UZP Nr 201/2012

Uchwała Nr 201/2012
Zarządu Powiatu Białostockiego
z dnia 5 stycznia 2012 roku
 
 
 
 
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku
 
 
 
 
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) w związku z § 6 uchwały Nr XL / 358 / 06 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 25 maja 2006r. w sprawie Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku (Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego Nr 172, poz. 1613 z późn. zm.) Zarząd Powiatu uchwala, co następuje:
 
 
 
§ 1. Nadaje się Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku Regulamin Organizacyjny stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
 
§ 2. Z dniem 31 grudnia 2011r. traci moc Uchwała Nr 144/07 Zarządu Powiatu Białostockiego z dnia 30 października 2007r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku, zmieniona Uchwałami: Nr 246/08 z dnia 19 czerwca 2008r., Nr 311/08 z dnia 19 listopada 2008r.
 
§ 3. Wykonanie Uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku.
 
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 01 stycznia 2012r.
 
Podpisał:
Wiesław Pusz - Starosta
Barbara Grabowska – Członek Zarządu
Jarosław Wądołowski – Członek Zarządu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik
do Uchwały Nr 201/2012
Zarządu Powiatu Białostockiego
z dnia 5 stycznia 2012r.
 
Regulamin Organizacyjny
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku
 
I. Postanowienia ogólne
 
§ 1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku zwany dalej Regulaminem określa:
1)     zadania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku zwanego dalej Centrum;
2)     organizację wewnętrzną Centrum.
 
§ 2. Centrum działa na podstawie następujących aktów prawnych:
1)     ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.);
2)     ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.)
3)     uchwały Nr V/13/99 Rady Powiatu Białostockiego z 6 lutego 1999 r. w sprawie utworzenia Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku, zmienionej uchwałą Nr VI/23/99 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 25 marca 1999 r. w sprawie zmiany uchwały Nr V/13/99 Rady Powiatu Białostockiego z 6 lutego 1999 r. w sprawie utworzenia Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku;
4)     uchwały Nr XL / 358 / 2006 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 25 maja 2006r. w sprawie Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku (Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego Nr 172, poz. 1613 z późn. zm.).
 
§ 3. 1. Centrum jest jednostką organizacyjną pomocy społecznej Powiatu Białostockiego
podporządkowaną bezpośrednio Zarządowi Powiatu Białostockiego.
2.     Obszar działania Centrum obejmuje teren Powiatu Białostockiego.
 
§ 4. 1. Centrum jest wyznaczonym przez Starostę Powiatu Białostockiego organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej, o którym mowa w art. 76 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 149 poz. 887 z późn. zm.) zgodnie z Zarządzeniem Nr 36/2011 Starosty Powiatu Białostockiego z dnia 29 września 2011r. w sprawie wyznaczenia organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
2. Dyrektor Centrum tworzy zespół do spraw pieczy zastępczej.
3. Dyrektor Centrum wyznacza koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej.
 
§ 5. Centrum realizuje zadania Ośrodka Interwencji Kryzysowej.
 
§ 6. 1. Pracami Centrum kieruje Dyrektor.
2. Dyrektora Centrum zatrudnia i zwalnia Zarząd Powiatu Białostockiego.
3. Zwierzchnikiem służbowym Dyrektora Centrum jest Starosta Powiatu Białostockiego
 
§ 7. Siedzibą Centrum jest miasto Białystok, ul. Borsucza 2.
 
 
 
 
II. Cele i zadania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
 
§ 8. Centrum realizuje zadania własne powiatu z zakresu pomocy społecznej, a w szczególności:
1)       opracowanie i realizacja powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka - po konsultacji z właściwymi terytorialnie gminami;
2)     prowadzenie specjalistycznego poradnictwa;
3)     przyznawanie pomocy pieniężnej na usamodzielnienie oraz na kontynuowanie nauki osobom opuszczającym domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze;
4)     pomoc w integracji ze środowiskiem osób mających trudności w przystosowaniu się do życia, młodzieży opuszczającej domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze, mających braki w przystosowaniu się;
5)     pomoc cudzoziemcom, którzy uzyskali Rzeczpospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, mającym trudności w integracji ze środowiskiem;
6)     prowadzenie i rozwój infrastruktury domów pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym oraz umieszczanie w nich skierowanych osób;
7)     prowadzenie mieszkań chronionych dla osób z terenu więcej niż jednej gminy oraz powiatowych ośrodków wsparcia, w tym domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, z wyłączeniem środowiskowych domów samopomocy i innych ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
8)     prowadzenie ośrodków interwencji kryzysowej;
9)     udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach;
10)   szkolenie i doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznej z terenu powiatu
11)   doradztwo metodyczne dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu;
12)   podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych;
13)   sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, również w formie dokumentu elektronicznego, z zastosowaniem systemu informatycznego;
14)   sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej;
 
