odpowiedź na pytania

Wykonawcy (wszyscy)

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI ORAZ MODYFIKACJA SIWZ

 

Postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego: OR.272.17.2015

Dotyczy:  przetargu na ubezpieczenie majątku i innych interesów Powiatu Białostockiego wraz z jednostkami organizacyjnymi i Skarbu Państwa.

              

        Prowadząc postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na ubezpieczenie majątku i innych interesów Powiatu Białostockiego wraz z jednostkami organizacyjnymi i Skarbu Państwa, na podstawie:

 

-  art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.) informuję o otrzymanych wnioskach w sprawie wyjaśnienia treści SIWZ i udzielonych na nie wyjaśnieniach,

-  art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.) informuję o modyfikacji treści SIWZ.

 

PYTANIE

  1. Wnioskujemy o zmianę terminu realizacji zamówienia (okresu ubezpieczenia) z 36 miesięcy na 12 miesięcy,

ODPOWIEDŹ

Zamawiający w powyższym zakresie nie dokonuje żadnych zmian w SIWZ.

 

PYTANIE

  1. W przypadku braku zgody Zamawiającego na zmianę okresu ubezpieczenia, prosimy o zgodę na zastosowanie poniższej klauzuli wypowiedzenia:

Klauzula wypowiedzenia

Każda ze stron może wypowiedzieć umowę ubezpieczenia wyłącznie z zachowaniem 2-miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec poszczególnego okresu ubezpieczenia /okresu rozliczeniowego, / okresu polisowego, z zastrzeżeniem, że Ubezpieczyciel może tego dokonać wyłącznie w przypadku:

1.  wysokiej szkodowości z przedmiotowej umowy tj. jeżeli wskaźnik szkodowości z tytułu danej umowy ubezpieczenia:

a) na koniec 9 miesiąca pierwszego okresu rozliczeniowego/polisowego przekroczy 50% w ryzyku odpowiedzialności cywilnej lub 60% dla  pozostałych ryzyk objętych umową; wskaźnik szkodowości będzie określony jako stosunek wypłaconych odszkodowań i rezerw szkodowych za 9 miesięcy pierwszego okresu rozliczeniowego/polisowego do 9/12 składki należnej za pierwszy okres rozliczeniowy/polisowy

b) na koniec 9 miesiąca drugiego okresu rozliczeniowego/polisowego przekroczy 50% w ryzyku odpowiedzialności cywilnej lub 60% dla pozostałych ryzyk objętych umową; wskaźnik szkodowości będzie określony jako stosunek wypłaconych odszkodowań i rezerw szkodowych za 21 miesięcy okresu ubezpieczenia (12 miesięcy pierwszego okresu rozliczeniowego + 9 miesięcy drugiego okresu rozliczeniowego) do 21/24 składki należnej za 24-miesięczny okres ubezpieczenia (12 miesięcy pierwszego okresu rozliczeniowego + 9 miesięcy drugiego okresu rozliczeniowego).

2.  istotnej  zmiany  warunków reasekuracyjnych;

3.  zmiany zasadniczego profilu działalności przez Ubezpieczającego.

ODPOWIEDŹ

Zamawiający w powyższym zakresie nie dokonuje żadnych zmian w SIWZ.

 

PYTANIE

  1. Prosimy o informację czy wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia mają aktualne przeglądy budowlane (roczne i  5-letnie),

ODPOWIEDŹ

Zamawiający potwierdza, że  użytkowane budynki powiatowe mają aktualne przeglądy roczne i 5-letnie. Budynki nieużytkowane nie podlegają przeglądom.

Budynki Skarbu Państwa mają przeglądy 5-letnie.

 

PYTANIE

  1. Prosimy o informację czy Zamawiający posiada aktualne protokoły z badań instalacji elektrycznej, przeciwporażeniowej, rezystancji izolacji,  skuteczności uziemienia instalacji odgromowej (o ile takie badania są prawnie wymagane),

ODPOWIEDŹ

Tak – z wyłączeniem budynków Skarbu Państwa.

 

PYTANIE

  1. Prosimy o informację, czy podczas ostatnich przeglądów technicznych budynków, instalacji elektrycznej, instalacji odgromowej, instalacji kominowo-wentylacyjnej wykazane zostały jakiekolwiek usterki i wskazane zostały zalecenia? Jeżeli tak, to jakie i czy zostały wykonane?

