Odpowiedź na pytania 3

 

Białystok, dnia 24.10.2017r.

OR.272.15.2017                                                               

                  Uczestnicy postępowania

dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na budowę obiektu administracyjno-biurowego w systemie zaprojektuj i wybuduj przy ul. Borsuczej 2 w Białymstoku

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

            Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 24 sierpnia 2017 roku poz. 1579) Zamawiający udziela odpowiedzi na zgłoszone w postępowaniu pytania.

Pytanie nr 1:

W odpowiedzi na pyt. 5 z dn.17.10.2017 r. Zamawiający „uznał, że niska część budynku nadaje się do nadbudowy na podstawie oceny technicznej budynku. Wykonawca przedstawi w ramach opracowanej koncepcji ekspertyzę techniczną odnośnie nadbudowy niskiej części budynku.”

a) Prosimy o udostępnienie powyższej „oceny technicznej budynku”.

b) Co zdaniem Zamawiającego Wykonawca powinien zrobić, gdy szczegółowa ekspertyza techniczna (wykonana przez Wykonawcę po podpisaniu Umowy z Zamawiającym) wykaże niemożność nadbudowy 4-ch kondygnacji nad częścią istniejącą niską (chodzi tu o niedostateczną nośność fundamentów, ścian piwnic lub parteru)?

Odpowiedź:

Zmawiający informuje, iż Wykonawca w każdej chwili może dokonać oceny technicznej budynku.
W sytuacji, kiedy szczegółowa ekspertyza techniczna wykaże niemożność nadbudowy 4-ch kondygnacji nad częścią istniejącą niską wtedy okoliczności te będą wymagały dokonania indywidulanych ustaleń Wykonawcy z Zamawiającym.

Pytania nr 2, 3, 4:

Czy Zamawiający dopuszcza nadbudowę części niskiej o mniejszą ilość kondygnacji niż cztery, a różnicę w metrażu pomieszczeń wymaganych przez Inwestora i zaprojektowanych uwzględnić w części rozbudowywanej o nowy budynek ?

Czy Zamawiający dopuszcza rozbiórkę całkowitą części niskiej (która miała być nadbudowana) i wybudowanie w to miejsce całkiem nowego budynku o odpowiedniej powierzchni.

Czy Zamawiający dopuszcza wyłącznie wybudowanie nowej części budynku o powierzchni stanowiącej sumę powierzchni wymaganej rozbudowy i nadbudowy przez Zamawiającego.

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza proponowane zmiany, o ile zostanie spełniony główny wymóg Zamawiającego uzyskania nowej powierzchni biurowej  1 600 m2 oraz zostaną spełnione wymogi miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Szczegóły rozbudowy i nadbudowy budynku administracyjno-biurowego będą ustalane na etapie tworzenia koncepcji.

Pytanie nr 5:

Czy Zamawiający dysponuje warunkami gestorów sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej, wodociągowej i gazowej. Jeśli tak, to prosimy o udostępnienie?

Odpowiedź:

O warunki techniczne do gestorów sieci występuje Wykonawca na ilości poszczególnych mediów wyliczone przez projektantów branżowych.

Pytanie nr 6:

W związku z powyższymi niejasnościami i niewiadomymi, prosimy o przedłużenie terminu składania ofert o 2 tygodnie.

Odpowiedź:

Zamawiający nie przewiduje przedłużenia terminu składania i otwarcia ofert.

Powyższe zapisy stanowią integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia i należy je uwzględnić przy sporządzaniu oferty.

Podpisał:

Antoni Pełkowski – Starosta Powiatu Białostockiego

Metryka strony

Podmiot udostępniający informacje: Starostwo Powiatowe w Białymstoku

Informację wytworzył / za treść informacji odpowiada: Antoni Pełkowski - Starosta Powiatu Białostockiego

Opublikował: Małgorzata Nowik

Data wytworzenia informacji / dokumentu: 24-10-2017

Data udostępnienia w BIP: 24-10-2017 11:56

Data modyfikacji informacji: 24-10-2017 11:56