnych stanowiskach.
      8. Do zadań samodzielnego stanowiska ds. zamówień publicznych należy prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień, a w szczególności przygotowywanie dokumentów przetargowych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz. U. z 2007r. Nr , poz. 1163 z późn. zm.), udział w pracach Komisji Przetargowej oraz sporządzanie umów.
9. Do zadań samodzielnego stanowiska ds. gospodarki gruntami na drogach powiatowych należy w       szczególności:
 1)   prowadzenie spraw związanych z gospodarką gruntami i innymi nieruchomościami pozostającymi w zarządzie PZD;
 2) we współpracy z Wydziałem Geodezji Katastru i Nieruchomości Starostwa Powiatowego oraz Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej regulacja stanu prawnego gruntów zajętych pod drogi powiatowe, w tym:
a)     nabywanie gruntów, wnioskowanie o ich wywłaszczenie na rzecz powiatu z przeznaczeniem pod pas drogowy;
b)     prowadzenie ewidencji gruntów;
c)     przygotowywanie dokumentacji i występowanie z wnioskami o dokonanie podziału lub scalenie nieruchomości;
d)     wnioskowanie o uwłaszczenie powiatu w stosunku do nieruchomości zajętych pod drogi, przygotowywanie niezbędnej dokumentacji i występowanie z wnioskami do stosownych organów.
10. Schemat organizacyjny Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
 
 
V. Nadzór i kontrola
§ 12
1. Nadzór nad PZD sprawuje Zarząd Powiatu Białostockiego.
2.    Kontrolę działalności PZD sprawują na polecenia Zarządu Powiatu Wydziały Starostwa Powiatowego:
w zakresie przestrzegania przepisów kpa, dyscypliny pracy, tajemnicy państwowej i służbowej, instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej – Wydział Organizacyjny,
w zakresie prawidłowości gospodarowania środkami budżetowymi – Wydział Finansowy.
3.    Na żądanie Zarządu Powiatu Dyrektor PZD przedkłada w każdym czasie informację o realizowanych zadaniach.
4.    Kontrolę wewnętrzną PZD sprawuje Dyrektor PZD.
 
 VI. Organizacja przyjęć interesantów w szczególności w sprawach skarg i wniosków
 
§ 13
1.     Dyrektor PZD, jego Zastępca przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach 10.00-15.00.
2.     Pracownicy PZD przyjmują interesantów również w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy PZD.
3.     PZD w Białymstoku prowadzi rejestr skarg i wniosków.
4.     Dyrektor PZD jest odpowiedzialny za wszechstronne wyjaśnienie i załatwianie skarg i wniosków.
 
 
VII. Zasady podpisywania pism
 
§ 14
1.     Do podpisu Dyrektora PZD zastrzeżone są:
- pisma w sprawach należących do Dyrektora na podstawie niniejszego regulaminu i upoważnień     Zarządu Powiatu,
- decyzje w sprawach osobowych pracowników PZD,
- pisma adresowane do Rady, Zarządu Powiatu i Starosty,
- korespondencja kierowana do Wojewody, Marszałka Sejmiku i instytucji szczebla centralnego   wymaga uzgodnienia z Zarządem Powiatu.
2.     Dyrektor PZD może upoważnić pracowników, w szczególności kierowników Sekcji i Obwodów do podpisywania pism.
3.     Pracownicy opracowujący pisma parafują je swoim podpisem umieszczonym pod tekstem z lewej strony.
 
 
VIII. Postanowienia końcowe
 
§ 15
1.     Szczegółowe zakresy czynności pracowników PZD na podstawie niniejszego Regulaminu ustala Dyrektor PZD.
2.     Dyrektor PZD obowiązany jest zapoznać pracowników PZD z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
 
 
Podpisał:
Wiesław Pusz – Starosta

Metryka strony

Podmiot udostępniający informacje: Wiesław Pusz – Starosta Adam Kamiński – Wicestarosta Barbara Grabowska – Członek Zarządu Jarosław Wądołowski – Członek Zarządu

Opublikował: Agnieszka Mudzińska

Data wytworzenia informacji / dokumentu: 29-04-2010

Data udostępnienia w BIP: 06-05-2010 09:06

Data modyfikacji informacji: 06-05-2010 09:06