Dom Pomocy Społecznej w Czerwerkach
Dom Pomocy Społecznej
w Czerewkach
Rodzaj Dom Pomocy Społecznej w Czerewkach
Powiat Białostocki
Województwo Podlaskie
Miejscowość Czerewki 1, 16-061 Juchnowiec Kościelny
Kontakt tel/fax(085) 71-96-166, 71-96-756
e-mail: dps@dpsczerewki.amj.pl
strona internetowa: www.dpsczerewki.amj.pl
Dyrektor - Józef Domaszuk
Informacje ogólne
Dom Pomocy Społecznej w Czerewkach przeznaczony jest dla osób przewlekle somatycznie chorych, którym zapewnia warunki bezpiecznego i godnego życia, intymności i niezależności, a także w miarę możliwości samodzielności. W Domu może mieszkać 106 mieszkańców w 2 i 3-osobowych pokojach wyposażonych w łazienki i balkony. Dźwig osobowy i towarowy, wyposażenie pokoi oraz łazienek ułatwia osobom niepełnosprawnym poruszanie się i wykonywanie czynności związanych z samoobsługą. Dom oferuje mieszkańcom pomieszczenia ogólnodostępne, jak: stołówka, kuchenka mieszkańców, sale rehabilitacyjna i gimnastyczna, świetlica ze sprzętem audiowizualnym, sala dziennego pobytu, pracownie terapii zajęciowej, biblioteka, czytelnia oraz kaplica ekumeniczna. Działalność Domu opiera się na zespole terapeutyczno – opiekuńczym w skład, którego wchodzą: pielęgniarki, rehabilitanci, pracownicy socjalni, opiekunowie, terapeuci, kapelani, pokojowe. Postępowanie terapeutyczne ma różne formy w zależności od indywidualnych potrzeb mieszkańców. W Domu zaspokajane są potrzeby nie tylko bytowe, opiekuńcze i wspomagające, ale również poprzez wyrozumiałość i indywidualne podejście do każdego mieszkańca, kształtuje się rozwój ich osobowości oraz wzorzec wzajemnej życzliwości i troski.
Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach
UCHWAŁA Nr 277/2001
ZARZĄDU POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO
z dnia 14 lutego 2001 r.
w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego
Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach
Na podstawie art.36 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( DZ.U.Nr 91, poz. 578 z późn. zm.) w związku z § 4 ust 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 września 2000 r. w sprawie domów pomocy społecznej ( Dz.U. Nr 82, poz. 929 ) Zarząd Powiatu Białostockiego uchwala co następuje:
§1
Przyjmuje się Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Traci moc Statut Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach z dnia 19.01.1998 r.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach.
Przewodniczący Zarządu Wiesław Pusz
Członkowie Zarządu
Celina Grażyna Wojciechowska
Ewa słojewska-Zaręba
Stanisław Łapiński
Jadwiga Kuteszko
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr 277/2001
Zarządu Powiatu
Białostockiego
z dnia 14.02.2001 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ
W CZEREWKACH
§ 1
Regulamin Organizacyjny określa strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres zadań Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach.
§ 2
Dom działa na podstawie:
1. Ustawy z dnia 29.11.1990r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64 z 1998r, poz.414 z późn. zmianami).
2. Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15.09.2000r w sprawie domów pomocy społecznej ( Dz. U. Nr 82, poz.929).
3. innych przepisów dotyczących domów pomocy społecznej, jednostek samorządu terytorialnego i jednostek budżetowych.
§ 3
Dom jest samodzielną jednostką organizacyjną i budżetową, a organem prowadzącym jest Rada Powiatu Białostockiego.
§ 4
Dom jest przeznaczony dla osób przewlekle somatycznie chorych.
§ 5
Za właściwe funkcjonowanie Domu odpowiedzialny jest Dyrektor Domu.
Zastępcą Dyrektora, w czasie jego nieobecności jest główny księgowy.