ODPOWIEDŹ

Dla obiektu Domu Dziecka w Supraślu zalecono odremontowanie komina i usunięcie bocianiego gniazda. Zalecenia zostały wykonane.

 

PYTANIE

  1. Prosimy o informację na temat  prowadzenia prac pożarowo-niebezpiecznych  - czy istnieje odpowiednia procedura, jak wygląda ich kontrola?

ODPOWIEDŹ

Procedura prowadzenia prac pożarowo-niebezpiecznych w Starostwie Powiatowym jest określona w instrukcji przeciwpożarowej.

Zamawiający nie posiada tak szczegółowych informacji dotyczących pozostałych jednostek. Uzyskanie tych informacji w toku procedury nie jest możliwe.

 

PYTANIE

  1. W jaki sposób są zabezpieczone/nadzorowane budynki wyłączone z eksploatacji lub budynki będące  pustostanami?

ODPOWIEDŹ

Zamawiający  informuje, iż:

  • nieużytkowane budynki Zespołu Szkół w Michałowie: budynek szkoły i internatu przy ul. Gródeckiej są  ogrodzone, media są odcięte i jest dozór pracowniczy,
  • nieużytkowane budynki Starostwa Powiatowego przy ul. Geodetów w Białymstoku – bieżący dozór 1-2 razy w tygodniu, budynki pozamykane,
  • nieużytkowany budynek gospodarczy Starostwa Powiatowego przy ul. Słonimskiej w Białymstoku– dozór całodobowy, media odcięte,
  • nieużytkowane budynki Starostwa Powiatowego warsztatu i narzędziowni w Supraślu – dozór całodobowy, teren ogrodzony i oświetlony,
  • nieużytkowany budynek Skarbu Państwa w Surażu- ogrodzony siatką, bramy i wejście pozamykane.

 

PYTANIE

  1. Czy Zamawiający planuje w czasie  okresu ubezpieczenia wyłączyć z eksploatacji jakiekolwiek  budynki.  Jeśli tak,  to prosimy podać które i o jakiej wartości ?

ODPOWIEDŹ

W chwili obecnej Zamawiający nie ma takich planów.

 

PYTANIE

  1. Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia przeciwpożarowe znajdujące się w miejscach ubezpieczenia  posiadają aktualne przeglądy i badania; w przeciwnym wypadku prosimy o podanie lokalizacji nie niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.

ODPOWIEDŹ

Zamawiający  potwierdza,  że zabezpieczenia przeciwpożarowe znajdujące się w miejscach ubezpieczenia  posiadają aktualne przeglądy i badania, przy czym obiekty wyłączone z użytkowania mogą nie spełniać tych wymagań.

 

PYTANIE

  1. Prosimy o informację gdzie jest kierowany  sygnał z  pożarowych systemów alarmowych,

ODPOWIEDŹ

Sygnał z pożarowego sytemu alarmowego w obiekcie Starostwa nie jest kierowany na zewnątrz. Zamawiający nie posiada tak szczegółowych informacji dla jednostek organizacyjnych. Uzyskanie tych informacji w toku procedury nie jest możliwe.

 

Klauzule obligatoryjne włączone do zakresu ubezpieczenia

 

PYTANIE

  1. Prosimy  o  zgodę na zmianę treści klauzuli przepięć na klauzulę o treści:

KLAUZULA UBEZPIECZENIA SZKÓD POWSTAŁYCH W WYNIKU PRZEPIĘCIA

Z zachowaniem pozostałych nie zmienionych niniejszą klauzulą postanowień ogólnych warunków ubezpieczenia i innych postanowień umowy ubezpieczenia, ustala się, że :

1) Ubezpieczyciel obejmuje ochroną ubezpieczeniową szkody powstałe w wyniku przepięcia spowodowane zarówno wyładowaniem atmosferycznym, jak i powstałe wskutek innych niezależnych od Ubezpieczonego przyczyn zewnętrznych.

2) Przez  przepięcie  należy  rozumieć krótkotrwały (impulsowy) wzrost napięcia przekraczający maksymalne dopuszczalne napięcie robocze lub indukcyjne wzbudzenie się niszczących sił elektromagnetycznych w obwodach elektrycznych.

