Podstawy prawne działania
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Białymstoku
Ewelina Kubiciel - Żukowska, Mateusz Nikitiuk
tel. 85 740 39 95
II piętro, pokój 212
Interesanci przyjmowani są w następujących godzinach :
- Poniedziałek - wtorek - środa - piątek: 7:30 - 12:30
- Czwartek: brak dyżuru
Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym, do zadań powiatu należy wykonywanie określonych ustawami zadań publicznych o charakterze ponadgminnym, m.in. w zakresie wymienionym w pkt 18 tegoż artykułu, tj. ochrony praw konsumenta. Szczegółowe zadania i obowiązki w tej dziedzinie określa ustawa z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 poz. 331) art.: 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 oraz art.: 114
Do zadań Rzecznika w szczególności należy:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie , za ich zgodą , do już toczących się postępowań w prawach o ochronę interesów konsumentów
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej i organizacjami konsumentów
Przez konsumenta rozumie się osobę, która zawiera umowę z przedsiębiorcą w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą i zawodową.
Rzecznik działa wyłącznie na rzecz mieszkańców powiatu białostockiego.
Metryka strony