Do zadań Dyrektora należy w szczególności:
· kierowanie całością spraw administracyjno – gospodarczych i finansowych Domu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
· organizowanie i tworzenie warunków pracy Domu oraz racjonalny podział zadań, a w szczególności zapewnienie prawidłowej organizacji stanowisk pracy oraz przestrzegania zasad współżycia i koleżeńskiej współpracy w kierowaniu zespołem pracowniczym,
· kierowanie pracą podległego personelu poprzez organizowanie i nadzorowanie wykonania zadań i obowiązków pod względem prawidłowości i terminowości przez pracowników oraz kształtowanie właściwego stosunku personelu do mieszkańców i zagwarantowanie im respektowania ich praw osobistych,
· dysponowanie środkami budżetowymi i majątkiem Domu,
· nadzorowanie realizowania opracowanych przez merytorycznie właściwych pracowników planów działalności gospodarczej, finansowej oraz w zakresie usług bytowych, opiekuńczych i wspomagających świadczonych mieszkańcom Domu, nadzór nad ich realizacją,
· współpraca z organizacjami społecznymi, politycznymi, samorządami oraz innymi Domami,
· inicjowanie i utrzymanie kontaktów Domu ze środowiskiem lokalnym.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA DOMU:
W skład Domu wchodzą:
1. Dział terapeutyczno - opiekuńczy, w skład którego wchodzą stanowiska pracy:
· kierownik działu podlegający bezpośrednio Dyrektorowi Domu,
· kierownik zespołu,
· pielęgniarki,
· lekarz,
· technik fizjoterapii,
· pracownik socjalny,
· opiekunowie,
· pokojowe,
· kapelani.
Do zadań działu należy:
· zapewnienie właściwej opieki medycznej i rehabilitacyjnej nad mieszkańcami Domu,
· zaopatrzenie mieszkańców w leki,
· utrzymanie właściwego stanu higieniczno – sanitarnego,
· prowadzenie dokumentacji stanu zdrowia mieszkańców,
· wydawanie posiłków i karmienie mieszkańców niezdolnych do samodzielnego ich spożywania,
· ubieranie, mycie i kąpanie osób, które nie mogą samodzielnie wykonywać tych czynności,
· pomoc przy zmianie bielizny osobistej i pościelowej mieszkańców,
· prowadzenie ewidencji badań okresowych pracowników,
· opracowywanie programów rehabilitacji w różnych formach, które poprawią zakres samoobsługi mieszkańców Domu,
· kreowanie modelu zachowań pro zdrowotnych ze szczególnym propagowaniem różnych form zajęć ruchowych, które pozwolą na utrzymanie możliwie dobrej sprawności fizycznej mieszkańców,
· współpraca z placówkami opieki zdrowotnej,
· rozwój samorządności wśród mieszkańców Domu, współpraca z Samorządem Mieszkańców,
· zapewnienie mieszkańcom pomocy w adaptacji i w zabezpieczeniu mienia osobistego,
· pomoc mieszkańcom w rozwiązywaniu ich codziennych problemów,
· prowadzenie terapii zajęciowej wśród mieszkańców oraz ich aktywizacja,
· prowadzenie działalności kulturalno – oświatowej, rekreacyjnej i turystycznej wśród mieszkańców Domu, organizowanie świąt, uroczystości okazjonalnych oraz imprez artystycznych dla mieszkańców Domu takich jak: wystawy, koncerty, spotkania, konkursy, wycieczki itp.,
· inspirowanie mieszkańców do udziału w amatorskich pracach artystycznych oraz tworzenie kół zainteresowań i eksponowanie ich twórczości,
· dokonywanie zakupów mieszkańcom Domu,
· współpraca z placówkami kulturalno – oświatowymi w środowisku i na terenie województwa,
· zapewnienie kontaktu z kapłanami i udział w praktykach religijnych zgodnie z wyznaniem mieszkańców, organizowanie ostatniej posługi,
· utrzymanie należytego stanu sanitarnego w pokojach mieszkalnych i w pomieszczeniach towarzyszących,
· prowadzenie dokumentacji mieszkańców,
· utrzymanie kontaktu z rodzinami mieszkańców i środowiskiem,
· prowadzenie ewidencji nieobecności mieszkańców,
· opieka nad mieszkańcami podczas organizowanych imprez przez Dom.
Szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy określa „zakres czynności”.
2. Dział administracyjno – gospodarczy, w skład którego wchodzą stanowiska pracy:
· kierownik działu podlegający bezpośrednio Dyrektorowi Domu,
· szef kuchni,
· kucharki,
· praczki,
· konserwatorzy,
· kierowca samochodu,
· zaopatrzeniowiec,
· magazynier,
· krawcowa,
· palacze – dozorcy.
Do zadań działu należy:
· utrzymanie w pełnej sprawności urządzeń i instalacji będących na wyposażeniu Domu,
· zapewnienie pełnego zaopatrzenia niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania Domu, a w szczególności wyposażenia w niezbędne meble i sprzęty, pościel i bieliznę pościelową, środki utrzymania czystości i higieny osobistej oraz artykuły spożywcze i medyczne,
· utrzymanie w czystości oraz konserwacja bielizny i odzieży użytkowanej przez mieszkańców Domu oraz będącej na wyposażeniu Domu,
· prowadzenie remontów i napraw, a także dbanie o racjonalne wykorzystanie środków rzeczowych i finansowych przeznaczonych na te cele,
· dokonywanie okresowych przeglądów technicznych budynków i urządzeń,
· prowadzenie gospodarki materiałowej oraz nadzór nad magazynem i zaopatrzeniem,
· stała kontrola wydawanych posiłków pod względem dietetycznym, dbanie o właściwą jakość żywienia,
· przygotowywanie i wydawanie posiłków mieszkańcom Domu,
· utrzymanie w należytym stanie terenów zielonych Domu,
· prowadzenie zamówień publicznych,
· prowadzenie przydomowej uprawy warzyw i drzew owocowych,
· utrzymanie w sprawności technicznej urządzeń grzewczych c.o i c.w. oraz oczyszczalni ścieków i agregatora prądotwórczego,
· zabezpieczenie pomieszczeń i mienia przed kradzieżą i pożarem,
· współpraca z działem terapeutyczno-opiekuńczym,
Szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy określa „zakres czynności” opracowany przez kierownika działu.
3. Sekcja księgowości, w skład której wchodzą stanowiska pracy:
· główny księgowy, kierujący sekcją podlegający bezpośrednio Dyrektorowi Domu,
· pracownicy księgowości.
Do zadań sekcji należy:
· opracowywanie projektów planów finansowych i budżetu oraz analiza wykonania tych planów,
· prowadzenie księgowości, kalkulacji i sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
· przeprowadzanie okresowych analiz stanu majątkowego Domu i wyników finansowych,
· sporządzanie list płac pracownikom Domu, prowadzenie dokumentacji z tym związanej, terminowa wypłata wynagrodzeń,
· wnioskowanie składu komisji inwentaryzacyjnej oraz współpraca z komisją inwentaryzacyjną w toku przeprowadzanej inwentaryzacji,
· rozliczanie inwentaryzacji,
· rozliczanie dochodów budżetowych,
· naliczanie podatków zgodnie z przepisami,
· bezpieczne przechowywanie depozytów mieszkańców,
· przechowywanie i zabezpieczenie ksiąg i dochodów księgowych oraz przestrzeganie właściwego obiegu dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującą instrukcją,
Szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy określa „zakres czynności”.
4. Samodzielne stanowiska pracy i ich zadania:
· ds. administracyjno – kadrowych – prowadzenie spraw osobowych pracowników w zakresie: listy obecności, przyjęć i zwolnień, szkoleń, nagradzania i kar, zwolnienia lekarskie, urlopy, ewidencja czasu pracy, sprawy związane z przejściem pracowników na emerytury i renty, przyjmowanie podań pracowniczych i udzielanie odpowiedzi, przyjmowanie skarg i wniosków, obsługa kancelaryjna Domu.