3) W/w zdarzenia losowe pozostają objęte ochroną ubezpieczeniową pod warunkiem odpowiedniego do zagrożenia zabezpieczenia mienia poprzez zainstalowanie ograniczników przepięcia (odgromniki,  ochronniki, warystory, filtry).

  1. Z ochrony ubezpieczeniowej wyłączone są szkody, których przyczyną były zjawiska wewnętrzne wynikłe ze stanów awaryjnych lub normalnej pracy instalacji, osprzętu, maszyn i urządzeń Ubezpieczonego (zwarcia, przeciążenia, indukcje impulsów napięciowych, itp.) a ponadto szkody powstałe w zabezpieczeniach przepięciowych reagujących na przepięcia zewnętrzne.
  2. Limit odpowiedzialności na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia wynosi: 100 000,00 zł.

ODPOWIEDŹ

Zamawiający w powyższym zakresie nie dokonuje żadnych zmian w SIWZ.

 

PYTANIE

  1. Prosimy o zgodę  na zmianę treści klauzuli automatycznego pokrycia w środkach trwałych i wyposażeniu na klauzulę o treści:

KLAUZULA AUTOMATYCZNEGO UBEZPIECZENIA NOWEGO MIENIA

      (Automatyczne ubezpieczenie nowych inwestycji, klauzula inwestycyjna)

  1. Z zachowaniem pozostałych, nie zmienionych niniejszą klauzulą postanowień ogólnych warunków ubezpieczenia i innych postanowień umowy ubezpieczenia, ustala się, że:
  1. nowo nabyte środki trwałe spełniające warunki objęcia ubezpieczeniem zgodnie z umową ubezpieczenia,
  2. wzrost wartości przedmiotu ubezpieczenia stanowiącego środki trwałe - wskutek dokonanych inwestycji ,

zostają objęte automatyczną ochroną ubezpieczeniową w zakresie i na zasadach określonych w umowie ubezpieczenia, od chwili objęcia ich w posiadanie przez  Ubezpieczonego a w przypadku wzrostu środków trwałych w skutek dokonanych inwestycji od chwili ukończenia prac modernizacyjnych (inwestycji). Automatyczna ochrona ubezpieczeniowa odnosi się wyłącznie do miejsc ubezpieczenia wskazanych w umowie ubezpieczenia. Objęcie w posiadanie nowych środków trwałych przez Ubezpieczonego lub wzrost wartości środków trwałych powinno być potwierdzone dokumentem np. fakturą zakupu lub protokołem zdawczo – odbiorczym. Ochroną ubezpieczeniową nie jest objęte mienie podczas załadunku, transportu, rozładunku oraz prac budowlano-montażowych (w tym prób i testów).

  1. Ubezpieczający lub Ubezpieczony zobowiązany jest zgłosić zwiększenie sumy ubezpieczenia w terminie do 20 dni po zakończeniu każdego półrocza okresu ubezpieczenia.
  2. Odpowiedzialność Zakładu Ubezpieczeń w stosunku do automatycznie ubezpieczonego na mocy niniejszej klauzuli mienia ograniczona jest do wysokości 20% sumy początkowej nie więcej niż 10 000 000,00 zł.
  3. Nowo nabyte środki trwałe oraz inwestycje, których łączna suma ubezpieczenia przekracza przyjęty w klauzuli limit, mogą być ubezpieczone na zasadach określonych w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
  4. Dopłata składki wynikającej z rozszerzenia ochrony ubezpieczeniowej następuje na następujących zasadach: Ubezpieczający jest zobowiązany zapłacić składkę za okres świadczonej ochrony ubezpieczeniowej w terminie 30 dni po zakończeniu każdego półrocza okresu ubezpieczenia/ okresu ubezpieczenia*. Składka będzie naliczona od wzrostu sumy ubezpieczenia w danym okresie (półrocznym, rocznym) i 50% wysokości stawki rocznej.
  5. W przypadku, gdy w okresie ubezpieczenia suma ubezpieczenia mienia ulegnie zmniejszeniu wskutek jego zbycia, rozbiórki bądź zezłomowania, Ubezpieczyciel dokona rozliczenia składki na zasadach określonych w ust. 5.

