UZP Nr 396/2012

Uchwała Nr 396/2012

Zarządu  Powiatu  białostockiego

z dnia 27 grudnia 2012 roku

 

 

w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych im. Janusza Korczaka w Krasnem

 

 

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy  z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) w związku z § 4 ust. 2 Załącznika Nr 1 do uchwały Nr XXIV/193/2012 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 22 listopada 2012r. w sprawie przekształcenia Domu Dziecka w Krasnem w Centrum Administracyjne Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Krasnem (Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego z dnia 5 grudnia 2012r. poz. 3758.) Zarząd Powiatu uchwala, co następuje:

 

 

 

§ 1.  Nadaje się Centrum Administracyjnemu  Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych im. Janusza Korczaka w Krasnem Regulamin Organizacyjny stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2. Wykonanie Uchwały powierza się Dyrektorowi Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Krasnem im. Janusza Korczaka

 

     § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013r.

 

 

 

 

Podpisał:

Wiesław Pusz – Starosta

Jolanta Den – Wicestarosta

Barbara Grabowska – Członek Zarządu

 

  

 

 

Załącznik

do Uchwały Nr 396/2012

Zarządu Powiatu Białostockiego

z dnia 27 grudnia 2012 roku

 

 

Regulamin Organizacyjny Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych im. Janusza Korczaka w Krasnem

 

I. Postanowienia ogólne

 

§ 1. Regulamin określa organizację, zakres i tryb działania oraz strukturę organizacyjną Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych im. Janusza Korczaka w Krasnem, zwanego dalej „Centrum".

 

§ 2.. Centrum działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności:

 

1) ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U.  Nr 149, poz. 887 z późn. zm. ) zwaną dalej Ustawą,

2) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm. ),

3) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm. ),

4) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej ( Dz. U. Nr 292, poz. 1720 ) zwanym dalej Rozporządzeniem .

5) uchwały Nr XXIV/193/2012 Rady Powiatu Białostockiego z dnia 22 listopada 2012r. w sprawie przekształcenia Domu Dziecka w Krasnem w Centrum Administracyjne Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Krasnem (Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego z dnia 5 grudnia 2012r. poz. 3758).

 

II. Cele i zadania Centrum

 

§ 3. 1. Centrum jest jednostką organizacyjną Powiatu Białostockiego podporządkowaną bezpośrednio Zarządowi Powiatu Białostockiego.

2. Centrum zapewnia obsługę ekonomiczno – administracyjną i organizacyjną następujących placówek opiekuńczo – wychowawczych:

1) Dom Dziecka Nr 1 w Krasnem, 16-060 Zabłudów, Krasne 3,

2) Dom Dziecka Nr 2 w Krasnem, 16-060 Zabłudów, Krasne 2,

zwane dalej Placówkami.

 

§ 4. Centrum realizuje zadania własne powiatu z zakresu instytucjonalnej pieczy zastępczej.

 

III. Zasady działania i organizacja Centrum

 

§ 5. 1. Centrum kieruje i za całokształt działalności Centrum odpowiada Dyrektor, a podczas jego nieobecności wskazana przez niego osoba spośród personelu Centrum.

  1. Placówkami o których mowa w § 3 ust. 2 kieruje Dyrektor Centrum przy pomocy wyznaczonych wychowawców poszczególnych Placówek.
  2. Dyrektora Centrum zatrudnia i zwalnia Zarząd Powiatu Białostockiego.
  3. Zwierzchnikiem służbowym Dyrektora Centrum jest Starosta Powiatu Białostockiego.

 

§ 6. Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności:

  1. kierowanie całością spraw administracyjno - gospodarczych i finansowych Centrum zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  2. kierowanie bieżącą działalnością opiekuńczo - wychowawczą Placówek oraz reprezentowanie ich na zewnątrz,
  3. organizowanie i tworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy Centrum   oraz   racjonalny   podział   zadań,   a   w   szczególności   zapewnienie prawidłowej organizacji stanowisk pracy oraz przestrzegania zasad współżycia społecznego i koleżeńskiej współpracy w kierowaniu zespołem,
  4. kierowanie pracą podległego personelu poprzez organizowanie i nadzorowanie wykonania zadań i obowiązków pod względem prawidłowości i terminowości przez pracowników oraz kształtowanie właściwego stosunku personelu do dzieci i zagwarantowanie im możliwości respektowania ich praw osobistych,
  5. dysponowanie środkami budżetowymi i majątkiem Centrum,
  6. nadzorowanie i realizowanie decyzji stałych zespołów do  spraw okresowej oceny sytuacji dziecka funkcjonujących w Placówkach,
  7. nadzór nad przestrzeganiem standardu wychowania i opieki w Placówkach,  w ramach którego Dyrektor w szczególności:

a)dokonuje oceny pracy opiekuńczo - wychowawczej pracowników,

b)zapewnia pracownikom bieżącą informację o obowiązujących przepisach prawa,

c)udziela    pracownikom    pomocy    w    wykonywaniu    przez    nich obowiązków związanych z wychowaniem i opieką nad dziećmi,

d)ponosi odpowiedzialność   za   podnoszenie   kwalifikacji   zawodowych pracowników i udziela im pomocy w sprawach dokształcania,

e)inspiruje pracowników do podejmowania działań innowacyjnych,

      8. współpraca   z   organizacjami,    samorządami    i    związkami    zawodowymi działającymi na terenie Centrum,

      9.inicjowanie i utrzymanie kontaktów Centrum ze środowiskiem.