· ds. BHP i p. poż. – organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu bhp i p. poż., kontrola warunków pracy oraz przestrzegania przez pracowników w/w przepisów, dokonywanie okresowych analiz stanu bhp i p. poż., opracowanie instrukcji dot. bhp na poszczególnych stanowiskach pracy, udział w badaniu przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy, opracowanie wniosków wynikających z badań, kontrola ich realizacji i prowadzenie odpowiedniej dokumentacji dot. odszkodowań z tytułu wypadków przy pracy, szkolenie pracowników nowoprzyjętych w zakresie bhp i p. poż.
Szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy określa „zakres czynności”.
5. W Domu tworzone są zespoły terapeutyczno -opiekuńcze, w ramach których działają pracownicy pierwszego kontaktu. Szczegółowy skład zespołów i zadania pracowników pierwszego kontaktu określa odrębne zarządzenie wewnętrzne Dyrektora Domu.
DOM ŚWIADCZY USŁUGI, zgodnie z obowiązującym standardem usług:
1. Bytowe, zapewniając:
· miejsce zamieszkania, wyposażenie niezbędne meble i sprzęt, pościel i bieliznę pościelową,
· wyżywienie w tym dietetyczne zgodnie ze wskazówkami lekarza, w ramach obowiązujących norm żywieniowych,
· odzież i obuwie,
· utrzymanie czystości,
· dostęp do kultury, oświaty i rekreacji.
2. Opiekuńcze, polegające na:
· udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
· podnoszenie sprawności i aktywizowanie mieszkańców,
· niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych.
3. Wspomagające, polegające na:
· umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,
· umożliwieniu realizacji potrzeb religijnych i kulturalnych,
· zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkańców,
· stymulowanie nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i środowiskiem,
· wspieraniu działania na rzecz środowiska lokalnego,
· pomoc w podjęciu pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny,
· działaniu zmierzającemu do usamodzielnienia mieszkańca, w miarę jego możliwości.
§ 6
ODPŁATNOŚĆ ZA POBYT W DOMU:
· pobyt w Domu jest odpłatny zgodnie z art. 35 ustawy o pomocy społecznej z dn. 29 listopada 1990r /tekst jednolity Dz. U. Nr 64 z 1998r, poz. 414 z późn. zmianami/,
· nie pobiera się opłaty za pobyt w Domu w okresie nieobecności mieszkańca nie przekraczającej 30 dni w roku kalendarzowym zgodnie z art.35 ust. 2g ustawy o pomocy społecznej z dnia 29 listopada 1990r /tekst jednolity Dz. U. Nr 64 z 1998r poz. 414 z późn. zmianami/,
· w przypadku, gdy opłatę za pobyt w Domu pobrano, jej zwrot za dni nieobecności, o których mowa wyżej następuje pod warunkiem pisemnego poinformowania Dyrektora Domu przez mieszkańca Domu lub jego przedstawiciela ustawowego o nieobecności co najmniej na 3 dni wcześniej, chyba że powiadomienie to było niemożliwe z powodów losowych, a fakt ten został udokumentowany.