ODPOWIEDŹ

Zamawiający w powyższym zakresie nie dokonuje żadnych zmian w SIWZ.

 

PYTANIE

  1. W przypadku braku zgody na zmianę klauzuli automatycznego pokrycia w środkach trwałych i wyposażeniu prosimy o zmniejszenie limitu odpowiedzialności do 20% sumy ubezpieczenie nie więcej niż 10 000 000,00 zł,

ODPOWIEDŹ

Zamawiający wyraża zgodę na zmniejszenie limitu odpowiedzialności do 20% sumy ubezpieczenie nie więcej niż 10 000 000,00 zł.

 

PYTANIE

  1. - ZOSTAŁO ANULOWANE

 

PYTANIE

  1. - ZOSTAŁO ANULOWANE

 

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej

PYTANIE

  1. Prosimy o podanie rocznego budżetu Zamawiającego,

ODPOWIEDŹ

Zamawiający informuje , iż  roczny budżet Zamawiającego został podany w Załączniku Nr 1 do SIWZ  na stronie 20 tj. roczny planowany na rok 2016  budżet powiatu: ok. 116 522 000 zł, w tym Starostwo Powiatowe ok. 18 150 000 zł.

PYTANIE

  1. - ZOSTAŁO ANULOWANE

 

PYTANIE

  1. - ZOSTAŁO ANULOWANE

 

PYTANIE

  1. Prosimy o informację jakiego rodzaju mienie oprócz mienia w szatni jest chronione, przechowywane lub kontrolowane przez Zamawiającego,

ODPOWIEDŹ

Zamawiający informuje, iż Centrum Kształcenia Praktycznego w Łapach oraz Zespół Szkół Michałowie świadczą dodatkowe usługi w zakresie stacji kontroli pojazdów i  przyjmują w celu  dokonania naprawy i  badania  mienie ruchome, w tym pojazdy mechaniczne.

 

PYTANIE

W związku z  rozszerzeniem zakresu ubezpieczenia o czyste straty finansowe  prosimy o zgodę na wprowadzenie poniższej klauzuli:

 

Rozszerzenie zakresu odpowiedzialności o szkody mające postać czystej straty finansowej.

  1. Z zachowaniem pozostałych nie zmienionych niniejszą klauzulą, postanowień OWU, strony postanowiły rozszerzyć zakres ubezpieczenia o odpowiedzialność cywilną za szkody mające postać czystej straty finansowej.
  2. PZU SA nie odpowiada za szkody:
    1. powstałe w następstwie działalności nie objętej umową ubezpieczenia,
    2. wyrządzone przez niezgodne z prawem działanie lub zaniechanie przy wykonywaniu władzy publicznej,
    3. wynikające z naruszenia przepisów zawartych w ustawie o ochronie danych osobowych, prawa o nieuczciwej konkurencji, prawa antymonopolowego,
    4. wyrządzone podmiotom powiązanym kapitałowo z ubezpieczonym, jeżeli powstały
      w wyniku udzielonych porad, zaleceń lub instrukcji,
    5. związane ze stosunkiem pracy,
    6. wynikające z niedotrzymania terminów,
    7. przekroczenia ustalonych kosztorysów,
    8. wynikające z działalności reklamowej,
    9. powstałe w następstwie tworzenia, dostarczania i wdrażania oprogramowania informatycznego,
    10.  wyrządzone przez wszelkiego rodzaju wirusy lub innego rodzaju programy zakłócające prace jakiegokolwiek programu, całego komputera, sieci niezależnie od przyczyny ich pojawienia się, w tym związanych z Internetem lub korzystaniem z Internetu.

 

ODPOWIEDŹ

Zamawiający w powyższym zakresie nie dokonuje żadnych zmian w SIWZ.

Zamawiający informuje, iż nie wprowadza definicji czystej straty finansowej jednoznacznie wyjaśniając, że w kwestiach nieuregulowanych w SIWZ i w ofercie wykonawcy zastosowanie będą  miały warunki ogólne lub szczególne wykonawcy, któremu udzielone zostanie zamówienie, jednakże tylko i wyłącznie w zakresie nie będącym w sprzeczności z opisem przedmiotu zamówienia (zakres i przedmiot zamówienia).