§ 9. Centrum realizuje zadania powiatu z zakresu administracji rządowej dotyczące pomocy społecznej, a w szczególności:
1)     pomoc cudzoziemcom, którzy uzyskali Rzeczpospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, w zakresie indywidualnego programu integracji oraz opłacanie za te osoby składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia;
2)     prowadzenie i rozwój infrastruktury ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
3)realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
4)udzielanie cudzoziemcom, o których mowa w art. 5a ustawy o pomocy społecznej, pomocy w zakresie interwencji kryzysowej;
 
§ 10. Centrum realizuje zadania własne powiatu w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, a w szczególności:
1) opracowanie i realizacja powiatowego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie;
2) opracowywanie i realizacja programów służących działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielanie specjalistycznej pomocy, zwłaszcza w zakresie promowania i wdrożenia prawidłowych metod wychowawczych stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie we współpracy z innymi właściwymi jednostkami;
3) zapewnienie osobom dotkniętym przemocą w rodzinie miejsc w ośrodkach wsparcia;
4) zapewnienie osobom dotkniętym przemocą w rodzinie miejsc w ośrodkach interwencji kryzysowej.
 
§ 11. Centrum realizuje zadania powiatu z zakresu administracji rządowej dotyczące przeciwdziałania przemocy w rodzinie pomocy, a w szczególności:
1) tworzenie i prowadzenie specjalistycznych ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie;
2) opracowywanie i realizacja programów korekcyjno – edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie.
 
§ 12. Centrum realizuje zadania powiatu z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, a w szczególności:
1) opracowywanie i realizacja, zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania problemów społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie:
1.1. rehabilitacji społecznej,
1.2. przestrzegania praw osób niepełnosprawnych;
2)     współpraca z instytucjami administracji rządowej i samorządowej w opracowywaniu i realizacji programów o których mowa w pkt 1;
3)     udostępnianie na potrzeby Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych i samorządu województwa oraz przekazywanie właściwemu wojewodzie uchwalonych przez Radę Powiatu programów o których mowa w pkt 1 oraz rocznej informacji z ich realizacji;
4) podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności;
5) opracowywanie i przedstawianie planów zadań i informacji z prowadzonej działalności oraz ich udostępnianie na potrzeby samorządu województwa;
6) współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób              niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej tych osób;
7) dofinansowanie:
7.1. uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,
7.2. sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych,
7.3. zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów,
7.4   likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,
7.5. rehabilitacji dzieci i młodzieży;
8) dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej oraz kontrola ich funkcjonowania;
9) obsługa Powiatowej Społecznej Rady Do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
 
§ 13. Centrum realizuje zadania własne powiatu z zakresu pieczy zastępczej, a w szczególności:
1)   opracowanie i realizacja 3-letnich powiatowych programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej, zawierających między innymi coroczny limit rodzin zastępczych zawodowych;
2) zapewnienie dzieciom pieczy zastępczej w rodzinach zastępczych, rodzinnych domach dziecka oraz w placówkach opiekuńczo-wychowawczych;
3)   organizowanie wsparcia osobom usamodzielnianym opuszczającym rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka oraz placówki opiekuńczo-wychowawcze i regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne przez wspieranie procesu usamodzielnienia;
4)   tworzenie warunków do powstawania i działania rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka i rodzin pomocowych;
5) prowadzenie placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz placówek wsparcia dziennego o zasięgu ponadgminnym;
6) organizowanie szkoleń dla rodzin zastępczych, prowadzących rodzinne domy dziecka, rodzin pomocowych i dyrektorów placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego oraz kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka lub pełnienia funkcji dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego;
7)   organizowanie wsparcia dla rodzinnej pieczy zastępczej, w szczególności przez tworzenie warunków do powstawania:
7.1. grup wsparcia,
7.2. specjalistycznego poradnictwa;
8)   powoływanie centrów administracyjnych do obsługi placówek opiekuńczo-wychowawczych;
9)   zapewnienie przeprowadzenia przyjętemu do pieczy zastępczej dziecku niezbędnych badań lekarskich;
10) prowadzenie rejestru danych o osobach zakwalifikowanych do pełnienia funkcji i pełniących funkcję: rodziny zastępczej zawodowej lub rodziny zastępczej niezawodowej oraz prowadzących rodzinny dom dziecka;
11) kompletowanie we współpracy z właściwym ośrodkiem pomocy społecznej dokumentacji związanej z przygotowaniem dziecka do umieszczenia w rodzinie zastępczej albo rodzinnym domu dziecka;
12) finansowanie:
12.1. świadczeń pieniężnych dotyczących dzieci z terenu powiatu, umieszczonych w rodzinach zastępczych, rodzinnych domach dziecka, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówkach opiekuńczo-terapeutycznych, interwencyjnych ośrodkach preadopcyjnych lub rodzinach pomocowych, na jego terenie lub na terenie innego powiatu,
12.2. pomocy przyznawanej osobom usamodzielnianym opuszczającym rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka, placówki opiekuńczo-wychowawcze lub regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne,
12.3. szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka lub pełnienia funkcji dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego oraz szkoleń dla rodzin zastępczych, prowadzących rodzinne domy dziecka oraz dyrektorów placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego;
   13) sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz przekazywanie ich właściwemu wojewodzie, w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu teleinformatycznego;
14) przekazywanie do biura informacji gospodarczej informacji o zaległościach z tytułu nieponoszenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej.
 