§ 7
PRAWA I OBOWIĄZKI MIESZKAŃCA:
1. Mieszkaniec ma prawo do:
· organizowania czasu wolnego według własnego uznania,
· należytego i godnego traktowania przez pracowników Domu i innych mieszkańców,
· uzyskania pełnej informacji o usługach świadczonych przez Dom i zasadach z nich korzystania,
· uzyskania właściwej pomocy w zaspakajaniu swoich potrzeb,
· pomocy ze strony pracownika pierwszego kontaktu w rozwiązywaniu osobistych problemów,
· posiadania własnych, a jednocześnie spełniających wymogi sanitarne sprzętów i przedmiotów osobistych,
· posiadania i korzystania z własnego ubrania i bielizny osobistej,
· oddawania rzeczy i przedmiotów wartościowych do depozytu Domu na zasadach określonych obowiązującym zarządzeniem depozytowym,
· zgłaszania propozycji i potrzeb w urządzaniu zajmowanego mieszkania,
· utrzymywania kontaktów z rodziną i bliskimi osobami,
· włączanie się do pracy na rzecz Domu,
· wybierania i kandydowania do Samorządu Mieszkańców,
· uczestniczenia w kształtowaniu programu i kierunków działania Samorządu Mieszkańców poprzez zgłaszanie wniosków do treści uchwał Ogólnego Zebrania Mieszkańców,
· swobodnego wypowiadania swoich uwag na temat organizacji Domu, realizacji poprzez Dom praw mieszkańców, działalności Samorządu Mieszkańców i poszczególnych jej członków oraz w innych istotnych sprawach,
· korzystania z oferty programowej Domu i Samorządu mieszkańców,
· przebywania poza Domem w okresach dłuższych niż doba po uprzednim powiadomieniu kierownika działu terapeutyczno - opiekuńczego, pielęgniarki lub Dyrektora Domu,
· przygotowywania sobie dodatkowych posiłków w ogólnie dostępnych kuchenkach,
· dokonywania zakupów przez pracownika Domu w przypadku trudności w dysponowaniu własnymi środkami pieniężnymi,
· uzyskania aktualnej informacji o opłatach za pobyt w Domu i okresu przebywania poza Domem, zawartych w ustawie o pomocy społecznej oraz w rozporządzeniach wykonawczych do ustawy,
· zamieszkania w przydzielonym przez Dyrektora Domu pokoju. Pokój mieszkalny stanowi namiastkę domu rodzinnego, każde wejście osoby tam nie mieszkającej – wymaga zgody mieszkańca tego pokoju,
· zgłaszania skarg i wniosków do Samorządu Mieszkańców, kierownika działu terapeutyczno - opiekuńczego i Dyrektora Domu,
· osobistych rozmów z Dyrektorem Domu w sprawie skarg i wniosków. Dni przyjęć: poniedziałek 1300 –1500 , czwartek 800 - 1100
2. Obowiązkiem mieszkańca jest:
· dbałość o higienę osobistą, wygląd zewnętrzny, troska o mienie Domu a w szczególności będące w bezpośredniej jego dyspozycji,
· uzyskanie zgody Dyrektora Domu na wszelkie zmiany w mieszkaniu związane z demontowaniem urządzeń i sprzętu,
· niezwłoczne powiadomienie personelu Domu o awarii, uszkodzeniu sprzętu lub urządzeń Domu,
· właściwe korzystanie z kuchenek, dbanie o ich stan i porządek oraz nie wynoszenie sprzętu,
· terminowe zwracanie książek, kaset audio-wideo i płyt wypożyczonych z medioteki,
· przestrzegania ustalonych godzin spożywania posiłków:
śniadanie – 730 – 930
obiad - 1230 - 1430
kolacja - 1800 - 2000
· ponoszenie opłat za pobyt w Domu,
· kulturalne i życzliwe zachowanie się w stosunku do innych mieszkańców i pracowników Domu,
· przestrzeganie przyjętych zasad współżycia pomiędzy mieszkańcami i pracownikami oraz stosowanie się do zaleceń Dyrektora Domu, kierownika działu terapeutyczno- opiekuńczego,
· zachowania trzeźwości i kultury picia alkoholu,
· zgłaszania pielęgniarce dyżurnej zamiaru przebywania poza Domem,
· w przypadku nieobecności - pisemnego zgłoszenia trzy dni przed terminem Dyrektorowi Domu lub kierownikowi działu terapeutyczno - opiekuńczego,
· powiadomienie Dyrektora Domu lub kierownika działu terapeutyczno - opiekuńczego o sytuacjach uniemożliwiających
powrót do Domu w terminie wcześniej ustalonym. W takich sytuacjach mieszkaniec ma obowiązek podać nowy termin powrotu,
· zgłaszanie pielęgniarce dyżurnej faktu przyjmowania odwiedzin krewnych i znajomych,
· współdziałanie z pracownikiem pierwszego kontaktu w zaspakajaniu swoich potrzeb,
· przestrzegania ciszy w godzinach 2200 - 600 .
