Tryb przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym w Białymstoku
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – Dział VIII (Skargi i wnioski) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skarga może dotyczyć w szczególności zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności, przewlekłego lub biurokratycznego prowadzenia spraw.
Wnioski mogą dotyczyć m.in.: ulepszenia organizacji i poprawy funkcjonowania Starostwa, wzmocnienia praworządności i zapobiegania nadużyciom.
Skargi i wnioski można składać:
- osobiście w kancelarii ogólnej Starostwa lub w sekretariacie, w poniedziałki w godzinach 8.00-16.00, od wtorku do piątku w godzinach 7.30-15.30,
- korespondencyjnie na adres: Starostwo Powiatowe w Białymstoku ul. Borsucza 2, 15-569 Białystok,
- przy pomocy elektronicznej skrzynki podawczej na e-PUAP: /StarostwoPwB/SkrytkaESP
W celu złożenia skargi/wniosku konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP. Skuteczne doręczenie dokumentów potwierdzane jest automatycznym wydaniem urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP).
- pocztą elektroniczną na adres: starostwo@st.bialystok.wrotapodlasia.pl
- faxem - 85 740 39 82
- ustnie do protokołu – pok. nr 213 (Sekretarz Powiatu).
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego mogą być pozostawione bez rozpoznania. Zasada ta dotyczy również innych sygnałów obywatelskich wpływających do Starostwa Powiatowego w Białymstoku.
Nie udziela się odpowiedzi na korespondencję:
- anonimową oraz nieopatrzoną adresem pocztowym,
- ponawianą w sprawach, które już zostały rozpatrzone, o ile nadawca nie przedstawi nowych faktów lub okoliczności (sprawy rozpatrywane w trybie art. 239 §1 Kpa).
Metryka strony