 

PYTANIE

  1. - ZOSTAŁO ANULOWANE

 

PYTANIE

  1. W związku z oczekiwaną ochroną w zakresie OC zarządcy dróg publicznych prosimy o przyjęcie klauzuli o następującej treści:

Postanowienia dodatkowe dotyczące odpowiedzialności cywilnej z tytułu zarządzania drogami.

  1. Z zachowaniem pozostałych nie zmienionych niniejszą klauzulą postanowień OWU, Ubezpieczyciel obejmuje ochroną ubezpieczeniową odpowiedzialność cywilną, gdy w związku z administrowaniem i zarządzaniem publicznymi drogami ubezpieczony jest zobowiązany do naprawienia szkody powstałej w pasie drogowym, w znaczeniu nadanym pojęciu pasa drogowego w art. 4 pkt 1. ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 roku , Nr 19, poz. 115 z późniejszymi zmianami).
  2. Ubezpieczyciel  nie odpowiada za:
  1. kolejne szkody, powstałe z tej samej przyczyny w danym miejscu po upływie 48 godzin od zgłoszenia pierwszej szkody ubezpieczonemu lub Ubezpieczycielowi,
  2. szkody powstałe w związku z zalaniem drogi przez nienależycie działające urządzenia odprowadzające wodę z pasa drogowego, w tym również nienależytym odwodnieniem drogi przez rowy odwadniające w przypadku wystąpienia deszczu nawalnego,
  3. szkody powstałe w miejscach, w których prowadzone są roboty drogowe, jeżeli miejsca te nie były oznakowane zgodnie z wymogami określonymi w przepisach o ruchu na drogach oraz innych aktualnych przepisach,
  4. szkody powstałe w szybach, elementach oświetlenia pojazdów i na powierzchni lakierowanej na skutek uderzenia kamieni lub przedmiotów znajdujących się na pasie drogi.
  1. Ubezpieczony zobowiązany jest do:
  1. niezwłocznego oznakowania miejsca, w którym zdarzyła się szkoda,
  2. prowadzenia dokumentacji zgłoszeń o miejscach stanowiących zagrożenie dla korzystających z pasa drogowego, za który ubezpieczony ponosi odpowiedzialność,
  3. usuwania zagrożeń, o których mowa w pkt 2, w ciągu 48 godzin od przyjętej i potwierdzonej na piśmie wiadomości,
  4. stosowania się do aktualnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie określenia zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych oraz przepisów wewnętrznych obowiązujących u ubezpieczonego.

ODPOWIEDŹ

Zamawiający w powyższym zakresie nie dokonuje żadnych zmian w SIWZ.

 

PYTANIE

  1. W związku z oczekiwaną ochroną w zakresie OC z tytułu wykonywania władzy publicznej prosimy o przyjęcie klauzuli o następującej treści:

Rozszerzenie odpowiedzialności o szkody wyrządzone przez niezgodne  prawem działanie lub zaniechanie przy wykonywaniu władzy publicznej.

  1. Z zachowaniem pozostałych nie zmienionych niniejszą klauzulą postanowień OWU  strony postanowiły rozszerzyć zakres ubezpieczenia o odpowiedzialność cywilną ubezpieczonego za szkody wyrządzone przez niezgodne z prawem działanie lub zaniechanie przy wykonywaniu władzy publicznej wykonawczej.
  2. Dla celów niniejszej klauzuli przyjmuje się, że przyjęte w umowie ubezpieczenia pojęcia oznaczają:
  1. ubezpieczony – organ administracji rządowej lub jednostka samorządu terytorialnego;
  2. szkoda - czysta strata finansowa;
  3. wykonywanie władzy publicznej – zachowanie ubezpieczonego o charakterze władczym, na podstawie określonych przez prawo obowiązków lub uprawnień;
  4. zachowanie ubezpieczonego  o charakterze władczym – działanie lub zaniechanie mające na celu kształtowanie sytuacji prawnej indywidualnie określonego podmiotu;
  5. wypadek ubezpieczeniowy – powstanie czystej straty finansowej.
  1. Ochrona ubezpieczeniowa nie obejmuje szkód:
  1. związanych z popełnieniem przestępstwa przez funkcjonariusza władzy publicznej,
  2. które ubezpieczony jest zobowiązany naprawić, jeżeli przemawiają za tym przewidziane przez prawo cywilne względy słuszności,
  3. powstałych w wyniku niewypłacalności,
  4. wyrządzonych wskutek ujawnienia wiadomości poufnej,
  5. wynikłych z decyzji podjętych przez funkcjonariusza władzy publicznej w zakresie sprawowanej przez niego funkcji, za które uzyskał korzyść osobistą lub dążył do jej uzyskania.