§ 8
Przypadki nie stosowania się do niniejszego regulaminu, będą przedmiotem rozpatrywania przez Samorząd Mieszkańców i Dyrektora Domu, którzy wspólnie ocenią wagę naruszeń. W przypadku mniejszej wagi Samorząd Mieszkańców lub Dyrektor przeprowadzi z osobą winną naruszeń rozmowę w celu zwrócenia tej osobie na konieczność przestrzegania regulaminu i zasad współżycia społecznego.
W przypadku, gdy popełniony czyn nosi znamiona wykroczenia lub przestępstwa, Dyrektor Domu może podjąć decyzję o skierowaniu sprawy do Kolegium ds. Wykroczeń lub organu ścigania. Wniosek do Kolegium lub zawiadomienie do Policji albo Prokuratury Powiatowej w Białymstoku ma prawo złożyć również każdy pokrzywdzony mieszkaniec. W takim przypadku, na prośbę mieszkańca Dyrektor DPS może zapewnić mu pomoc niezbędną dla sporządzenia wniosku.
UCHWAŁA NR 14 54/2004
ZARZĄDU POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO
Z DNI A 2 września2004 r.
w sprawie zmiany uchwały Nr 277/2001 Zarządu Powiatu Białostockiego z dnia 14 lutego
2001 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego
Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach
Na podstawie art. 36 ust. l ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, póz. 1592 z późn. zm.) w związku z § 4 ust. l rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 września 2000 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 82, póz. 929 z późn. zm.) Zarząd Powiatu Białostockiego uchwala co następuje:
§1
W Regulaminie Organizacyjnym Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach stanowiącym załącznik Nr l do uchwały Nr 277/2001 Zarządu Powiatu Białostockiego z dnia 14 lutego 2001 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach wprowadza się zmiany:
1. W § 2 pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:
1) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, póz. 593 z późn. zm.),
2) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 września 2000 r. w sprawie
domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 82, póz. 929 z późn. zm.),"
2. § 6 otrzymuje brzmienie:
„Odpłatność za pobyt w Domu:
1. Pobyt w Domu dla osób skierowanych po dniu 1 stycznia 2004 r. jest odpłatny zgodnie z art. 60, 61, 62, 63 i 64 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64, póz. 593 z późn. zm.).
2. Osoby skierowane do Domu przed dniem l stycznia 2004 r. ponoszą odpłatność zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 29 listopada 1990r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64 z 1998r., póz. 414 z późn. zm.).
3. Nie pobiera się opłaty za pobyt w Domu w okresie nieobecności mieszkańca nie przekraczającej 21 dni w roku kalendarzowym od osób skierowanych po dniu l stycznia 2004r.
4. Nie pobiera się opłaty za pobyt w Domu w okresie nieobecności mieszkańca nie przekraczającej 30 dni w roku kalendarzowym od osób skierowanych przed dniem l stycznia 2004r.
5. W przypadku, gdy opłatę za pobyt w Domu pobrano, jej zwrot za dni nieobecności, o których mowa wyżej następuje pod warunkiem pisemnego poinformowania Dyrektora Domu przez mieszkańca Domu lub jego przedstawiciela ustawowego o nieobecności co najmniej na 3 dni wcześniej, chyba że powiadomienie to było niemożliwe z powodów losowych, a fakt ten został udokumentowany."