 

§ 7. Organizując pracę wychowawczą, dyrektor bierze pod uwagę konieczność:

  1. zapewnienia dziecku poczucia bezpieczeństwa,
  2. prowadzenia przez wychowawców indywidualnej pracy z dzieckiem oraz pracy z grupą dzieci,
  3. opracowywania przez wychowawców planu pomocy dziecku oraz prowadzenia karty pobytu dziecka,
  4. udziału wychowawców w pracach zespołu do spraw okresowej oceny dziecka,
  5. współpracy wychowawców z rodziną dziecka, z osobami biorącymi udział w procesie wychowawczym dziecka, z sądem oraz innymi instytucjami,

 

§ 8. 1. Centrum w zakresie wykonywanych zadań współpracuje z sądem, powiatowymi centrami pomocy rodzinie, rodzinami dzieci, asystentami rodzinnymi, organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej oraz innymi osobami i instytucjami, które podejmują się wspierania działań wychowawczych Placówek, w szczególności w zakresie przygotowania dzieci do samodzielnego życia, jeżeli osoby te uzyskają akceptację dyrektora Centrum oraz pozytywną opinię organizatora pieczy zastępczej.

2. Centrum przy zapewnieniu opieki lub wychowania nad dziećmi oraz przy wykonywaniu innych czynności związanych z realizacją zadań może korzystać z pomocy wolontariuszy, Wolontariusz musi spełniać następujące warunki:

1) nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska  nie jest zawieszona ani ograniczona,

2) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego,

3) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4) jest zdolny do pracy w placówce opiekuńczo – wychowawczej, co zostało potwierdzone zaświadczeniem  lekarskim o braku przeciwwskazań do tej pracy.  

 

 

IV. Struktura organizacyjna Centrum

 

§ 9.   W skład Centrum wchodzi:

1) Dom Dziecka Nr 1 w Krasnem - znak: D.Dz.I,

2) Dom Dziecka Nr 2 w Krasnem - znak: D.Dz.II,

3) dział administracji i obsługi - znak: D.Dz. III,

4) samodzielne stanowisko pracy: główny księgowy – D.Dz. IV.

§ 10. 1. Pracownicy zatrudnieni w Centrum powinni wykazywać należytą postawę i dawać dobry przykład dzieciom.

  1. W Placówkach zatrudnieni mogą być następujący pracownicy pracujący z dziećmi:
  1. wychowawca,
  2. pedagog,
  3. inni specjaliści w miarę potrzeb zgodnie z art. 98 Ustawy.
  1. W dziale administracji i obsługi:
  1. pomoc księgowej,
  2. referent do spraw administracyjnych,
  3. intendent,
  4. magazynier,
  5. kucharz,
  6. praczka,
  7. kierowca,
  8. konserwator,
  9. pracownik do prac ciężkich,
  10. palacz (sezon zimowy),
  11. inni pracownicy w miarę potrzeb.
  1. Prawa i obowiązki pracowników Centrum regulują przepisy o pracownikach samorządowych, z zastrzeżeniem ust. 5.
  2. W stosunku do pracowników zatrudnionych zgodnie z ustawą z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela, przepisy tej ustawy stosuje się do końca 2013r.

 

§ 11. 1. Dyrektor Centrum przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach 1000-1500.

2. Pracownicy Centrum przyjmują interesantów również w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy Centrum.

3. Centrum prowadzi rejestr skarg i wniosków.

V. Postanowienia końcowe

 

§ 12. Dyrektor Centrum zobowiązany jest zapoznać pracowników Centrum z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

 

§ 13. Z dniem wejścia w życie niniejszego Regulaminu, Dyrektor Centrum jest zobowiązany do uchylenia Zarządzenia Dyrektora Domu Dziecka w Krasnem nr 12/2007 z dnia 21 grudnia 2007 roku w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Krasnem, z późniejszymi zmianami.  

 

Podpisał:

Wiesław Pusz - Starosta

Metryka strony

Podmiot udostępniający informacje: Wiesław Pusz – Starosta Jolanta Den – Wicestarosta Barbara Grabowska – Członek Zarządu

Opublikował: Małgorzata Nowik

Data wytworzenia informacji / dokumentu: 27-12-2012

Data udostępnienia w BIP: 08-01-2013 15:00

Data modyfikacji informacji: 08-01-2013 15:00