 

 

ODPOWIEDŹ

Zamawiający nie dokonuje  w powyższym zakresie żadnych zmian w SIWZ, informując , że w kwestiach w niej nieuregulowanych zastosowanie będą miały ogólne lub szczególne warunki ubezpieczenia (bądź klauzule) wykonawcy, któremu udzielone zostanie zamówienie, jednakże tylko i wyłącznie w zakresie nie będącym w sprzeczności z opisem przedmiotu zamówienia (zakres i przedmiot zamówienia).

 

PYTANIE

  1. Prosimy o zgodę na wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w wysokości 500,00 zł w każdej szkodzie,

ODPOWIEDŹ

Zamawiający w powyższym zakresie nie dokonuje żadnych zmian w SIWZ.

 

Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku

 

PYTANIE

  1. Prosimy o podanie ilości transportów gotówki wykonywanych w ciągu miesiąca/roku.

ODPOWIEDŹ

W Starostwie Powiatowym – w każdym dniu roboczym.

Zamawiający nie posiada tak szczegółowych informacji dotyczących jednostek organizacyjnych. Uzyskanie tych informacji w toku procedury nie jest możliwe.

 

PYTANIE

  1. Prosimy o zgodę na wprowadzenie franszyzy integralnej w wysokości 100 USD,

ODPOWIEDŹ

Zamawiający w powyższym zakresie nie dokonuje żadnych zmian w SIWZ.

 

Ubezpieczenie mienia w sytstemie all risk

PYTANIE

  1. Prosimy o zmianę systemu ubezpieczenia środków obrotowych z „pierwszego ryzyka” na „sumy stałe”,

ODPOWIEDŹ

Zamawiający w powyższym zakresie nie dokonuje żadnych zmian w SIWZ.

 

PYTANIE

  1. Prosimy o przyjęcie w definicji deszczu nawalnego współczynnika wydajności/natężenia w wysokości 4,

ODPOWIEDŹ

Zamawiający wyraża zgodę na  przyjęcie w definicji deszczu nawalnego współczynnika wydajności/natężenia w wysokości 4.

 

PYTANIE

  1. Prosimy o przyjęcie w definicji huraganu prędkości wiatru nie mniejszej niż 17,1m/sek,

ODPOWIEDŹ

Zamawiający wyraża zgodę na  przyjęcie w definicji huraganu prędkości wiatru nie mniejszej niż 17,1m/sek.

 

PYTANIE

  1. Prosimy o potwierdzenie, że  wartość kolektorów słonecznych, mienia zlokalizowanego na zewnątrz budynków, mienia znajdującego się na zewnątrz ubezpieczanej posesji, mienia znajdującego się pod ziemią  jest ujęta w sumie ubezpieczenia mienia zgłoszonego do ubezpieczenia,

ODPOWIEDŹ

Zamawiający  powyższe  potwierdza.

 

PYTANIE

  1. Prosimy o zgodę na wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w wysokości 1 000,00 zł (lub innej),

ODPOWIEDŹ

Zamawiający w powyższym zakresie nie dokonuje żadnych zmian w SIWZ.

 

Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego

PYTANIE

  1. Prosimy o podanie  informacji na temat sprzętu elektronicznego:

a) czy Zamawiający ma podpisaną umowę o konserwację urządzeń/sprzętu z firmą zewnętrzną, 

b) czy zgłoszony do ubezpieczenia sprzęt pracuje poniżej poziomu gruntu, jeżeli tak – to jakiego rodzaju jest to sprzęt oraz o jakiej wartości, 

ODPOWIEDŹ

Zamawiający nie posiada tak szczegółowych informacji z uwagi na fakt, że zakres zamówienia obejmuje jego jednostki organizacyjne. Uzyskanie tych informacji w toku procedury nie jest możliwe.