3. W § 7 ust. l dodaje się podpunkt o brzmieniu:
„korzystania ze świadczeń zdrowotnych przysługujących na podstawie odrębnych przepisów oraz pokrycia przez Dom opłat ryczałtowych i częściowej odpłatności do wysokości limitu ceny, przewidzianych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia."
4. § 8 otrzymuje brzmienie:
„Przypadki nie stosowania się do niniejszego Regulaminu będą przedmiotem rozpatrywania przez Samorząd mieszkańców i Dyrektora Domu."
§2
Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Starosta Wicestarosta Członek Zarządu Członek Zarządu
Wiasław Pusz Damian Raczkowski Romuald Wiszniewski Bogdan Zdanowicz
Rejestry, ewidencje, archiwa.
Sposoby udostępniania danych w nich zawartych.
1. Rejestry:
- rejestr aktów wewnętrznych (zarządzeń Dyrektora),
- rejestr zamówień publicznych Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach,
- rejestr skarg i wniosków,
- dziennik korespondencji.
2. Ewidencje:
- ewidencja osobowa, legitymacje własnych pracowników,
- ewidencja osobowa mieszkańców,
- ewidencja delegacji służbowych,
- ewidencja emerytów i rencistów (pracowników Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach),
- ewidencja czeków gotówkowych,
- ewidencja druków ścisłego zarachowania,
- ewidencja pracowników zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych.
3. Archiwa:
- Archiwum zakładowe.
Zasady udostępniania:
1. Rejestry i ewidencje, za wyjątkiem ewidencji osobowej i legitymacji własnych pracowników są udostępniane w siedzibie Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach w obecności uprawnionego pracownika w godzinach pracy sekretariatu.
2. Dokumentacja zgromadzona w archiwum zakładowym, poza dokumentami zawierającymi dane osobowe, jest udostępniana w siedzibie Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach w obecności uprawnionego pracownika i w godzinach pracy sekretariatu.
Mienie Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach
Majątek DPS w Czerewkach według bilansu na dzień 31.12.2004 r.
1. Środki trwałe - 3.976.641,23 zł,
W tym:
a) urządzenia techniczne i maszyny - 514.381,12 zł,
b) środki transportu - 135.483,00 zł,
c) budynki - 3.326.777,11 zł.
Umorzenie środków trwałych wynosi 1.515.918,74 zł.
2. Pozostałe środki trwałe w umorzeniu ( wyposażenie) – 369.228,74 zł.
Wykaz kontroli przeprowadzonych w Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach w 2004 roku :
1. w dniu 22 marca 2004r. - przez pracowników Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w zakresie stopnia realizacji programu naprawczego, struktury zatrudnienia, kwalifikacji zatrudnionych pracowników oraz sposobu podnoszenia przez pracowników kwalifikacji zawodowych w okresie od 01.01.2002 r. do 29.02.2004. r.
2. w dniach 13 i 14 lipca br. przez pracowników Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w zakresie przestrzegania praw mieszkańców, dostępności mieszkańców do informacji o swoich prawach oraz oceny stopnia i efektów realizacji indywidualnych planów wspierania mieszkańców w okresie od 01.01.2003r. do 30.06.2004 r.
2. problemowa kontrola gospodarki finansowej, przeprowadzona w zakresie gospodarki finansowej i zamówień publicznych za okres 2003 r. przez inspektora Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku.
Zalecenia pokontrolne znajdują się w załącznikach do niniejszej informacji.
Do niniejszej informacji załączono :
1. Treść ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej;
2. Treść rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 września 2000r. w sprawie domów pomocy społecznej;
3. Zarządzenie Nr 7/2005 Starosty Białostockiego z dnia 28 lutego 2005r. w sprawie ustalenia średniego miesięcznego kosztu utrzymania w domach pomocy społecznej funkcjonujących na terenie Powiatu Białostockiego na 2005 rok;
4. Informację dotyczącą działalności Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach za 2004r.;
5. Program naprawczy Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach;
6. Schemat organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Czerewkach.
Metryka strony