UZP 17/06
UCHWAŁA 17/06
Zarządu Powiatu Białostockiego
z dnia 14 grudnia 2006 roku
w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym
Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym
(t. jednolity z 2001r., Dz.U. Nr 142, poz. 1593 ze zmianami Dz.U. z 2002r, Nr 113, poz. 984, Dz.U z 2002r. Nr 214, poz. 1806, Dz.U z 2005r. Nr 10, poz. 71, Dz.U. z 2005r., Nr 23, poz. 192, Dz.U. z 2005r., Nr 122, poz. 1020, Dz.U.z 2006r. Nr 79, poz. 549, Dz.U. z 2006r. Nr 169, poz. 1201, Dz.U.z 2006r. Nr 170, poz. 1218) Zarząd Powiatu Białostockiego stanowi, co następuje:
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 1626/2005 Zarządu Powiatu Białostockiego z dnia 27 stycznia 2005r. w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:
1. W § 12 ust. 1 dodaje się punkty 11,12 i 13 o następującej treści:
„11) Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
12) Stanowisko ds. Kontroli i Monitoringu,
13) Biuro Obsługi Interesanta”
2. W § 13 ust.1 wprowadza się następujące zmiany:
1) w punkcie 1 dodaje się podpunkty f) i g) o następującej treści:
„f) Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
g) Stanowisko ds. Kontroli i Monitoringu”
2) w punkcie 3) dodaje się podpunkt c) o następującej treści:
„c) Biuro Obsługi Interesanta”
3. W § 15 ust. 1 dodaje się punkt 16 o następującej treści:
„16) współpraca ze Stanowiskiem ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w prawidłowej realizacji zadań z zakresu bhp.”
4. W § 17 dodaje się punkty 18 i 19 o następującym brzmieniu:
„18) prowadzenie spraw związanych ze wspieraniem pracy zarobkowej w gospodarstwie domowym,
19) współpraca z organizatorami prac społecznie użytecznych w zakresie kierowania do tych prac osób bezrobotnych.”
5. W § 18 punkt 13 otrzymuje następujące brzmienie:
„13) organizacja prac społecznie użytecznych i przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny tych prac”
6. W § 19 wprowadza się następujące zmiany:
1) podpunkt a) w punkcie 10 otrzymuje następujące brzmienie:
„bezrobotnych, poszukujących pracy i żołnierzy rezerwy,
2) dodaje się punkt 20 o następującym brzmieniu:
„20) współfinansowanie kosztów studiów podyplomowych dla osób bezrobotnych.”
7. Po § 21 dodaje się § 21a o następującym brzmieniu:
„1. Do zakresu zadań podstawowych Biura Obsługi Interesanta w szczególności należy:
„ 1) kompleksowa informacja z zakresu funkcjonowania Urzędu,
2) udzielanie informacji o merytorycznej właściwości poszczególnych komórek organizacyjnych oraz zakresie i trybie załatwiania spraw,
3) udostępnianie odpowiednich druków i wzorów formularzy oraz pomoc przy ich wypełnianiu,
4) przyjmowanie oraz sprawdzanie kompletności składanej w Urzędzie dokumentacji ( pism, wniosków, podań i załączników),
5) wydawanie dokumentów, których termin odbioru uzgodniono wcześniej z interesantem i pracownikiem odpowiedzialnym za załatwienie danej sprawy.”
8. W § 25 skreśla się treść punktu 21 i nadaje mu nowe następujące brzmienie:
„21) obsługa i nadzór elektronicznego obiegu dokumentów w Urzędzie”
9. Po § 26 dodaje się § 26a i § 26b o następującym brzmieniu:
„§ 26a
1. Do zakresu zadań podstawowych Stanowiska ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy należy realizacja postanowień Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 109, poz. 704 z późn. zm.), a w szczególności:
1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa pracy,
2) bieżące informowanie Dyrektora PUP oraz kierowników działów o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia tych zagrożeń,
3) doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
4) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w drodze do pracy i z pracy, w opracowywaniu wniosków wynikających z badań przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także kontrola tych wniosków,
5) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, a także przechowywanie wyników badań,
6)szkolenie wstępne pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przed dopuszczeniem do pracy oraz prowadzenie szkoleń okresowych w tym zakresie,
7) ocenianie i informowanie pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą oraz zasadach ochrony przed zagrożeniami,
7) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
7) udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
8) współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami,
9) opiniowanie zakupu towarów i usług zapewniających prawidłowe funkcjonowanie Urzędu zgodnie z zasadami bhp,
9) wykonywanie innych poleceń dotyczących spraw bezpieczeństwa i higieny pracy zleconych przez bezpośredniego przełożonego.
§ 26 b
Do zakresu zadań podstawowych Stanowiska ds. Kontroli i Monitoringu w szczególności należy:
1) monitorowanie działalności poszczególnych komórek organizacyjnych w zakresie organizowania i finansowania aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu,
2) nadzorowanie prac związanych z wdrażaniem projektów przeciwdziałania bezrobociu finansowanych z FP i EFS,
3) kontrola dokumentacji dotyczącej organizacji i finansowego rozliczenia aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu,
4) kontrola realizacji umów zawieranych z pracodawcami i osobami bezrobotnymi w sprawie dotacji na działalność gospodarczą,
5) kontrola realizacji umów zawartych pomiędzy PUP w Białymstoku a instytucjami szkolącymi w zakresie prowadzonych szkoleń,
6) kontrola prawidłowości prowadzenia dokumentacji i rozliczania kosztów szkoleń,
7) planowanie kontroli wewnętrznych i zewnętrznych w porozumieniu ze Stanowiskiem ds. Organizacyjnych i Kontroli Wewnętrznej,
8) przeprowadzanie kontroli zgodnie z planem w tym sporządzanie dokumentacji z wykonywanych czynności kontrolnych,
9) sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych kontroli wewnętrznych i zewnętrznych i przedkładanie ich Dyrektorowi PUP,
10) zapobieganie, informowanie i raportowanie o nieprawidłowościach oraz sporządzanie okresowych zestawień nieprawidłowości”.
10. W § 27 wprowadza się następujące zmiany:
a) po punkcie 13 dodaje się punkt 13a o następującej treści:
„13a) prowadzenie spraw związanych ze wspieraniem pracy zarobkowej w gospodarstwie domowym”
b) punkt 25 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„25) organizacja prac społecznie użytecznych i przygotowanie dokumentacji do finansowego rozliczenia i oceny tych prac”,
c) podpunkt a) w punkcie 43 otrzymuje nowe następujące brzmienie:
„a) bezrobotnych, poszukujących pracy i żołnierzy rezerwy”
d) po punkcie 49 dodaje się punkt 49a o następującej treści:
„49a) współfinansowanie kosztów studiów podyplomowych dla osób bezrobotnych”
10. W § 28 dodaje się punkt 8 o następującej treści:
„8) obsługa i nadzór elektronicznego obiegu dokumentów”
§ 2
Schemat organizacyjny PUP stanowiący załącznik Nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem do niniejszej uchwały.
§ 3
Wykonanie Uchwały powierza się Staroście Powiatu Białostockiego.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Podpisali:
Wiesław Pusz – Starosta
Adam Kamiński – Wicestarosta
Barbara Grabowska – Członek zarządu
Ireneusz Ordziejewski – Członek zarządu
Metryka strony