 

PYTANIE

  1. Prosimy o zgodę na wprowadzenie udziału własnego w wysokości 10% wartości szkody nie mniej niż 300,00 zł,

ODPOWIEDŹ

Zamawiający w powyższym zakresie nie dokonuje żadnych zmian w SIWZ.

 

Szkodowość

PYTANIE

  1.  Prosimy o podanie wartości najwyższej szkody w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej wypłaconej w okresie 01.01.2014-31.12.2014 i informacji czego ona dotyczyła?

ODPOWIEDŹ

Zamawiający  informuje , iż  najwyższa wypłata  z umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej   wyniosła  81.384 zł,  szkoda polegała na zalaniu mienia (sprzęt specjalistyczny) poszkodowanego .

 

PYTANIE

  1. Prosimy o podanie informacji jakiego rodzaju szkody z odpowiedzialności cywilnej są najczęściej zgłaszane.

ODPOWIEDŹ

Zamawiający informuje, iż najczęstsze szkody z umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej to szkody wyrządzone w związku zarządzaniem drogami publicznymi .

 

PYTANIE

  1. Prosimy o podanie informacji jakiego rodzaju szkód dotyczą utworzone rezerwy. I Ile rezerw jest utworzonych w danym ubezpieczeniu.

ODPOWIEDŹ

Zamawiający informuje , iż :

a) rezerwa w wysokości 18 583 zł dotyczy szkody osobowej z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (upadek osoby na śliskiej nawierzchni).

b) rezerwa wysokości 5 916,52 zł dotyczy 5 szkód ( dwie szkody z ubezpieczenia  auto casco- 2 061,11 zł; jedna szkoda z ubezpieczenia szyb i przedmiotów szklanych od stłuczenia - 269,41 zł ; jedna szkoda z ubezpieczenia w sprzęcie elektronicznym - 269 zł, jedna szkoda z ubezpieczenia OC z tytułu zarządzania drogami - 3 317 zł)

 

PYTANIE

  1. Prosimy o podanie wartości najwyższej szkody w ubezpieczeniu mienia od ognia i innych zdarzeń losowych wypłaconej w okresie 01.01.2014-31.12.2014 i informacji czego ona dotyczyła?

ODPOWIEDŹ

Zamawiający informuje, iż najwyższa wypłata z umowy ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych to szkoda ogniowa w budynku Domu Pomocy Społecznej w Jałówce w wysokości 29.371,40 zł.

 

Obligatoryjne zasady likwidacji szkód w odniesieniu do wszystkich ubezpieczeń zawartych w I  części zamówienia.

PYTANIE

  1. W przypadku roszczeń kierowanych do ubezpieczającego/ubezpieczonego z zakresu odpowiedzialności cywilnej Wykonawca zobligowany jest zasięgnąć opinii ubezpieczającego/ ubezpieczonego w kwestii uznania przez niego odpowiedzialności za zaistniały wypadek ubezpieczeniowy.  – prosimy o zastąpienie słowa „Wykonawca zobligowany jest zasięgnąć opinii ubezpieczającego/ ubezpieczonego” na „Wykonawca może zasięgnąć opinii ubezpieczającego/ubezpieczonego”

ODPOWIEDŹ

Zamawiający wyraża zgodę na zastąpienie słowa „Wykonawca zobligowany jest zasięgnąć opinii ubezpieczającego/ubezpieczonego” na „Wykonawca może zasięgnąć opinii ubezpieczającego/ubezpieczonego”.

 

Informuję, że pytania, odpowiedzi na pytania oraz modyfikacja treści SIWZ stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

W związku z niniejszymi wyjaśnieniami do SIWZ oraz modyfikacją treści SIWZ przewiduje się przesunięcia terminu składania ofert do dnia 10.12.2015r. do godz. 14.00. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego przy ul. Borsuczej 2 w sali konferencyjnej, w dniu 10.12.2015r. o godz. 14.15.

 

 

Podpisał:

Antoni Pełkowski - Starosta

Metryka strony

Podmiot udostępniający informacje: Antoni Pełkowski - Starosta

Opublikował: Małgorzata Nowik

Data wytworzenia informacji / dokumentu: 07-12-2015

Data udostępnienia w BIP: 07-12-2015 14:23

Data modyfikacji informacji: 07-12-2015 14:23