§ 14. Centrum realizuje zadania powiatu z zakresu administracji rządowej dotyczące pieczy zastępczej, a w szczególności:
         1)   realizacja zadań wynikających z rządowych programów wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
2)   finansowanie pobytu w pieczy zastępczej osób, o których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej.
 
§ 15. Do zadań Centrum wyznaczonego jako organizatora rodzinnej pieczy zastępczej należy w szczególności:
1)   prowadzenie naboru kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
2)   kwalifikowanie osób kandydujących do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz wydawanie zaświadczeń kwalifikacyjnych zawierających potwierdzenie ukończenia szkolenia, opinię o spełnianiu warunków i ocenę predyspozycji do sprawowania pieczy zastępczej;
3)   organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
4)   organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego, wydawanie świadectw ukończenia tych szkoleń oraz opinii dotyczącej predyspozycji do pełnienia funkcji dyrektora i wychowawcy w placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego;
5)   zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka szkoleń mających na celu podnoszenie ich kwalifikacji, biorąc pod uwagę ich potrzeby;
6)   zapewnianie pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinną pieczę zastępczą, w szczególności w ramach grup wsparcia oraz rodzin pomocowych;
7)   organizowanie dla rodzin zastępczych oraz prowadzących rodzinne domy dziecka pomocy wolontariuszy;
8)   współpraca ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z ośrodkami pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz z organizacjami społecznymi;
9)   prowadzenie poradnictwa i terapii dla osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą i ich dzieci oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej;
10) zapewnianie pomocy prawnej osobom sprawującym rodzinną pieczę zastępczą, w szczególności w zakresie prawa rodzinnego;
11) dokonywanie okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej;
12) prowadzenie działalności diagnostyczno-konsultacyjnej, której celem jest pozyskiwanie, szkolenie i kwalifikowanie osób zgłaszających gotowość do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej oraz prowadzenia rodzinnego domu dziecka, a także szkolenie i wspieranie psychologiczno-pedagogiczne osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą oraz rodziców dzieci objętych tą pieczą;
13) przeprowadzanie badań pedagogicznych i psychologicznych oraz analizy sytuacji osobistej, rodzinnej i majatkowej, dotyczących kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
14) zapewnianie rodzinom zastępczym zawodowym i niezawodowym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka poradnictwa, które ma na celu zachowanie i wzmocnienie ich kompetencji oraz przeciwdziałanie zjawisku wypalenia zawodowego;
15) przedstawianie staroście i radzie powiatu corocznego sprawozdania z efektów pracy;
16) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
17) organizowanie opieki nad dzieckiem, w przypadku gdy rodzina zastępcza albo prowadzący rodzinny dom dziecka okresowo nie może sprawować opieki, w szczególności z powodów zdrowotnych lub losowych albo zaplanowanego wypoczynku.
 
§ 16. Centrum realizuje zadania powiatu określone w odrębnych ustawach i aktach wykonawczych przewidzianych do realizacji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.
 
§ 17. Centrum może realizować projekty z zakresu pomocy społecznej, wspierania rodziny i pieczy zastępczej oraz wspierania osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.
 
§ 18. 1. Dyrektor Centrum przy pomocy pracowników Centrum sprawuje nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, placówek opiekuńczo - wychowawczych funkcjonujących na terenie Powiatu Białostockiego i jednostek działających na zlecenie Powiatu Białostockiego zgodnie z trybem i zasadami określonymi Zarządzeniem Starosty Powiatu Białostockiego.
2. Centrum przeprowadza kontrole warsztatów terapii zajęciowej funkcjonujących na terenie Powiatu Białostockiego zgodnie z rozporządzeniem w sprawie wtz.
3. Kontrolę gospodarki finansowej w jednostkach o których mowa w ust. 1 i 2 przeprowadza także Starosta Powiatu Białostockiego przy pomocy audytorów i pracowników Starostwa Powiatowego w Białymstoku.
 
§ 19. Centrum realizuje zadania określone niniejszym Regulaminem współpracując z organami administracji rządowej i samorządowej, sądem w sprawach dotyczących opieki i wychowania dzieci pozbawionych całkowicie lub częściowo opieki rodzicielskiej, placówkami opieki zdrowotnej, instytucjami wykonującymi zadania z zakresu pomocy społecznej i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, organizacjami społecznymi, Kościołami, związkami wyznaniowymi, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami, osobami fizycznymi i prawnymi.
 
§ 20. 1. Dyrektor Centrum składa Radzie Powiatu Białostockiego coroczne sprawozdanie z działalności Centrum oraz przedstawia wykaz potrzeb z zakresu pomocy społecznej.
2. Dyrektor Centrum składa Zarządowi Powiatu Białostockiego coroczne sprawozdanie z działalności Centrum oraz przedstawia zestawienie potrzeb w zakresie systemu pieczy zastępczej.
3. Na żądanie Rady Powiatu Białostockiego, Zarządu Powiatu Białostockiego lub Starosty Powiatu Białostockiego, Dyrektor Centrum przedkłada w każdym czasie informację o realizowanych zadaniach.
 
§ 21. 1. Dyrektor wydaje decyzje administracyjne z upoważnienia Starosty Powiatu Białostockiego w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej i pieczy zastępczej należących do właściwości powiatu oraz decyzje dotyczące rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych.
2. W przypadku nieobecności Dyrektora decyzje administracyjne z upoważnienia Starosty Powiatu Białostockiego w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej i pieczy zastępczej należących do właściwości powiatu, wydaje upoważniony na wniosek Dyrektora pracownik Centrum.
 
III. Organizacja wewnętrzna Centrum
 
§ 22. 1. Dyrektor Centrum reprezentuje jednostkę na zewnątrz i odpowiada za całokształt działalności jednostki, a w szczególności:
1)    organizację pracy Centrum;
2)    kontrolę wewnętrzną;
3)    realizację budżetu Centrum;
4)    gospodarowanie środkami Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób               Niepełnosprawnych;
5)    gospodarowanie powierzonym mieniem;
6)    wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Centrum;     .
2. Szczegółowy zakres zadań, uprawnień i obowiązków pracowników Centrum określa Dyrektor Centrum w zakresach obowiązków.
3. W czasie nieobecności Dyrektora Centrum zastępstwo pełni imiennie wyznaczony pracownik, co określa jego zakres obowiązków.
 
§ 23. 1. W skład Centrum wchodzą następujące stanowiska pracy:
1)    dyrektor;
2)    główny księgowy;
3)    stanowiska pracy ds. pomocy społecznej;
4)    stanowiska pracy ds. rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych;
5)    stanowiska pracy ds. interwencji kryzysowej;
6)    koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej;
7)    stanowiska pracy ds. pieczy zastępczej;
8)    stanowiska ds. realizacji programów celowych oraz projektów z zakresu pomocy społecznej oraz wspierania osób niepełnosprawnych, w tym również współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
9)    stanowiska pracy ds. nadzoru.
2. Prawa i obowiązki pracowników Centrum regulują przepisy o pracownikach samorządowych.
 
§ 24. 1. Dyrektor Centrum przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach 1000-1500.
2. Pracownicy Centrum przyjmują interesantów również w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy Centrum.
3. Centrum prowadzi rejestr skarg i wniosków.
 
 § 25. Centrum używa pieczęci podłużnej o treści:
Powiatowe Centrum
Pomocy Rodzinie
w Białymstoku
ul. Borsucza 2, 15 – 569 Białystok
 
IV. Postanowienia końcowe
 
§ 26. Dyrektor Centrum obowiązany jest zapoznać pracowników Centrum z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
 
 
 
Podpisał:
Wiesław Pusz - Starosta
 
 
 
 
 

Metryka strony

Podmiot udostępniający informacje: Wiesław Pusz - Starosta Barbara Grabowska – Członek Zarządu Jarosław Wądołowski – Członek Zarządu

Opublikował: Agnieszka Mudzińska

Data wytworzenia informacji / dokumentu: 05-01-2012

Data udostępnienia w BIP: 13-01-2012 00:00

Data modyfikacji informacji: 23-01-2012 14:39